Hopphäst kräver tid och tålamod!

T

TeamWahlund

Men de gör väl alla hästar men de jag menar är att man ska ha ett fungerande tränings schema och kunna planera tävlingssäsongen (gäller alla tävlingshästar) har ni några råd till mig eller andra tävlingsintresserade ,allmänt om hopphästar. Jag tävlar på Nationell nivå, men kul att få råd från andra... Vad som helst?:banana:

Sv: Hopphäst kräver tid och tålamod!

Vad har du för häst/-ar? Och vad har du för veckoschema (eller liknande) till dem? Hade varit kul o höra hur du lägger upp träningen :) :D

Jag rider mina hästar varje dag, anpassar träningen beroende på om de närmar sig en tävling eller ej. Och deras vilodagar består av en skrittrunda i skogen.
Jag tränar sällan på höga hinder, enda gången jag hoppar högt är när jag åker iväg på träning (en gång i veckan) och när det är tävling.
Något mer du vill veta?
E de några andra som gör annorlunda?

Okej! :)
Det är väl ungefär så mina tränas med. Ridning varje dag (omväxlande dressyr, markarbete, hoppning, uteridning m.m.) och så skrittdag/vilodag en gång i veckan. Hoppar gör jag nästan bara på träningarna.

Jag tävlar hoppning på regional nivå. :D

Måndag: Vila. Promenad i skogen
Tisdag: Dressyrträning
Onsdag: Igenomridning av min tränare/Tömkörning/Longering
Torsdag: Hoppträning
Fredag: Markarbete/Skogen
Lördag: Markarbete/Skogen
Söndag: Markarbete/Skogen

..Och så är det ju tävling ibland också;)

Liknande trådar

Fälttävlan Ursäkta jättelångt inlägg! Jag är ny här men skulle vilja ha en tråd där vi kan samla information om vilka terrängbanor som finns...
Svar
5
· Visningar
1 342
Senast: Lady_S
·
Relationer Jag skulle vilja bolla lite kring det här med initiativförmåga och känslan som jag har av att alltid vara den som tar initiativ och "tar...
2 3 4
Svar
76
· Visningar
6 882
Juridik & Ekonomi Jag vet inte vad jag vill med tråden men,, jag behöver lämna. Jag har koll på alla bostadsköer, privata hyresvärdar och blocket bostad...
3 4 5
Svar
86
· Visningar
13 244
Senast: lizzie
·
Hundavel & Ras Hej! Det är spännande tider för mig och min familj, då vi äntligen känner att det är en bra tid att skaffa hund. Tanken är att besöka...
2 3
Svar
40
· Visningar
5 145

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka