Du använder en gammal webbläsare. Den visar troligen inte denna och andra webbplatser på ett riktigt sätt. Du bör uppgradera eller använda en annan webbläsare.
Svårt att svara på! När man tävlar eller tränar?
Man skall vara riktigt uppvärmd, men det behöver man vara på lägre höjder också! Sedan bör man inte hoppa högre höjder än vad man själv mäktar med och inte högre en hästens kapacitet.
På samma sätt som på låga hinder. Börjar man hålla på att trixa och ändra talar man ju om för hästen att det är något som är annorlunda och risken för ett stopp blir större. Enda skillnaden jag gör är att jag sätter mer tryck i galoppen.
att inte gå upp i höjd förrän det funkar på lägre.
att inte trixa till det för mycket, det är preecis samma princip som gäller, men som Murray säger, lite mer tryck i galoppen, utan att det för den sakens skull ska gå fortare, så bör det ju gå alldeles utmärkt
Foder & Strö Har du nån studie att hänvisa till? Jag försökte hitta min, men trots att jag bläddrade igenom alla Foderbladet hittade jag inte den jag...
Cookies används för olika funktioner, trafikanalys, innehållsanpassning och annonser. Information om din användning av vår webbplats vidarebefordras till de sociala medier, annons- och analysföretag som vi samarbetar med. De kan kombinera informationen med annan information du tillhandahållit eller de har samlat in när du har använt deras tjänster. Våra regler och sekretesspolicy gäller. Genom att fortsätta använda denna sida godkänner du detta.