Hopphingst på naturlig betäckning?

• Avel
  • Trådstartare Trådstartare Marshal
  • Startdatum Startdatum
M

Marshal

Hej,
vore tacksam om någon kunde ge mig förslag på hopphingstar som står på naturlig betäckning (gärna i skånetrakten!)
Stoet ifråga är en Holländsk imp. med okänd stam.

Tack
/Cecilia

Den jag kan komma på är Uskudar de Malais som finns i Lövestad.

Tack för ditt svar!
Jag har tittat på Uskudar och han verkar ju lovande. Men, han har ju tyvärr inte så många avkommer i Sverige, eller?
Någon som har erfarenhet av honom?

/Cecilia

Magini står visserligen inte i Skåna, men hans egna meriter och hans avkommors prestationer kan man ju inte klaga på :)

Chiefen.Finns i Torsås.Godkänd på prestation,har själv tävlat svår hoppning med placering.Skall dessutom ha ett mkt gott temprament.Funderar själv på honom.

Tja...Dammen eller Uskudar är ju de jag skulle ha valt på. ;)

Fick själv ett riktigt superföl efter Dammen - as good as you can get it! :D

Hamilton 904, finns i Hörby. Tillbaka i Sverige i år efter att ha tävlat i Belgien ett tag, tävlat de senaste åren, men har 22 avkommor reggade i Sverige.

Lite OT angående hopphingst på naturlig betäckning:

Tävlingshingsten som hade slutat hopptävla och gått till avel: "Jag vet inte vilket som är bäst, att leva på hoppet eller på språnget" :rofl:

Som vanligt tipsar jag om Majim G. han står iofs inte i Skåne men utanför Kalmar. Han är MYCKET trevligare i verkligheten än han ser ut på bild! Han har gått 1.40-hoppning men även dressyr. Allsidig=bra tycker jag!

Har betäckt mitt sto med honom och fick hem henne i torsdags. Allt hade gått bra, han var försiktig och stoet stod blickstilla varje språng!

Hej,
tack för alla svar :), var hittar jag info om Dammen, Hamilton&Chiefen?
Har letat på nätet men ej funnit något.
Någon som vet vilka som är hingsthållare till dessa+var man kan nå dem?

Solig söndag till er alla!

/Cecilia

Majim G och Shiefen kan jag hjälpa dig med, både adresser telefonnummer och foton om du vill. Hör av dig om så är fallet.

Har en treåring själv efter Dammen, med facit kan jag verkligen rekommendera honom, vi har fått en urfin liten häst. Klass 1 på tre-års :-)När vi åkte till hingsten stod han i hos sin dåvarande? ägare Håkan Karlsson i Skänninge, (Hattorps gård) Börja ditt sökande där om du vill få mer kött på benen om Dammen. Har tyvärr haft bort numret, men du borde finna det på gulasidorna.se.
JAg kan personligen rekommendera honom varmt...
Resultatet kan du se här http://hem.passagen.se/yina

Ja Dammen står i en klass för sej...det förstår man nu när man har fått facit i hand! :D ;)

Ja min fölis e Dammen hittar du på min hemsida under användarprofilen. ;)

Rekommenderar Dammen,mitt sto efter denne var den coolaste hästen i världen och kunde både hoppa hus och röra sig som en GP häst,förolyckades dock alltför tidigt och jag saknar henne jämt..

Lycka till!

Liknande trådar

Avel Har ju ingen häst men iom mitt tidigare avelsintresse fick jag frågan om vem jag skulle använda på ett sto. Till saken hör att stoet...
Svar
5
· Visningar
1 250
Hästmänniskan Hej allihopa! Jag har precis startat ett litet företag där jag tillverkar pannband, främst till travhästar. Jag vill så gärna skicka med...
Svar
11
· Visningar
1 459
Senast: tara
·
Avel Nu vet jag att det finns trådar om travarkorsningar redan, men de jag hittade var från typ 2008, och funderar mer specifikt om just mitt...
2 3 4
Svar
65
· Visningar
13 924
Hundhälsa Vet att det finns många duktiga hundmänniskor så skriver här i hopp om bra synpunkter på vår situation :bump: ber om ursäkt för wall of...
Svar
4
· Visningar
1 349
Senast: Castellini
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

• Burkmat
  • Barn som inte sover
  • Baka matbröd - enklare än du tror!

Hund, Katt, Andra Djur