Hopp träningen ! Måste bara dela med mig !

I

ikeline

Det är som så att jag har bytt häst från ett fullblod till ett halvblod :-)
Och jag har bara haft han i ett par veckor och nu i helgen så va vi på tränings helg för Kristoffer Andersson och allt gick bara såååå underbart bra !:D
Har trälat med den andra hästen ett bra tag men det har bara varit beskymmer å problem :( :(
å nu från första början så funkar det så skita bra med den nya hästen. Det kan inte bli bättre ;) :p
Vi fick himla bra kred av tränaren och jag satt bara å HEL mös under träningen. :D ;)
Första dagen hade vi rätt mycket mark arbete + lite hoppnign på slutet.
Sen på andra dagen så värmde vi upp å sen gick vi på banhoppningen och vi gjorde inte ett endaste fel ....:banana:
Ahhh jag va såå glad så jag kunde hålla mig .. jag började typ att gråta av lycka.:crazy:
:banana:
Måste ge all kred till Kristoffer för att han är en hel bra tränare på alla vis som rådde mig till att byta häst!
Tack
Va bara tvungen att skriva av mig lite ....:angel:

Sv: Hopp träningen ! Måste bara dela med mig !

Vad kul för dig!
Önskar att jag själv hade haft modet att ta ett sådant beslut...

Ja det va inget lätt beslut ... Jag saknar min förra pålle något grymt mycket men glädjs ändå över den nya !
Trodde inte att jag skulle göra det men skam den som ger sig ...:d

Va roligt! Känner så väl igen mig. Har i flera års tid kämpat med olika hästar som det bara varit problem med, stegrat sig, bocka/kastat av, försöka skrapa av mig på staket/träd/husväggar mm. Mitt självförtroende har varit i botten trots underbara tränare som talat om att det inte är jag som är dålig utan att probelmet faktiskt ligger hos hästen (har varit lånade hästar och hästar som haft problem med tidigare ägare). Till slut tog jag mina tränares råd och bytte häst. Det har jag aldrig ångrat, äntligen känner jag att det jobb jag lägger ner ger resultat och att både jag och hästen utvecklas:banana: Att köpa min häst är det bästa beslutet jag gjort och det var värt att tömma sparkontot för henne!!! Hoppas nu att det fortsätter på samma sätt för dig, du får hålla oss uppdaterade;)

Jo det kommer nog bli att jag köper honom ..:-)
Han är så underbar så
Ja det är verkligen det bästa jag har gjort ..

haha, läste bara "kristoffer andersson" och tänkte att jag kände igen namnet.. jag kommerockså från eksjö! är du nån man känner? ;) och vad har du för häst? (och hade?)

kul att det gick så bra iaf! lyckade hoppträningar lever man på i ett halvår, MINST!

Liknande trådar

Hundträning (OBS! Långt inlägg) Hej! Jag har en border collie tik på över 1 år som jag har fått lite problem med i vallningen, annan träning och...
2 3
Svar
57
· Visningar
5 465
Senast: Ragdoll
·
Hundträning Hej! Jag skulle behöva lite tips. Jag och min hund har kört agility i ett år. Hon har varit super duktig och tyckt det varit väldigt...
Svar
7
· Visningar
1 016
Senast: Nova123
·
L
  • Artikel Artikel
Dagbok Hej ❤️ Jag vill bara skriva god jul till alla er här! Jag hoppas att ni har en jätte bra jul helg o avsett ifall ni firar själva eller...
2 3
Svar
41
· Visningar
4 485
Ridning Jag är rädd varje gång jag rider min häst. Sitter hela tiden med en känsla av att han kommer att bocka och sticka iväg. Ska dra...
Svar
8
· Visningar
3 761
Senast: AbCdE
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Akvarietråden V
  • Valp 2025
  • Tips på mellanstor hund för barnfamilj