Hoppa högere

Sv: Hoppa högere

Svårt att svara på! När man tävlar eller tränar?
Man skall vara riktigt uppvärmd, men det behöver man vara på lägre höjder också! Sedan bör man inte hoppa högre höjder än vad man själv mäktar med och inte högre en hästens kapacitet.

På samma sätt som på låga hinder. Börjar man hålla på att trixa och ändra talar man ju om för hästen att det är något som är annorlunda och risken för ett stopp blir större. Enda skillnaden jag gör är att jag sätter mer tryck i galoppen.

att inte gå upp i höjd förrän det funkar på lägre.
att inte trixa till det för mycket, det är preecis samma princip som gäller, men som Murray säger, lite mer tryck i galoppen, utan att det för den sakens skull ska gå fortare, så bör det ju gå alldeles utmärkt :)

Liknande trådar

Hoppning Hej! Jag håller just nu att hoppa in ett fullblod som kom från galoppbanan för cirka ett år sen. Det går framåt och han hoppar på men...
2
Svar
29
· Visningar
2 394
Senast: MalanMjöl
·
Hoppning Det finns en tråd för dressyren så det behövs en för hoppningen också. Laget meddelades igår och det blir samma ryttare som i Tokyo och...
53 54 55
Svar
1 084
· Visningar
51 990
Senast: fio
·
Utrustning Jag har tänkt på att kanske använda sadelpadd, det är ingen måste för hästen. Han har inte ont i ryggen eller nått, men jag tänkte att...
Svar
9
· Visningar
517
Senast: Freazer
·
Skola & Jobb Ja rubriken sög, kom inte på något bättre. Där jag jobbar har man nu krävt att alla ska fylla i sina kroppsmått i vårt system. Detta...
6 7 8
Svar
140
· Visningar
8 244
Senast: soom
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar