Höpåse modell stadig och hållbar, 10 kg

the_connemara

Trådstartare
Jag har inte femtioelva höpåsar utan väger upp och lägger ut direkt, så behöver bara en höpåse men den slits ju på hela tiden oxå ;) Nu när hästarna börjar äta mera så känns den väldigt klen. Jag hänger upp ena handtaget och håller i det andra och lägger ner hela kakor hösilage och väger sedan. Handtagen håller inte alls för den behandlingen på påsen jag har nu ;)

Vill ha någon fyrkantig/rektangulär som är lätt att stoppa ner hela kakor i utan att kanterna tippar ihop, den ska klara typ 10 kg utan större problem och handtagen ska vara hållbara även när man inte bara bär den i båda ihop. Eftersom jag bara ska ha en (eller kanske en till i reserv oxå) måste den inte vara jättebillig men ju billigare desto bättre såklart ;)

Vad rekommenderar ni?

Sv: Höpåse modell stadig och hållbar, 10 kg

Clas Olhson! Deras påsar är suveräna! Vet inte om man får ner tio kilo, så mycket packar jag aldrig. Men de är stora, fyrkantiga och rejäla.

Jag har de rosa påsarna från Hööks och de tycker jag är suveräna!! Mycket stadigare än Ikea påsarna och rymmer mer!
Tjockare i kvalitén och om man ställer upp den innan man packar påsarna så håller de formen riktigt bra!!

Finns även i svart, vitt och rött tror jag... ;) Om man nu inte som jag har en prinsesshäst som kan ha rosa saker...:D

Jag har de rosa påsarna från Hööks och de tycker jag är suveräna!! Mycket stadigare än Ikea påsarna och rymmer mer!
Tjockare i kvalitén och om man ställer upp den innan man packar påsarna så håller de formen riktigt bra!!

Finns även i svart, vitt och rött tror jag... ;) Om man nu inte som jag har en prinsesshäst som kan ha rosa saker...:D

Jag håller med, dom är stora och hållbara!

Gekåspåsarna är både stora och hållbara.

De hade varit ännu bättre om inte locket hade funnit.

Men de viker bara ihop sig, och jag vill inte ha lock. Deras små hade varit perfekta om de var större!

(jag har mängder av båda och använder dem till allt möjligt :D)

Schockemöhles orangea! Jag har haft min i 1½ år, och bortsett från att den blivit smutsig är den som ny. Styv och stadig, superlätt att packa. En bra bit högre än ikeakassarna. Spolar ur min vid behov och den har varken luckrats upp inuti, fnasat sig i plasten eller blivit sliten i handtagen. En kanonkasse helt enkelt. Packar med lätthet 5 kg i min, har aldrig behövt mer.

KÖP INTE HÖÖKS om du vill ha hållbara, vi har flera här i stallet som har hööks och handtagen är trasiga på samtliga och själva påsen spricker om man är lite hårdhänt när man packar, dom är störe än ikeas men tunnare kvalite, tro mig, dom har varit poppis här i stallet men nej, usel kvalite och sladdriga. Jag själv är nu helt såld på Clas olhssons ljusblå!!! Stadiga påsar som inte fallerihop, är i storlek med ikeas men mer stadiga, de faller inte ihop utan kan stå upp när man fyller dem, och har bra handtag. Jag fyller mina med 8kg hösilage med en ts på 67%. De kostar 10 kr, nu har jag bara använt mina i två månader men jag fyller 20 påsar varje dag och har gjort så i flera år så jag tror redan nu att jag kan säga att kvaliten är bra.
Jag är nyfiken på schokemöhles orangea då jag behöver fler färger men hittar ingen som säljer dem.

*KL*

För ca 4-5 år sedan fanns det några fyrkantiga/kubiska svarta påsar med något liknande ståltråd i kanterna som fällde upp sig och stod av sig själva (jag är kass på att förklara :p ).

Funderar på om någon vet om det finns något liknande idag? Hade varit kanon att ha sådana nu att lägga grovfodret i! Har för mig att de var lite större än ikeapåsarna också och blev smidigt platta när de fälldes ihop. Vi använde sådana till att bära veden hemma så de tålde en hel del men testade dem aldrig i stallet... :)

// Train

Mina från Hööks är rena sladdret :crazy:

Såg nån som rekommendera lövkassar i en annan tråd, googla på det :) Verkade kunna ara bra:) Vet inte vad som rymms i Granngårdenkassarna men de är fasta :)

Min uppfattning är att kvalitén tycks varierar enormt. Har sett så många olika uppfattningar om Hööks påsar här på buke. Så man får nog spana in påsarna som finns inne just i ens egen butik och inte handla dem på nätet. De köper ju säkert in stora partier billigt från olika håll och därav den skiftande kvalitén.
Jag hyllade fö Horze påsar för ett tag sen. Mina är grymma. Använda i ett par år minst och de är stabila och fina. Nån annan hade upplevt det motsatta så som sagt, det tycka variera mycket även om man köper från samma ställe.

Jag slår oxå ett slag för Schockemöhles oranga påsar, packar 8 kilo utan problem =)

Ullareds gigantiska shoppingpåse med dragkedja!
Den borde göra sig bra som stor höpåse :-D

Fast jag tyckte mig se att i tråden att "locket" inte var önskvärt. Fast det går ju att klippa bort :)

Liknande trådar

• Artikel Artikel
Dagbok Himlen är stjärnklar, det har blivit februari. Snart är det vår. Som så oändligt många gånger förut är det dags att släppa in hästarna... 2
Svar
23
· Visningar
2 794
Hästmänniskan Hej, Jag vet att det finns många trådar om detta men av de som jag hittat är det många inaktiva och jag önskar verkligen stöd just nu...
Svar
10
· Visningar
3 113
Hundhälsa Idag fick min stövarhane på 6 år åka in akut till veterinären, med vad jag trodde var kraftig buksmärta (sa innan jag åkte till min man...
Svar
12
· Visningar
2 977
Kropp & Själ En person jag känner har drabbats av ME (vi kan kalla hen K) K är myndig, bor hemma. Har autism vilket förvärrar sjukdomen. K:s högsta... 2 3
Svar
51
· Visningar
6 340
Senast: TinyWiny
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka