Hoppar FÖr Tidigt

F

FJORDPOWER

Har en häst som är 21 år väldigt pigg, och gillar att hoppa :) Men ibland hoppar hon alldeles för tidigt så man hamnar långt framförsadeln :crazy: Vi har 4 små hinder ( vet ej hur höga dom är ) och ett lite större kryss hinder. På krysset hoppar hon väldigt tidigt rätt ofta, men det kan bli väldigt tidigt på dom 4 andra oxå, fast dom inte är så höga. :)

Kan man lägga en bom lite innan hoppet så att hon inte hoppar så tidigt? Någon som har ngt tips? :confused: :)

Delar pollen med Mary Lou som är medlem här :D Hejhej hihi :D

Sv: Hoppar FÖr Tidigt

det borde funka med bommar,:) men det har jag inte tänkt på :angel

det borde funka med bommar,:) men det har jag inte tänkt på :angel

a vet, när jag red hos marii så hoppa min häst där oxå jätte tidigt, så då la hon typ en bom innan hoppet så att han inte skulle hoppa så jätte tidigt :)
Sa det till din mamma:bow:

Senast ändrad av en moderator:

Sitter ner och invänta hoppet. rid inte iväg hästen utan ha den i samlad trav/galopp. bara invänta och håll om hästen och håll in den så den måste stanna upp lite och planera ridvägen så det kommer med det sista galopp steget. besämt dig om du ska komma nära hindret eller långt ifrån! det är du som bestämer inte hästen.

Liknande trådar

Kropp & Själ Jag är inne i ännu en (egentligen flera) omgång i vården och jag känner mig i sånt jävla underläge rent ut sagt. Som att ingen lyssnar...
2
Svar
27
· Visningar
3 222
Senast: Hazel
·
Hästhantering Detta är en ganska lång historia och jag kan ha svårt för att vara kort och koncist. 2022 blev mitt halvblod ensam och behövde...
3 4 5
Svar
99
· Visningar
16 161
Senast: Juli0a
·
Hundhälsa Vi i vår familj har under hösten hamnat i en fasansfull situation, som gjort och gör mig så upprörd och ledsen. Den 20:de september i år...
14 15 16
Svar
311
· Visningar
26 763
Hästvård Hej! Igår var vi med vår nyinköpta valack på Strömsholm för en TMS. Jag som inför det här besöket letade information om denna...
Svar
8
· Visningar
4 864
Senast: Jamtland
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka