Ainon

Trådstartare
Vars får man tag på några bra höpåsar?

Har sett att många har blåa med handtag men har för mig att de kommer från ikea, vilket vi inte har i närheten...

Sv: Höpåsar

Den stora hästkedjan på H har sådana påsar, det finns även tunnare påsar märkta med morgon, middag, kväll. Sådana kan man köpa i de flesta välsorterade hästaffärer.

Men dom är så sjukt jobbiga att packa och hålla på med för dom är så sladdriga.
Tror att det är... Hmm... Globus? Näe jag vet inte som har kopierat Ikea-påsen, något liknande märke är det iaf och dom finns i grönt, rött, svart, blått o.s.v. mycket bättre än Morgon-Middag-Kväll-påsarna.

Jag skulle aldrig orka med dom :eek:
Jag ville ha rosa förrut, men pappa sa nej... Kanske därför jag är bitter?
Nej men skämt åsido, försöka att packa dom på vintrarna åt ett hbl som ska äta hur mycket som helst och dom bara åker ihop och isär och drar man i dom går dom sönder. Gaaaah!

Vi har såna i vårt stall, dom funkar jättebra. Är ett ganska stort stall med många påsar, så det är bra med dom olika färgerna för då är det ingen chans att man blandar ihop måltiderna.
Morgon = blå, Lunch = rosa, Intag = grön, Natt = svart

(själv har jag i&försig IKEA)

jag tål dom inte, när man kastat in alla hästars e.m.-hö och ska knöla ner e.m-påsen i kvällspåsen gaaah jag får tokryck varje gång!

Det är globus som har de påsarn med olika färger. Och de liknar mest ikeas. Sen så finns det i de flesta häst affärern tex hööks, de är också bra och håller bara, det får plats mycket hö i dem också.

www.mantorpstravshop.se säljer höpåsar i olika färger.
De är precis som Ikea-påsarna men man kan välja vilka färger man vill ha.
Jag har både vanliga blå ikea-påsar samt sånna där från Globus som det står "morgon", "middag" och "kväll" på. Jag tycker globus funkar rätt bra, men dom är mjukare och sladdrigare. Lite jobbiga och packa i till en början men när man fått in tekniken funkar dom oxå bra. Dessutom är nog dom enklare och packa vanligt hö i, jobbigare och packa från hösilagebal - men som sagt när man fått in tekniken funkar dom oxå bra!

Ainon skrev:
Vars får man tag på några bra höpåsar?

Har sett att många har blåa med handtag men har för mig att de kommer från ikea, vilket vi inte har i närheten...

Tjaaa om du inte får tag på påsarna så kan jag köpa dom på IKEA och skicka till dej.

Håller med dig. Tycker inte heller om de där sladdriga mjuka påsarna. Svåra att packa och ska man dela på höet så går det inte att ställa kassen på backen och dela för då åker den "ihop" i en hög.

Typ Ikeas är bäst och billigast, BOB :)

Sen har ju de flesta ridsportsaffärer Globus Ikea kopior i olika färger, kostar lite mer, men inga större summor direkt. Hööks har ju också ikea kopior och de kan man ju beställa över internet.

Globus påsar är inte bra tycker jag. Köpte såna till min häst o alla går i sönder hela tiden känns det som, sämre kvalite än ikeas.

Sedan finns det lövpåsar/behållare "popup" i olika utföranden och material.

Ikeas har vi i stallet, men de blir lite slitna o jobbiga efter ett tag tycker jag, dvs de typ "mjuknar" så det är svårt att lägga hö i dem. sen kan remmarna lossna o sådär.

granngården här säljer påsar från globus, finns i flera färger (kan ju va praktiskt att inte alla har ikeas blåa kanske) men jag vet inte hur bra dom är. kostar nog en 15-20 kr.

jag köpte 2 st från agria på scandinavium. hittills har de varit hållbara. tror dom kostade 20 kr st.

sh1035.jpg
Jag har sådana här som jag bara hänger in i boxen.

Alla i mitt stall har ett par som det står "Morgon", "Middag" och "Kväll" på. Är i mkt hållbart tyg och finns i massa kul färger. Har sjäv i babyrosa :love: . Passar perfekt till mitt arabsto :D

Vet inte riktigt var de kommer ifrån, men min bästis (som jag fick dem av), bor i G-borg, och jag bor i Trosa, så man lär väl få åka en bit om man vill ha fler. Har dock för mig att de finns på Granngården

Mystix

Det finns ju de från Ikea som är bra. De flesta i mitt stall har sådana.

Sen finns det några mörkblåa från något hästställe equi-någonting tror jag. De funkar också.

Liknande trådar

Utrustning Jag letar efter en vettig uppstigningspall. Förr körde jag alltid Ikeas pall, men den har efterhand blivit klenare och ranglig i sin... 2
Svar
26
· Visningar
1 406
Senast: Efwa
·
  • Låst
Utrustning Vad behöver jag för utrustning för att lägga i tappade broddar på hästen? Min häst tappar snabbt broddar med nuvarande hovslagare vilket... 5 6 7
Svar
132
· Visningar
4 847
Senast: Görel
·
Utrustning Vet ni om det finns några vinterridstövlar som är fodrade med äkta fårskinn? Jag hittar bara med fuskpäls vilket jag upplever att det...
Svar
2
· Visningar
268
Senast: Bison
·
Hemmet Fram med tips på var man får tag på vanligt påslakan utan örngott. Jag hittar bara set. Förr hade ikea men nu hittar jag bara med örngott.
Svar
4
· Visningar
356
Senast: Krålus
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka