Hopp-VM i Herning

Nu kanske jag minns flummigt men var det inte prat om att Lisen inte kunde få tag på en bra häst? Eller gick hon själv åt sidan? 🤔

Jag hade gärna sett Helena Lundbäck tillbaka i toppen igen. Men jag har ingen koll på vad hon gör. Hon var väl på Falsterbo nyligen och vann?

Ja, det har du säkert rätt i. Jag är väldigt nyfiken på om det förekommer som helt naturlig, individuell hoppteknik eller om det endast sker som reaktion på obehag. Vet att någon här var säker på att det är det senare, men hade velat nörda lite.
Det finns hästar som öppnar upp fint naturligt. Har inte sett ekipaget du kanske syftar på men det är en viss skillnad på dom som gör det ”naturligt” dom hästar som får ”hjälp” till att hoppa så. Tycker oftast dom som fått ”hjälpen” är kvicka och liksom slänger upp och ut benen medan andra gruppen hoppar igenom språnget. Lite dåligt förklarat kanske.

Det finns hästar som öppnar upp fint naturligt. Har inte sett ekipaget du kanske syftar på men det är en viss skillnad på dom som gör det ”naturligt” dom hästar som får ”hjälp” till att hoppa så. Tycker oftast dom som fått ”hjälpen” är kvicka och liksom slänger upp och ut benen medan andra gruppen hoppar igenom språnget. Lite dåligt förklarat kanske.
Tror jag kanske förstår hur du menar, men om du får syn på nåt exempel tar jag tacksamt emot :)

"inte så längesen" :D alltså det är 22 år sen 😅

Jag kommer ännu ihåg att jag träffade Henrik Ankarcrona live när min första stora häst köptes (från föräldrarna Ankarcrona). Ok att jag fattade inte att det var en större händelse att träffa på en framtida förbundskapten just då eftersom det är, eeeh, 39 år sedan i december och han var typ fyra år gammal. :o Men i det perspektivet så är ju ynka 22 år sedan nästan ingenting!

OS i Sydney var det väl? Malin, Lisen, Gretzer och Helena Lundbäck om jag inte min s fel.
Åh ja, jag hade en plansch från den tiden nån gång, gissningsvis från Min Häst eller Pollux, med tre hoppryttare, tre dressyrryttare och tre fälttävlansryttare, nu hjälpte du mig minnas vilka hoppryttare det var. Malin och Butterfly Flip, Helena och So What och Maria Gretzer med nån häst jag inte minns namnet på, men tror han(?) var mörkbrun med strimbläs?

Åh ja, jag hade en plansch från den tiden nån gång, gissningsvis från Min Häst eller Pollux, med tre hoppryttare, tre dressyrryttare och tre fälttävlansryttare, nu hjälpte du mig minnas vilka hoppryttare det var. Malin och Butterfly Flip, Helena och So What och Maria Gretzer med nån häst jag inte minns namnet på, men tror han(?) var mörkbrun med strimbläs?
Var Butterfly Flip så länge sedan? :eek:

Jag är en bara n00b men tyckte att jag såg skillnaden mellan dagens ritter av Schwizer och kanske de Luca vars tur var direkt efter. Vet inte om jag har rätt dock.
Nej det går ju inte att vara säker på vad deras respektive tekniker beror på, men det kan ju absolut vara så att du har rätt!

Liknande trådar

• Artikel Artikel
Hästnyheter Peder Fredricson, Malin Baryard Johnsson, Jens Fredricson och Henrik von Eckermann. Det är kvartetten som rider om medaljerna i...
Svar
0
· Visningar
604
Senast: Gunnar
·
  • Artikel Artikel
Hästnyheter Peder Fredricson, Malin Baryard Johnsson, Jens Fredricson och Henrik von Eckermann. Det är kvartetten som rider om medaljerna i...
Svar
0
· Visningar
359
·
  • Artikel Artikel
Hästnyheter Malin Baryard Johnssons hemska färd på Indiana äventyrade Sveriges möjligheter. Då klev grabbarna fram. Toppinsatser av Henrik von...
Svar
0
· Visningar
316
·
  • Artikel Artikel
Hästnyheter Henrik von Eckermann och hans King Edward dansar fram i Herning. – Det var perfekt, tio av tio från min sida och självklart från hästens...
Svar
0
· Visningar
258
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Kattbilder #10
  • Katt i påse
  • Hemlösa hundar ökar