Hur många hönor har du och hur stor yta?Behöver lite tankar.
Nackade ut stortuppen för ett par månader sedan och som jag misstänkte blev det aningen rörigt. Efter många om och men så har nu rangordningen utkristalliserat sig men inte alls som jag hoppades. Jag har nu 5 tuppar och hade 2 som potentiella stortuppar, ingen av dem tog positionen . I dagsläget är det an tupp som tidigare var världen snällaste och mest omtänksamme tupp som har hamnat högst upp. Förut så var han så go med hönorna och kröp in till dem i redet och bara låg där med dem och pratade. Han var snäll mot de andra tupparna och allmänt en riktig gentleman. Idag är han en våldtäktsman och diktator. Ingen av de andra tupparna sitter på golvet när jag kommer på morgonen utan håller sig över golvnivå. Han struttar runt som om han äger världen, vilket han iofs gör. Stundtals jagar han skrikande hönor för att betäcka dem. Han slåss massor och min favorittupp har fått rejält med stryk. Har någon av er stött på en tupp som bytt personlighet på det här sättet när han blev förstetupp? Han är 2 år (3?)i år så ingen ligistspoling. Är det grytan som gäller eller kan han återgå till sin trevliga personlighet?
Jag har varit med om tuppar som blir snällare mot hönorna när de inte känner att det finns konkurrens om dem.
Men det är ju svårt at sia om.
Det är inte super kul för mina hönor (även om de klarar sig rätt bra ändå). Mycket hormoner och ingen möjlighet att släppa ut dem så de kommer undan och får stimulans.