Jag har tagit bort stortuppen och har kvar två ungdomar. Jag vill se hur de utvecklas ett litet tag till innan jag väljer vilken jag ska behålla. Dom är dock svinjobbiga, speciellt mot två av mina hönor. Lyfte upp en av dom idag och inbillade mig att hon var lite tunn. Eventuellt sitter hon för mycket på pinnen och äter för lite på grund av ungtupparna. (Jag vet dock att jag vägde henne för ett år sen, ska leta upp vad hon vägde och jämföra). Hon åt med glatt humör när jag höll i henne och tanken slog mig att jag kunde kanske stödmata henne lite varje dag. Men vad ska jag ge som är extra näringsrikt åt henne? Någon som har ett bra tips? Eller så får jag helt enkelt välja tupp snarast. Men den som blir kvar måste mogna en del innan han beter sig som en gentleman ändå.
Det hela är lite svårare när det blev vinter och dom helst inte går ut i hönsgården mer än väldigt korta stunder. Det blir lite "trångt" i hönshuset om man jämför med att de är vana att gå helt fritt.
Det hela är lite svårare när det blev vinter och dom helst inte går ut i hönsgården mer än väldigt korta stunder. Det blir lite "trångt" i hönshuset om man jämför med att de är vana att gå helt fritt.