Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Åh stackars. inga fler ruvningar för henne.Shaggy skrev:Just nu avskyr jag en av mina hönor. Hon ville ruva och fick några ägg. Ruvningen gick väldigt bra (första gången). Tyvärr blev det bara en kyckling och den har hon inte direkt varit snäll mot. Just nu ser den ut som en nåldyna eftersom mamma höna plockat den . Idag bestämde hon sig för att hon var färdig med mammarollen, kycklingen är 3,5 vecka . Nu har jag altså en ensam kyckling som ser ut som en nåldyna utan mamma. Stackarn sitter nu ensam i en bur för jag kan inte ha den lös med resten av flocken när den ser ut såhär. Jag provade att sätta in en annan lite äldre kyckling till den men det fungerade inte. Den vill inte vara ensam men vad gör jag det finns inget fungerande sällskap till den i nuläget. Förhoppningsvis är den fjädertäckt om en vecka men jag undrar om den överlever så länge då den är rätt stressad .
Synd att vi bor så långt från varandra, annars kunde du fått låna min, jag är nog färdig med årets kläck, tror jag.Vad har ni för erfarenhet av de billigare kläckarna?
Till exempel covatutto, med eller utan automatisk vändning, plats för 16 hönsägg. Den funderar vi på då det var snabb leverans och vi hade behövt den i veckan, så snart som möjligt.
TackSynd att vi bor så långt från varandra, annars kunde du fått låna min, jag är nog färdig med årets kläck, tror jag.
Kanske nån som bor närmare kan låna ut..?