Du använder en gammal webbläsare. Den visar troligen inte denna och andra webbplatser på ett riktigt sätt. Du bör uppgradera eller använda en annan webbläsare.
Vi blir aldrig av med snön känns det som. Jag ska inte klaga, förra vintern var vedervärdig, snö i två veckor o lera typ resten av vintern. Så jag önskade mig mkt snö, men nu börjar jag tröttna faktiskt.
Ny på lillan
Gammeltanten var ute m medryttaren som provade galoppsadel för första gången o blev frälst
Klaga inte på snön! Vi har pyttelite snö så det gör det åtminstone lite ljusare men i övrigt är det bara fruset och knöligt och isigt. Det går i princip inte att rida vettigt någonstans
Jo, det är sant. För det mesta går det ju att rida i snön, med undantag av när det växlar mellan plus och minus hela tiden. I veckan var jag ute på 70-vägen (enda stället det var barmark) m gamlingen o red öppnor i trav fram o tillbaka på en raksträcka. Folk glodde lite underligt när de åkte förbi
Blev lite bilder igår (btw, skydden är cerise inte röda )
Bjuder på jättekassa skärmdumpar från när jag hoppade Zamona sista gången innan hon fick vara mammaledig från hoppningen. Åh va jag längtar tills jag får hoppa henne igen!
Det ser verkligen pluttigt ut men det är bättre att börja enkelt än att behöva backa efteråt!
*Kl*
Idag har Peia tävlat i Trolleholm och hon uppförde sig mycket bättre än förra helgen
Stundtals höll vi på att blåsa iväg för jäklar var vinden tog i! Men banorna var trevliga och gynnade ordentligt och planerad ridning. Roligt!
Ingen film för där vet jag inte vad Carro sysslade med. Allt är bara suddigt. Jättesuddigt! I första klassen, Lätt C, fotade hon istället och även om bilderna är suddiga så ser man åtminstone vad det föreställer. Tyvärr missade Carro att sätta kameran på sportläge och då är det svårfotat i ridhus.
Peia nollade både Lätt C och Lätt C+5 så det var kul. På årets sex starter har hon fyra nollor (LD, LC, LC och LC+5) och en runda med 4 fel (LC). Den sjätte rundan (LC+5) kan vi glömma
Ja det där med ridhus är inte lätt. Nu filmade min mamma ritten inomhus idag och fotade bara på framridningen så det blev några kort därifrån.
Lokal clearround 80 cm blev det idag, fast vi fick 4 fel så ingen rosett, men jag är supernöjd ändå eftersom känslan runt banan var mycket bättre än sist och hon hoppade bättre på de flesta hinder då vi hade mycket bättre tempo idag. Nästa gång kanske vi både har bra tempo och är felfria
Denna gång var det nog inte bara jag som tyckte det var lågt, Jobelle tog i lite extra överallt kändes det som.
Cookies används för olika funktioner, trafikanalys, innehållsanpassning och annonser. Information om din användning av vår webbplats vidarebefordras till de sociala medier, annons- och analysföretag som vi samarbetar med. De kan kombinera informationen med annan information du tillhandahållit eller de har samlat in när du har använt deras tjänster. Våra regler och sekretesspolicy gäller. Genom att fortsätta använda denna sida godkänner du detta.