hopp position???

L

lovelylace

Hejsan

Jag undrar om nan har nagra bra ovningar och bra satt att forklara och lara ut en correct hopp position...och hur man kan hjalpa en ton aring att trana upop en bra hopp position....

vi har en instruktor men forsoker trana lite hemma ocksa...\

tacksam for hjalp...

Sv: hopp position???

ett sätt är att öva upp balansen ,det finns massor av övningar.men ett bra sätt är att stå upp ikort läder varv efter varv i trav och galopp..:D

Sv: hopp position???

En bra övning är att hoppa studs.
Knyt tyglarna över halsen på hästen/ponnyn och så får ryttaren släppa tyglarna helt och hålla händerna/armarna rakt ut.
Hoppa utan stigbyglar är också bra.

Liknande trådar

Hästmänniskan Hej! Vill nog egentligen mest skriva av mig, det känns tungt och jobbigt och vet inte hur jag ska tänka. Jag har haft egen häst...
Svar
15
· Visningar
1 119
Senast: Bison
·
Tjatter Jag har nu sytt ett par plagg till barnbarnen. Jag har inte sytt nagonting sedan 1986. Da flyttade vi utomlands och det fanns en...
2 3 4
Svar
60
· Visningar
5 187
Senast: Raderad medlem 120709
·
Fritid Eller den regelbundna ledighet du har, beroende pa jobbschema? Jag ar nyfiken da jag nastan varje helg brottas mellan att vilja gora sa...
2
Svar
24
· Visningar
2 392
Hundhälsa Jag vet ju att manga har anser att det ar narmast "djavule's pafund" :p. Jag kopte en mest for att det regnar for mycket i vissa...
2 3
Svar
41
· Visningar
3 650
Senast: hastflicka
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

• Burkmat
  • Valet i USA
  • Vad gör vi? Del CCVII