Hoppar i med eran hund?

• Övr. Hund
  • Trådstartare Trådstartare indy1234
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 1
  • Visningar Visningar 654
I

indy1234

Nu kommer ju ett antal att tycka jag är töntig säkert, men skitsamma..

Alltså nu menar jag inte agillity utan ren hoppning. Själv hoppar jag med mina 2 lhasa apso, en på drygt 2 år och den andra på 10mån, som inte hoppar så mycket. Tänkte att jag ska gå en agillity kurs men det har inte blivi av. Speciellt inte med tanke på att den ena lyssnar knappt på mig när det är brudar i närhetenoch den andra är livrädd för andra hunder..:crazy:
Men jag tycker hoppningen är ett bra sätt aktivera hjärnan på hunden. Och han har betydligt mer kondition nu än när han började hoppa, den äldre alltså.
Nu har jag drabbats av lite idétorka och undrar om ni vet nån bra övning som man kan köra, både i hoppning och lydnad..?

Sv: Hoppar i med eran hund?

Jag hoppade med min hund när jag var yngre, nu är det främst min syrra som gör ibland. Min hund tycker det är kul så .. Iaf hoppning ger inte så mkt kondion i gämnförelse med söklekar. Sök tröttar verkligen ut hunden bara ett tips! :)

Gå in på svt.se Och kolla på hundkoll! Där följer dom ett agility gäng, från början hur man lär hunden massa roliga saker :D

Men a, jag förstod inte hur du menade, lydnad i vardagen eller i samband med hoppningen?

Liknande trådar

Övr. Hund (... Varför så fattiga kategorier här? Hälsa, avel, bilder - inte en enda om typ träning? :cautious:) Nåväl, såhär ligger det till: jag...
3 4 5
Svar
83
· Visningar
7 264
Senast: Monstermom
·
Hundhälsa Åsikter finns alltid. Det finns lika mycket hundägare, som åsikter om vad som är bäst för hunden. Alla tänker vi olika, och samtidigt...
Svar
9
· Visningar
1 794
B
Övr. Hund Jag har i nuläget 4 stycken stora hundar, två tikar (Bernen Sennen och Samojed) och två hanar (Weimaran och Dobbermann). Jag bor ute på...
2
Svar
24
· Visningar
3 909
Senast: em-pirre
·
Övr. Hund Lite drygt tva manader efter att vi avlivade var forra hund skaffade vi en ny hund. Vi fick hem honom i mitten av februari och han var...
Svar
16
· Visningar
2 034
Senast: Ravishing
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Valp 2025
  • Retrievertråden
  • Uppdateringstråd 31