Hönsras??

Grandezza

Trådstartare
Jag har tänkt skaffa några hönor, men herregud vilken massa raser det finns, jag är helt nybörjare, och vet inte vad jag ska skaffa och var man hittar dem?

Finns det svarta höns (o tupp) med fjädrar på ben/fötter som är lätta att ha för nybörjare? Vart hittar man dem?

Hjälp!!

Sv: Hönsras??

:laugh: :grin: brahman e en lugn och bra nybörjar ras, även dvärgcochin

Det finns gott om man eller mindre svarta raser med benbefjädring. =)

Vill man ha stora, så kanske kochin passar. Mkt lugna och ståtliga.
Medelstora, och med lite guldfärg runt kragen, svart-kopparmaran. Ger riktigt mörkbruna ägg, livligare än ovanstående ras...
Vill man ha små, kanske dvärgkochin. Eller silkes, om man vill ha dem luddiga också. Bägge två lugna och trevliga raser.

Dessutom finns det många andra raser som finns i svart...

Det kan vara svårt att hitta vad man vill ha, leta på internet efter div hönsrelaterade annonssidor...

Svart stor kockin och svart dvärgkockin finns det. Sen finns det svarta storbrahma och det borde finnas svarta dvärgbrahma. Rappade dvärg och stor brahma är tuppen mycket svart på, med guldfärgad sadel och krage. Hönorna är mera bruna.

De som har maraner här har sagt att dom värper dåligt, jag vet inte. Jag har aldrig haft några..

Tack för alla svar!!

Så synd att det är så långt till dig mul, men hade du nån svart stor brahma?

Detta är ju verkligen en djungel med alla raser:D

Tack för alla svar!!

Så synd att det är så långt till dig mul, men hade du nån svart stor brahma?

Detta är ju verkligen en djungel med alla raser:D

Svarta har jag inte utan bara rappade. Stora och dvärg. Det är stora jag har kläckt endel av och det kommer mera i helgen. Jag måste spara dom ett tag så jag ser vad det är, eftersom räven var på besök..:mad: Jag kommer att ha igen. Helt svarta vet jag faktiskt inte någon som har, men jag har en som hade svarta storkockin i fjol, kanske i år med. Ja det är synd att det är ganska många mil mellan oss. Jag har frågat runt lite om transport mot dig, men utan napp ännu.

såg precis på blocket någon som hade svart brahma till salu.
I mönsterås.

Vet ej vart det ligger i förhållande till TS hemort.

Liknande trådar

Lantbruksdjur UTAN att diskutera rovdjurens vara eller icke vara... (det brukar bara bli infekterade diskussioner, så låt bli det tack!) Hur agerar...
Svar
5
· Visningar
519
Senast: ameo
·
Hundavel & Ras Hej! Blev påmind om detta när jag läste den andra tråden om små hundar, där English Toy Terrier togs upp. Har också funderat på att...
Svar
2
· Visningar
595
Senast: geting
·
Övr. Hund Jag ska välja tilltalsnamn till min valp, och jag har lite svårt att "hitta rätt". Jag har läst mig till att hundar hör vissa bokstäver...
2 3
Svar
59
· Visningar
2 908
Senast: MML
·
Avel Hej! Jag ska betäcka mitt quarter sto i år och vill betäcka med en quarter. Jag har sen tidigare bara koll på swb hästar och där tycker...
Svar
1
· Visningar
485
Senast: Nikan
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Uppdateringstråd 30
  • Oseriös avel 2023
  • Mata småfåglarna