Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Visst är det härligt med sociala hönor!!Åh, jag träffade en så söt liten höna ute hos en kund igår! Det måste varit en Paduan. Alldeles liten och grå med en stor boll till huvud. Och dessutom var den så fruktansvärt social
Den började pipa som tokig när den inte fick titta på när jag jobbade. De lyfta undan henne så hon inte skulle vara i vägen, och så fort de gick utom synhåll började hon gnälla. Så länge de stod med henne så hon såg var hon tyst. Så löjligt söt att jag tror jag dog lite inomhus
Har äggen börjat kläckas gör du bäst i att låta dom vara. Hönan kliver av när hon anser att hon legat klart, i regel 2dgr efter första ägget kläckts. Det går att lysa ägg o se liv men är de fullgågna kan det vara svårt om de inte tagit sig ut i luftblåsan än. och även om du ser liv så ligger hönan bara så länge som hon vill. Hoppas det blir nåt av äggen som är kvar.Längesen jag skrev här men har också höns och nu funderar jag på en sak, kan man ta in ägg som en hs. Är ju lite otålig
@Milene tyvärr kan jag inte svara på din fråga.
Ja jag kände lika när mina dun kläcktes, men är man inte så sugen på slakten är det ju bra att inte få för många. Hur går det?Tack för svaret, då väntar jag väl då Ångrar just nu att jag inte lade fler ägg under henne, men sist vi fick kycklingar så var det bara tuppar och jag vill inte avliva hur många som helst. Det är två svarta kycklingar , den ena har som en liten frisyr längst upp haha, jättesöt De är korsning silverfläckig hamburger och holländsk vithätta.
Kan det inte vara dv.kochin om han har mkt benbefjädring? Skicka en bild på honom så man ser hållning och kroppsbyggnad o såVi funtar lite på vad dvärgtuppen skulle kunna vara för ras/raser... Han är vitsvart flammig som en Appenzeller. Men dvärg, utan extra fjädrar på huvudet. Däremot har han väldigt mycket fjädrar på benen. Så pass mycket att de får klippas ner för att han ska kunna gå ordentligt. Min mamma var inne på Japanese Bantam/Chabo men de ser typ inte alls ut som deras tupp. Han ser mer ut som (engelska wikipedias) Booted Bantam...
Anyhow, den tuppen sliter inte sina klor som sig bör, är något man bör klippa/fila till eller ska man låta det vara?
Ah, jag läste inte ditt första inlägg bra nog. Kände inte till det namnet. Mille fleur och sabelpoot baraPrecis mina ord ;D Kärt barn har många namn och Booted Bantam tycks vara ett av Mille Fleur's namn. Sabelpoot tycks dock vara det mest rätta namnet just nu.