Hoppar när man tittar på video

MissFideli

Trådstartare
Har hittat en underbar sida med massor av videor till låtar på 80-talet. Men datorn pausar hela tiden, alltså stannar videon och tänker lite innan den fortsätter.

Vad beror det på? Blir så även på videor här från buke och andra ställen. Är det datorn som inte orkar med? Vad kan man göra för att slippa det?

Sv: Hoppar när man tittar på video

Är det en video som du laddar hem till din dator och sen spelar upp från din hårddisk eller är det en video som streamas från nätet (alltså tex ligger inbäddad på en sida)?

Det handlar alltid om låtar som ligger på nätet och tittas på där, dvs inte laddas hem först.

Då är det nog för att den inte har hunnit laddas helt. Efter du har kört med hacken, går det då att köra den utan hack?

Vissa har jag tröttnat på innan, men dom andra har fortsatt hacka fast på lite olika ställen även andra och tredje gången.

Då var det nog inte det jag trodde och jag har inga nya förslag (än att det är fel från början i låten/filmen), du får vänta och sen om någon annan har nån idé...

Vilket format är videosarna i? Spelas de upp i windows mediaplayer, quicktime eller kanske realtime? Eller är det flashvideos?

Vet inte. Det är bl.a sådana som ligger på gnägg. Som man ser på hemsidan liksom, det öppnas inte upp i nått program här hemma.

Kör du med trådlöst internet?
Jag har inte det problemet när jag kör med bredbandskabeln i datorn, men så fort jag byter till det trådlösa så hackar alla filmer som ligger på nätet. Mycket irriterande. :mad:
Vet inte riktigt vad det beror på heller... för den buffrar ju inte hela tiden.

Jag har ComHem bredband.
Just den sidan jag nämner ovan har bättrat sig, så där kan det berott på dålig bandbredd från deras sida. Men som sagt, det är inte den enda som krånglat.

Den laggade för mig första gången jag såg den, sen när den var slut så tryckte jag på play igen, då laggade den inte.

Prövade 5 gånger, men det var samma varje gång. Dock olika. Ibland såg man bara hoppen över hindrena, ibland bara mellan osv. Men inga rörliga bilder alls.

Det kan vara så illa att din dator är för gammal och inte riktigt orkar med att koda av filmen i realtid... (har inte kollat vad det är för filmer du länkar till, dock)

Liknande trådar

• Artikel Artikel
Dagbok Huset jag köpte hade inte använts som permanentbostad på de senaste “60+-ish” åren, och hade även stått helt lämnat åt sitt öde under...
2
Svar
26
· Visningar
7 723
Senast: Calmiche
·
Relationer För min mentala hälsas skull så söker jag objektiva tolkningar kring det nyligen utbrutna WW3 mellan mig och min karl. Konflikten...
19 20 21
Svar
410
· Visningar
40 567
  • Artikel Artikel
Dagbok När jag köpte mitt nuvarande lilla hus så ”avslöjade” säljarna på kontraktsdagen att de inte skulle komma att tömma huset, utan att det...
Svar
7
· Visningar
2 219
Övr. Katt Det här inlägget, lade jag på en annan sida och tänkte att det kunde passa här med, med tanke på att "katter är katter och 'ska ha sin...
Svar
5
· Visningar
2 417

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• FÅRtråden
  • Akvarietråden V
  • Valp 2025

Hästrelaterat

Omröstningar