Hönstråden II

Vi har ju haft 3 tuppar och 8 hönor. Vet att det varit för många tuppar, men alla har hållt sams, så det har väl inte funnits någon direkt anledning till att ta bort någon.
Dock har de ju parat sig ganska mycket (i mina nybörjarögon) med hönorna. Jagat dem för att para sig. Är det så höns gör?
Men ingen har varit luggsliten, pickad på osv.

Men igår gjorde ena tuppen utfall mot mig. Så på kvällen togs han bort.
Nu på förmiddagen hittar jag rekord i ägg. 6 stycken (tidigare mest varit 3st).
Kan det ha något samband med att en tupp togs bort? Eller är det bara en slump?
Tänker om dynamiken blev bättre direkt.

Hedemororna började värpa för 2 veckor sen. Varje dag är det en (oklart vem) som värper från sittpinnen, dvs mosat ägg. Ger det med sig eller är hon trög?
 
Vi har ju haft 3 tuppar och 8 hönor. Vet att det varit för många tuppar, men alla har hållt sams, så det har väl inte funnits någon direkt anledning till att ta bort någon.
Dock har de ju parat sig ganska mycket (i mina nybörjarögon) med hönorna. Jagat dem för att para sig. Är det så höns gör?
Men ingen har varit luggsliten, pickad på osv.

Men igår gjorde ena tuppen utfall mot mig. Så på kvällen togs han bort.
Nu på förmiddagen hittar jag rekord i ägg. 6 stycken (tidigare mest varit 3st).
Kan det ha något samband med att en tupp togs bort? Eller är det bara en slump?
Tänker om dynamiken blev bättre direkt.

Hedemororna började värpa för 2 veckor sen. Varje dag är det en (oklart vem) som värper från sittpinnen, dvs mosat ägg. Ger det med sig eller är hon trög?
Jag får ett antal ägg på bajsbrädan, men det blir mer sällan desto äldre de blir tycker jag, är dock inte direkt ovanligt.
 

Liknande trådar

Hemmet Vi har mycket Råkor där jag bor och nästan varje morgon har jag fågelskit på fönstren. Nu pratar vi inte om lite skit, utan mycket...
Svar
2
· Visningar
423
Senast: ufot
·
Övr. Hund Ja, som frågan lyder ovan. Hur kommer man över sorgen över sina älskade hundar? Fick ta bort min sista hund i veckan. För ca ett år...
Svar
17
· Visningar
1 376
Senast: Troll
·
S
Relationer Hej. Jag har har en relation med en man sedan 21 månader. Väldigt mkt kärlek mellan oss. Vi bor på olika orter men träffas så ofta vi...
4 5 6
Svar
112
· Visningar
6 771
Senast: Sassy
·
Kropp & Själ Här är en tråd där vi kan diskutera hur vi tycker att man ska bemöta psykiskohälsa på forumet, så behöver vi inte spåra ur andra trådar...
7 8 9
Svar
176
· Visningar
15 223
Senast: hundtant
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp