Hopp-VM i Herning

Jag började klappa vilt när Jens blev felfri. Då vaknade Älva från sin skönhetssömn i klösträdet och insåg att hon behövde gos. Så kom hon och krävde att jag skulle ta på mig en filt över knät OCH FOKUSERA PÅ HENNE när det var dags för Henrik att rida. :nailbiting: Tack och lov insåg hon efter ett par hinder att hon var hungrig.

IMG_20220814_145656.webp

Åh vad jag tycker Jens tygelfattning ser fel ut 😳 Är det vanligt att hålla på det sättet numera?

Jag tycker också han ser ut att hålla balansen i tygeln vilket inte ser så kul ut.
Nej, det är nog inte speciellt vanligt. Läste någon intervju där han sa att han blev mjukare i kontakten med den tygelfattningen.

Tycker också det ser avigt ut men tydligen är Jens nöjd, han har sagt att blir mindre hård i handen! Mexikansk tygelfattning heter det bla 🤗

Eller körfattning. ;) Jag tycker snarare att jag blir hårdare i handen när jag kör än när jag rider, men iofs är hästen jag både kör och rider väldigt pigg i vagn, så det kan kanske luras.

Tycker också det ser avigt ut men tydligen är Jens nöjd, han har sagt att blir mindre hård i handen! Mexikansk tygelfattning heter det bla 🤗
Det hänger väl också ihop med att han har brutit sina fingrar ett antal gånger och har stelopererat lillfingrarna vilket gör det hela lite krångligare. Jag relaterar (bröt båda lillfingrarna och ett ringfinger under 2020. Inte samma känsla längre...).

Jag tycker ofta King Edward ser ut som att han inte kommer hinna få upp frambenen. Det är liksom ett ögonblick där de alltid känns för hängande. Det blir ju bra men jag hinner tänka neej.

Åh vad jag tycker Jens tygelfattning ser fel ut 😳 Är det vanligt att hålla på det sättet numera?

Jag tycker också han ser ut att hålla balansen i tygeln vilket inte ser så kul ut.
Jens har den tygelfattningen när han hoppar, men den är ju ovanlig.

Jens har alltid sett lite obalanserad ut utan att vara det. Han håller balansen i magen. I tygeln, nej, då skulle hästen inte se nöjd ut, det är ju ingen liten kille.

Apropå all shaming som kvinnor utsätts för (bla hans svägerska) så undrar jag vad Jens väger. Måste vara närmare 90

Såg just reprisen av Jens ritt i fredags, hjälp det blev lite för spännande där med bommarna va 😅 är glad att jag redan vet resultatet :rofl:

Liknande trådar

• Artikel Artikel
Hästnyheter Peder Fredricson, Malin Baryard Johnsson, Jens Fredricson och Henrik von Eckermann. Det är kvartetten som rider om medaljerna i...
Svar
0
· Visningar
604
Senast: Gunnar
·
  • Artikel Artikel
Hästnyheter Peder Fredricson, Malin Baryard Johnsson, Jens Fredricson och Henrik von Eckermann. Det är kvartetten som rider om medaljerna i...
Svar
0
· Visningar
359
·
  • Artikel Artikel
Hästnyheter Malin Baryard Johnssons hemska färd på Indiana äventyrade Sveriges möjligheter. Då klev grabbarna fram. Toppinsatser av Henrik von...
Svar
0
· Visningar
316
·
  • Artikel Artikel
Hästnyheter Henrik von Eckermann och hans King Edward dansar fram i Herning. – Det var perfekt, tio av tio från min sida och självklart från hästens...
Svar
0
· Visningar
258
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Katt i påse
  • Avlivning älskade katt
  • Muddypaws 24/25