Hönät med små maskor!

Linna

Trådstartare
Undrar om någon säljer nät med riktigt små masko i sverige? Caisa vet jag om men nät av typen elim-a-net finns dom i sverige tycker dom ser bra ut.

Sv: Hönät med små maskor!

vad menar du med riktigt små? Vet att Scahn-horse/three horses säljer ett nät med 4x4 cm rutor med en metallring i botten. Jättebra att sätta fast tex på en pall med pallkragar. Så sätter man en krok på pallen, o en hake mellan kroken o hönätet. Har ett sånt själv. Kostar ca 229 kr

4cm är för stort de jag har nu är ca 3cm... Enligt uppgift ska elim-a-net vara 2,5 cm vore kul att prova dom men beställa från england kändes lite häftigt:(

Jag har dubbla Caisas till natten :) annars kan man köpa eget nät att göra hönät av, googla på typ sportnät.

Jag kör med dubbla nu med, hur fort äter era hästar i smhn? Min ena häst lyckas äta 5 kg hö på ca 5 timmar i dubbla smhn fritt hängand:o

Min äter 1 kg på en knapp timme ur ett enkelt nät. Han får 2,5 kg till natten i dubbla (7 timmar till nästa mål) räknar med att han äter upp det på 2-3 timmar. Hoppas det extra näter sinkar honom liiite! Har också fritt hängande.

1 kg/timme är nog ganska rimligt om de är matglada :) min är en ponny kan jag ju inflika, 2,5-årog fjording med aptit ;)

Och min fjordkorsning knör i sig 1 kg på 20 min i ett finmaskigt nät :angel:
Beror ju jättemycket på hur fint grovfodret är, halm tar mycket längre tid.

I enkelt nät äter hon också 1kg på en knapp timme, inne o boxen har jag dubbla nät hängt mot en vägg vet inte hur lång tid det tar att äta då men längra än utan nät räknar jag med:) tyvärr är det väldigt svårt att få tag på halm an god hygienisk kvalitet här uppe i norr så det är inget alternativ:( sen misstänker jag att halm skulle ätas stora mängder av det med och den innehåller ju inte obetydligt med energi och det behövs inte mer av den varan på mina lättfödda hästar....

Jag köpte nät och knöt själv till påse. Maskorna är inte stora, 2*2 cm om jag inte minns fel. Men min häst har en sjujäkla teknik och älskar mat. Normala hästar äter inte så hysteriskt fort.

Liknande trådar

Foder & Strö Hej, är rätt ny/okunnig på detta med hästens foder. har bla använt mig av olika foderstatsprogram för att få till rätt foder och rätt...
Svar
5
· Visningar
539
Senast: Cattis_E
·
Foder & Strö Hej! Nu behöver jag lite input från er. Det är lång läsning och jag förstår om ni inte orkar läsa 😅 Jag vill vara tydlig från början med...
2
Svar
20
· Visningar
2 122
Senast: QueenLilith
·
R
Gnägg Jag vet inte om jag valde rätt ämne nu. Och ursäkta om det är en dum fråga! Men jag undrar hur man gör ifall man bara har två hästar på...
2 3
Svar
46
· Visningar
4 316
Senast: Raderad medlem 149524
·
Hästmänniskan Jag behöver hjälp! Det är en lång text men om någon orkar läsa och ge mig lite stöttning så skulle det uppskattas enormt! För er...
2
Svar
28
· Visningar
3 080
Senast: Lavinia
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar