Hopp-VM i Herning

De kan väl inte direkt hålla med i och för sig när man klankar på deras kollegor
Men nu har jag framfört mina åsikter så jag hoppar nog över resten av VM helt enkelt
Nä, men det finns väldigt mycket smidigare sätt att kommentera på synpunkter :angel:
Jag har jobbat med att bland annat svara på kritik mot företag och låt oss säga att det där sättet att svara hade inte flugit väl där.

Mailade följande till SVT igår

Jag uppskattar verkligen era reklamfria sportsändningar.
Era kommentatorer är proffsiga pålästa och sakliga men det finns ett undantag.
Anna-Maria Fredholm som kommenterar ridsport är allt annat än proffsig och gör faktiskt ett ganska dåligt jobb. Det är mängder med sakfel både när det gäller ekipage regler resultat och utförande.

Svaret
Va tråkigt att höra! Alla våra programledare gör sitt allra bästa och jag (som läser flera hundra tittarmail i veckan) har väldigt sällan sett just den här synpunkten om Anna-Maria, som är en uppskattad kommentator.

O_o
Tycker mig noterat att de även försvinner kommentarer på deras Instagram gällande kritik mot kommentatorerna.

Mailade följande till SVT igår

Jag uppskattar verkligen era reklamfria sportsändningar.
Era kommentatorer är proffsiga pålästa och sakliga men det finns ett undantag.
Anna-Maria Fredholm som kommenterar ridsport är allt annat än proffsig och gör faktiskt ett ganska dåligt jobb. Det är mängder med sakfel både när det gäller ekipage regler resultat och utförande.

Svaret
Va tråkigt att höra! Alla våra programledare gör sitt allra bästa och jag (som läser flera hundra tittarmail i veckan) har väldigt sällan sett just den här synpunkten om Anna-Maria, som är en uppskattad kommentator.

O_o
Jag har inte kollat fb/instagram nu men tidigare var det ju massor av kommentarer typ SNÄLLA KAN HON SLUTA PRATA.

Ang. Anna-Maria
Jag följer en del vintersport och för några år sedan drogs skidskyttesändningarna med Anna-Maria som kommentator och hon var väl ungefär lika uppskattad där. Samma bekymmer med rena faktafel, ingen bakgrund (eller vad jag uppfattade som personligt intresse) i sporten och dålig personkemi med experten som blev sämre och sämre ju längre tiden gick är det jag minns från den tiden. På senare år (typ sen det började gå bra för Sverige i skidskytte) har hon inte jobbat med de sändningarna utan verkar ha flyttats till ridsporten istället.

Det låter ju taskigt att säga om någon som är sportkommentator till yrket, men det kanske helt enkelt inte är hennes grej?

Ang. Anna-Maria
Jag följer en del vintersport och för några år sedan drogs skidskyttesändningarna med Anna-Maria som kommentator och hon var väl ungefär lika uppskattad där. Samma bekymmer med rena faktafel, ingen bakgrund (eller vad jag uppfattade som personligt intresse) i sporten och dålig personkemi med experten som blev sämre och sämre ju längre tiden gick är det jag minns från den tiden. På senare år (typ sen det började gå bra för Sverige i skidskytte) har hon inte jobbat med de sändningarna utan verkar ha flyttats till ridsporten istället.

Det låter ju taskigt att säga om någon som är sportkommentator till yrket, men det kanske helt enkelt inte är hennes grej?
Ja det känns kanske lite taskigt men alltså hon är ju inte bra på det och SVT borde väl kunna hitta någon annan uppgift åt henne
En hel del kritik måste väl nå fram till henne direkt dessutom :confused:
Om jag fick höra att jag var dålig på mitt jobb skulle jag ju verkligen ändra på mig eller byta jobb

Ang. Anna-Maria

Jag tycker största problemet är att hon babblar så mycket. Läste nån som trodde hon skulle få börja kommentera längd efter Hård (innan SVT blev av med världscupen) och jag tänkte hjälp, tänk att lyssna på henne under en 5 mil :crazy:

Ja jag vill ju inte heller att det ska behöva gå så långt som till nästan personangrepp, även om det tyvärr lätt blir så när det är hon som är ansiktet utåt för ridsportskommenteringen.

Det kan säkert också vara att SVT inte orkar lägga ner tid och resurser för att hon ska få tid att plugga på om tävlingarna/deltagarna i förväg. Men hur som helst tycker jag det minsta man kan förvänta sig är att de håller koll på reglerna. (Så att det inte blir som i lagdressyren när de glömde bort att Tyskland skulle komma före sverige oavsett pga att deras "strykresultat" var bättre än Sverige).

Men det märks ju att Maria som intervjuar ryttarna efteråt har lite koll på ridning också, tycker att hon oftast bara ställer relevanta frågor då.

Liknande trådar

• Artikel Artikel
Hästnyheter Peder Fredricson, Malin Baryard Johnsson, Jens Fredricson och Henrik von Eckermann. Det är kvartetten som rider om medaljerna i...
Svar
0
· Visningar
604
Senast: Gunnar
·
  • Artikel Artikel
Hästnyheter Peder Fredricson, Malin Baryard Johnsson, Jens Fredricson och Henrik von Eckermann. Det är kvartetten som rider om medaljerna i...
Svar
0
· Visningar
359
·
  • Artikel Artikel
Hästnyheter Malin Baryard Johnssons hemska färd på Indiana äventyrade Sveriges möjligheter. Då klev grabbarna fram. Toppinsatser av Henrik von...
Svar
0
· Visningar
316
·
  • Artikel Artikel
Hästnyheter Henrik von Eckermann och hans King Edward dansar fram i Herning. – Det var perfekt, tio av tio från min sida och självklart från hästens...
Svar
0
· Visningar
258
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama