Jag har ju haft problem med mina höns från det att de var kycklingar. Jag har haft en som hela tiden varit lite mindre, alltid varit lite efter, men samtidigt hängt på.
Jag har haft ett lite extra öga, men tydligen inte tillräckligt bra. Hon har aldrig velat sitta på pinnen med de andra, nu när jag tittade till de (efter de gått och lagt sig) så fick jag bara att jag vila ha upp henne från sitt lilla hörn för att vara säker på att hon är ok.
Vinglig som tusan och svårt att framförallt lyfta ena foten. Hon är dock ren i rumpan och normal i vikt. De har ju inte fått gå ut sedan en vecka tillbaka. (Hade hon varit så här från början så hade hon ju tagits bort för länge sedan.)
Har googlat på lite allt möjligt och vill såklart att hon ska få en chans, hade hon varit tanig och aldrig hängt med (hon springer ju efter de andra) så hade det varit ett lätt val. Jag läste någonstans att vissa höns kan t.ex. svårt att ta upp selen och man kan testa ge det en vecka?
Någon som har varit med om vit/min som yttrat sig på ett udda sätt?
Eftersom det är svårt att veta om de lider inte, men ändå vill försöka så vill jag ge henne veckan ut innan hon får möta yxan.
Är det tex. Marek, bör man ta bort alla innan man försöker sig på att skaffa fler höns?
Blödig idag och så känns det så himla tråkigt när man flyttar till ett nytt ställe, skaffat nya höns och får ett problem man aldrig tidigare har varit med om.