Hoppa shettis på klubbnivå

S

speedygirl

Vad tycker ni om att en shettis ska vara med på klubbhoppning och då hoppa på 30cm clear round.

Sv: Hoppa shettis på klubbnivå

Varför skulle den inte kunna det för? :crazy:
Shettisar (el. A-ponnyer då), får tävla LA-hoppningar, dvs. 80 cm. Skulle 30 cm vara ett problem?
Nja, shettisar är ofta duktiga hoppare.

Det är ju bara roligt! de är så söta de små ponnyerna............

Varför inte ?

Men den måste ha kondis till det, det kan ju inte vara en otränad shettis. För då får den vänta lite till den har fått kondis och kan börja tävla. Annars lycka till på tävlingen!!!!

Det är väl inga problem... eller?

Brille (ganska liten shettis) hoppar typ 40-50 cm med småbarnen och då håller dom sig bara i manen... och han är inte i nån särskild kondition :angel: ganska stor shettismage faktiskt... :crazy:

Varför inte?

Jag var med på en klubbhoppning, 30 cm clear round med shettisen
jag skötte för evigheter sen. :smirk:

Jo visst.!
Alltid kul me lite småponnyer ;)
Men tänk på att den ska orka hoppa hela banan utan att bli alldeles för flåsiga.
En shettis är ju ganska liten o måste springa ganska mycket :p

Ja vi ska vara med på hoppningen har vi bestämt nu.

Men detta med kondisen. Vi longerar och rätt ofta och även rider tjejen en hel del och det är inga problem. Så kondis är det inte fara med. Har hänt att man åkt till tävlingar och kollat och där finns det verkligen stora ponny och även hästar som inte har så stor kondis. Shettisar orkar mer än vad man tror.

Det är inga problem jag hoppa min LB på lokal o regional nivå:D

varför inte?

shettisarna på klubben brukar hoppa 60cm

Det är väl inga problem, om ryttaren inte är för stor. Tycker det är alltför vanligt att shettis-ryttare på klubbtävlingar är alldeles för långa.

Liknande trådar

Hoppning Ja, som rubriken lyder. Jag kanske har missat en viktig poäng med detta eftersom jag själv aldrig tävlat i hoppning annat än på...
Svar
11
· Visningar
1 591
Senast: co-SMAD4
·
Körning Jag började läsa lite i TR för sportkörning (jag har inte ens en körbar ponny än :p jag tror att jag bara snabbt skulle kolla vilka...
Svar
14
· Visningar
574
Senast: Mli
·
Utrustning Vet någon hur hööks fairfield sele är i storlek ska ha den till en shettis men undrar lite om shetland blir tillräckligt stor och hur...
Svar
9
· Visningar
879
Senast: LadySara
·
Hästhantering Detta är en ganska lång historia och jag kan ha svårt för att vara kort och koncist. 2022 blev mitt halvblod ensam och behövde...
3 4 5
Svar
99
· Visningar
16 011
Senast: Juli0a
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar