Honkatt som inte slutar löpa?!

limona

Trådstartare
Jag har en avelshona, som just har haft sin första kull. Kattungarna flyttade nu i helgen, 12 veckor gamla. Honan har löpt sedan 5 veckor. Någon enstaka dag har hon varit lugnare, annars har det varit fullt löp hela tiden :confused:

För en vecka sedan fick hon p-piller, hon fick tre stycken tre dagar i följd (på veterinärens inrådan) och ett till igår, på den sjunde dagen. Hon löper fortfarande! Någon som varit med om detta? Vad kan man göra? Det känns inte bra alls att proppa i henne så mycket p-piller, men samtidigt så måste hon sluta löpa både för sin och vår skull. Jag vill inte para henne direkt igen. Hon behöver ha lite paus, och gå upp i vikt igen.

Honan är 20 månader gammal.
 
Sv: Honkatt som inte slutar löpa?!

Åk in och få henne undersökt. Det kan finnas obalanser och sjukdomar som ger konstant löpbeteende.
 

Liknande trådar

R
Övr. Katt Har en honkatt som bara är 5 månader. Hon är innekatt just nu i en stor villa. Tanken är att hon ska få gå ut om några månader, (kommer...
10 11 12
Svar
220
· Visningar
13 382
Senast: MissFideli
·
Övr. Katt Hejsan, jag heter Jonas och har en blandras (50% ragdoll, 50% huskatt) vid namn Lizzy, hon är ett år gammal om ett par dagar och är...
Svar
8
· Visningar
2 270
Senast: Praefatio
·
Övr. Katt Vi har en honkatt som löpte konstat i höstat så hon aldrig fick vila ifrån sina löp så vi satte henne på p-piller i slutet utav ett löp...
Svar
10
· Visningar
1 139
Senast: Sol
·
Katthälsa För att göra en lång historia kort blev jag jourhem åt en honkatt akut. Den hade levt ett hårt liv. Jag frågade flera gånger om det...
2 3
Svar
45
· Visningar
6 050
Senast: Emine
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp