Hoppa med dressyrhäst.

MrsScabtree

Trådstartare
Kommer i framtiden skaffa en häst (dressyr) men den kommer även att hoppas 1-2 gånger i månaden, mest för omväxlings skull men även för att jag tror att det är bra. Utäver studs och liknande övningar. Vad rekommenderas som "nyttiga" övningar?:banana:

Sv: Hoppa med dressyrhäst.

Jag själv har en häst som ska gå över till dressyrhäst.. Startat ett par ggr i dressyr. Jag hopptränar varje vecka.
Övningar som jag gör i markarbetet är galoppbommar med många meter i mellan där man kan leka med ökningar och kortningar

Sv: Hoppa med dressyrhäst.

*Hoppa på volt resp åttvolt
*Löshoppning
*Markbom - hinder - markbom - hinder - markbom (gör hästen uppmärksam och den får tänka lite själv!)

det är tre "enkla" grejor man kan göra som ger superbra träning för alla hästar oavsett disciplin.
Lycka till!

Liknande trådar

Utrustning Har en dressyrsadel jag fick med hästen när jag köpte henne. Den sitter bra på henne men jag känner jag sitter som en banan och mina ben...
Svar
14
· Visningar
776
Senast: Lisen82
·
Tävling Sitter och tittar på V75 och i avd 3 så körs häst med nummer 1 av en idiot. Och studion går BANANAS och skäller i 5 min om hur korkad...
Svar
3
· Visningar
1 620
Senast: BornAgain
·
Hundträning (OBS! Långt inlägg) Hej! Jag har en border collie tik på över 1 år som jag har fått lite problem med i vallningen, annan träning och...
2 3
Svar
57
· Visningar
5 481
Senast: Ragdoll
·
Hästhantering Hej! Jag har en 23 år gammal dressyrhäst som jag haft i 9 år. Jag känner henne alltså mycket väl! Hon har alltid haft mycket energi och...
2
Svar
35
· Visningar
2 498

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Bästa ledtillskottet?
  • Intressanta uppfostringsmetoder?
  • Uppdateringstråd 30

Hästrelaterat