hoppar med vad på benen?

Sv: hoppar med vad på benen?

Fram antingen senskydd eller lindor. En av hästarna har "terrängskydd" ibland som täcker kotan pga illasittande överben.

Bak antingen låga strykkappor eller låga senskydd (typ PRO).

Både läder och plastskydd, många olika märken.

träning: fleecelindor med paddar fram och svarta eskadron skydd bak

Tävling: verdus carbon gel fram och verdus olympic bak

*KL*

på träning har ponnyn veredus pro light fram å bak, som jag inte tycker sitter så jättebra.
På tävling har han eskadron flexisoft fram å bak som sitter som ett smäck :) vill därimot hitta ett par läderbenskydd då jag tycker det är snyggare på tävling ;) helst med fårskinn i

Förra hästan hade catago pro hemma, prestige läder på tävling.

Nya hästen har inte fått några ännu (hämta i tisdags) men ska inhandla Lamicellskydden till hemma o veredus till tävling

kl

Hemma:

Eskadron Flexi Soft eller Eskadron ProSafe

Träning:

Eskadron ProSafe eller Veredus Carbon Gel

Tävling:

Veredus Carbon Gel

Diana

jag använder samma skydd både hemma och på träning/tävling. Eskadron, Veredus eller Catago Pro.

vid dressyr/uteritt lr liknande används eskadron damasker runt om, lindor eller equiguard senskydd, ytterst sällan:D

jag har Eskadron både fram och bak träning som tävling:)

Hemma blir det oftast Lamicell Pro med andra bakbenskydd till eller lindor. Vid träning/tävling Eskadron flexisoft fram+bak.

På träning eller hemma blir det "vanliga" Eskadronskydd, Eskadron flexisoft, Catago skydd, eller bara lindat. På tävling blir det Veredus Carbon Gel, Tolgaskydd eller Equipeskydd. :]

TRÄNING

Hampa pro eller Dyon

TÄVLING

Veredus carbon gel:love: eller Dyon
Brukar ha med mig Hampa pro om det är extremt skitigt och lerigt.

Actionhorse läderskydd fram och långa bak smat boots (eskadron, event, equiguard osv) fram och även bak vid broddar.

Har lädersenskydd fram och läderskydd bak. Vanliga korta :) Både till tävling och träning.

På min förra häst hade jag...
Hemma/träning:
Eskadron flexisoft fram. Låga kotskydd bak, eskadron. Tyvärr ingen bild.

Tävling:

Nya eskadron flexisoft (med gummi bakpå) fram och låga kotskydd bak, eskadron La lösa fårskinnspadar i pga att hon lätt fick skav/ruggad päls.

24596228.jpg

Det ena bakskyddet hade tyvärr snurrat sig, rättades till efter bilden tagits.

Nya hästen har fått ärva dessa skydd, dock är hon inte inriden ännu... Vet inte om hon verkligen behöver bakskydden....

Knapplån.

Jag brukar köra på rosa pompoms på träning och lite mer glitter på tävling. I sista klassen brukar jag ha pompoms med lite pyroteknik!

De är verkligen jättefina! Vill också ha dem.

Jag har helt vanliga senskydd och kotskydd på mina hästar. Lamicell/catago på träning och BR på tävling. Inte så spännande kanske..

Hittade en pic.
13207358.jpg

Såna har jag med fast svarta och på mina står det Hampa..men de är ju likadana alla de...tycker det är konstigt, vet när jag köpte mina på mässan att jag kollade o kollade, alla vara lika och priserna var nästan samma.
Dessa har jag på träning och vardagsridning. Nu tävlar vi inte ännu men har ett par svarta lädersenskydd att ha fram i så fall, eller vid finare träning. Ska inhandla nya fina sen när vi börjar tävla mer!

Jag har också hampa pro och har också reagerat på att det är många märken på samma skydd, säkert en tillverkare och flera märken som köper in.

Bra skydd i alla fall!

Såg att jag glömt bild i mitt inlägg tidigare :)

Actionhorse, påsatta för fotografering har annars fårskinn i :)
24067182.jpg

Korta kortskydd, dom är gamla så jag kommer faktiskt inte ihåg vad det är för några eller vad de kostade men bra är dom.
24067177.jpg

eller Lamicell
24787225.jpg

Har inga speciella vid träning o tävling, de putsas och används jämt :)

Jag har i princip alltid lindor när jag tränar hoppning hemma.På borta träning och tävling så har jag eskadrons "Ludger Beerbaum" teknikskydd bak och eskadrons "Ludger Beerbaum" senskydd fram och han går alltid med tri zone boots fram.

Min andra är en dressyrhäst men va hopphäst innan och då gick han med lindor på hemma träning och på borta träning och tävling så gick han med pro skydd senskydd fram och kotskydd bak, han har alltid boots fram av märke egui gaard.

Liknande trådar

Tävling Min häst är otrolig fin och hoppar super på träning och hemma men på tävling blir han så spänd ,bockig och så fort någon rider förbi han...
Svar
5
· Visningar
500
Senast: MiniLi
·
Tävling Jag vet inte om denna borde ligga här eller på Allmänt, men tänker att hästmänniskor borde hitta hit. På våra klubbtävlingar och 1*...
2
Svar
22
· Visningar
2 308
Senast: Murray
·
R
Utrustning Jag skulle vilja fråga om nån har tips på ben skydd som INTE blir för varma! För som nog domflesta vet så är det ju inte bra för senorna...
Svar
13
· Visningar
979
Senast: ako
·
Mat Hej, jag hoppas detta ligger under rätt rubrik (mat). :) Varje år har min familj tävling kring jul om vem som gör den godaste...
Svar
19
· Visningar
549
Senast: Twihard
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka