hoppar med vad på benen?

Sv: hoppar med vad på benen?

Jag rider med eskadron sen skydd och strykappor på tävling
träning vanliga senskydd

och vid dressyr alltid lindat

hemma: Eskadron senskydd fram + kotskydd bak
el. Catago pro skydd runt om
el. Veredus pro light runt om
när jag inte hoppar har jag nästan alltid lindor fram.

tävling: Veredus pro classic baloubet runt om
el. Dy'on läderskydd runt om
eventuellt Tolga teknikskydd bak.

hemma skiftar jag bland olika märken, men på Tävling kommer det att bli Veredus carbon gel runt om

hemma har jag Hampa, Eskadron, Veredus carbon Gel eller lindor
träning och tävling Veredus carbon gel fram och veredus teknikskydd i bak

kl

När jag hoppar har jag catago skydd runt om. Kan även ha lindat bak. Hoppar jag hemma har jag eskadron fram och ett par läderskydd bak :)

20170542.jpg

-kl-

Jag använder samma skydd, oavsett om det är tävling eller träning:
Försök att bortse från hovskägget ;)

Acavallo (med sånt här material på insidan, som skydar och ger superstöd åt senan)
dsc_0005_x_web_31212301.jpg

(Ja, det är jättekoolt med silverfärgade skydd :angel: )

Eller de här:
21020108_3.jpg

Eller lindor.
Inga skydd bak.

Jag använder veredusskydden med gel svarta fram, och har även PRO JUMP ll bakbenskydd. men nu när ja köpte ny polle passar inte dom längre så jag har lindor bak. hade tänkt köpa ett par dyón fram att ha på tävling här nu med :d

Träning: Eskadron flexi soft fram, vanliga kot eskadron bak,
eller eskadron (utan flexi s) fram vanliga kot eskadron bak
eller lamicell senskydd fram o kotskydd bak
eller Verdeus fram o bak
eller lindor från kingsland.

Tävling: Prestige fram o bak
eller eskadron med ludd fram o bak
eller tolga fram o bak
eller dyon fram o bak

Hihi, jag kommer nog med det mest udda svaret.

jag har ALDRIG SKYDD/LINDOR/BOOTS på min ponny,
tävlar lokalt 90-1m!

Många tycker nog att jag är aningen konstig men ponnyn kan helt enkelt inte ha skydd då han inte tåler värmen ihop med tryck, förra ägaren avrådde mig från att ha skydd då han bara får ont av skydden och inte presterar med de!
Sen behöver han inte det iheller. Är faktiskt riktigt skönt att inte behöva tänka på skydd och det e så lätt att hästen får inflamationer om de tex får ett sandkorn i ett litetlitet sår under skyddet.

Men om hästen kan ha skydd så är det ju alltid bra att ha senskydd fram i hoppningen :)

Du är inte ensam. En av mina hästar går utan skydd så länge han är obroddad och han går 120.

Träning: German Line läderskydd fram + bak. Ibland Veredus Carbon Gel på träning

På tävling har jag Veredus Carbon Gel

Hoppträning

Eskadron Flexisoft

500016103.JPG

Hopptävling

Dyon läderskygg

stortolgafyrpack.jpg

Dressyrträning

Lindor runtom :)

Hihi, jag kommer nog med det mest udda svaret.

jag har ALDRIG SKYDD/LINDOR/BOOTS på min ponny,
tävlar lokalt 90-1m!

Många tycker nog att jag är aningen konstig men ponnyn kan helt enkelt inte ha skydd då han inte tåler värmen ihop med tryck, förra ägaren avrådde mig från att ha skydd då han bara får ont av skydden och inte presterar med de!
Sen behöver han inte det iheller. Är faktiskt riktigt skönt att inte behöva tänka på skydd och det e så lätt att hästen får inflamationer om de tex får ett sandkorn i ett litetlitet sår under skyddet.

Men om hästen kan ha skydd så är det ju alltid bra att ha senskydd fram i hoppningen :)

Jag tycker inte att du är konstig. Behöver inte hästen några benskydd, ska man givetvis inte behöva ha det. Min häst har en tendens att sparka/trampa på sig själv när hon svänger, så för säkerhets skull har hon skydd runt om + boots fram och ibland bak när hon är broddad. :)

hemma har jag märkeslösa fram och prestige bak
just nu har hon catago på tävling men det blir veredus carbon gel fram och unghästskydden bak till sommaren.

kör med hampa pro set i ur och skur, det ser ut som min ponny tycker om dem, ser sköna ut:)
27160055.jpg

Liknande trådar

Tävling Min häst är otrolig fin och hoppar super på träning och hemma men på tävling blir han så spänd ,bockig och så fort någon rider förbi han...
Svar
5
· Visningar
500
Senast: MiniLi
·
Tävling Jag vet inte om denna borde ligga här eller på Allmänt, men tänker att hästmänniskor borde hitta hit. På våra klubbtävlingar och 1*...
2
Svar
22
· Visningar
2 308
Senast: Murray
·
R
Utrustning Jag skulle vilja fråga om nån har tips på ben skydd som INTE blir för varma! För som nog domflesta vet så är det ju inte bra för senorna...
Svar
13
· Visningar
979
Senast: ako
·
Mat Hej, jag hoppas detta ligger under rätt rubrik (mat). :) Varje år har min familj tävling kring jul om vem som gör den godaste...
Svar
19
· Visningar
549
Senast: Twihard
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka