Hopp-VM i Herning

Nu när vi ändå är inne på kommentatorer. Jag kommer ihåg att det var en manlig som ofta hade koll på mellantider, åtminstone i omhoppningarna (oavsett om det fanns grafik på det eller inte). Kan de ha varit Svanlund? Just idag i en sån här klass hade det ju varit lite intressant att ha.

Jag blev löjligt lycklig av att se armbindeln... 🤣

F ö fick Henke jobba lite efter vattnet för att nå fram på vissa distanser så jag undrar om den också kände av underlaget?
Jag tror att han bara gjorde 7 språng till vattnet, jag fick det till det i alla fall, så då är det inte så konstigt om det blev lite långt på 7 till nästa också

Hoppkommentatorerna tycker jag ändå är flera snäpp över och Bjure vågar ändå kritisera om än milt. När det inte är något att säga så håller de faktiskt tyst ofta. @Görel måste gilla att de ger härstamning på varje häst. Hemma hos hows HvE var intressant och gav en bra förklaring till varför Potatisen går barfota. Öht verkar hoppryttarna i allmänhet mer analyserande än dressyrryttare. Att de höll andan och babblade när Henrik red må vara dem unnat.

Hoppkommentatorerna tycker jag ändå är flera snäpp över och Bjure vågar ändå kritisera om än milt. När det inte är något att säga så håller de faktiskt tyst ofta. @Görel måste gilla att de ger härstamning på varje häst. Hemma hos hows HvE var intressant och gav en bra förklaring till varför Potatisen går barfota. Öht verkar hoppryttarna i allmänhet mer analyserande än dressyrryttare. Att de höll andan och babblade när Henrik red må vara dem unnat.
Det har de gjort ända sedan jag bad om det för säkert 20 år sedan 🙂

Jag tror att han bara gjorde 7 språng till vattnet, jag fick det till det i alla fall, så då är det inte så konstigt om det blev lite långt på 7 till nästa också
Nej just efter vattnet var inget konstigt utan även senare på banan.

Men med det sagt så vågade jag knappt titta så han kanske plockade bort nåt mer och att det var därför han fick jobba lite.

Nu såg jag igen och han gör 8 till vattnet men hamnar lite till höger i landningen.

• Gilla
Reactions: eyz
Kan du inte be dressyrkommentatorerna samma sak?
Men de sa ju stammarna på alla hästar, har du hört något annat? Det sa också att Sir Donnerhall II var pappa till Astoria, även om II missades när Astorias stam lästes upp. Detta bad jag om via SVT Hästar på Insta.

Men de sa ju stammarna på alla hästar, har du hört något annat? Det sa också att Sir Donnerhall II var pappa till Astoria, även om II missades när Astorias stam lästes upp.

Hmm, måste ha missat det. Stängde nog av en hel del och det blev blablablabla

Liknande trådar

• Artikel Artikel
Hästnyheter Peder Fredricson, Malin Baryard Johnsson, Jens Fredricson och Henrik von Eckermann. Det är kvartetten som rider om medaljerna i...
Svar
0
· Visningar
604
Senast: Gunnar
·
  • Artikel Artikel
Hästnyheter Peder Fredricson, Malin Baryard Johnsson, Jens Fredricson och Henrik von Eckermann. Det är kvartetten som rider om medaljerna i...
Svar
0
· Visningar
359
·
  • Artikel Artikel
Hästnyheter Malin Baryard Johnssons hemska färd på Indiana äventyrade Sveriges möjligheter. Då klev grabbarna fram. Toppinsatser av Henrik von...
Svar
0
· Visningar
316
·
  • Artikel Artikel
Hästnyheter Henrik von Eckermann och hans King Edward dansar fram i Herning. – Det var perfekt, tio av tio från min sida och självklart från hästens...
Svar
0
· Visningar
258
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama