Du använder en gammal webbläsare. Den visar troligen inte denna och andra webbplatser på ett riktigt sätt. Du bör uppgradera eller använda en annan webbläsare.
vad menar du med riktigt små? Vet att Scahn-horse/three horses säljer ett nät med 4x4 cm rutor med en metallring i botten. Jättebra att sätta fast tex på en pall med pallkragar. Så sätter man en krok på pallen, o en hake mellan kroken o hönätet. Har ett sånt själv. Kostar ca 229 kr
4cm är för stort de jag har nu är ca 3cm... Enligt uppgift ska elim-a-net vara 2,5 cm vore kul att prova dom men beställa från england kändes lite häftigt
Min äter 1 kg på en knapp timme ur ett enkelt nät. Han får 2,5 kg till natten i dubbla (7 timmar till nästa mål) räknar med att han äter upp det på 2-3 timmar. Hoppas det extra näter sinkar honom liiite! Har också fritt hängande.
1 kg/timme är nog ganska rimligt om de är matglada min är en ponny kan jag ju inflika, 2,5-årog fjording med aptit
I enkelt nät äter hon också 1kg på en knapp timme, inne o boxen har jag dubbla nät hängt mot en vägg vet inte hur lång tid det tar att äta då men längra än utan nät räknar jag med tyvärr är det väldigt svårt att få tag på halm an god hygienisk kvalitet här uppe i norr så det är inget alternativ sen misstänker jag att halm skulle ätas stora mängder av det med och den innehåller ju inte obetydligt med energi och det behövs inte mer av den varan på mina lättfödda hästar....
Jag köpte nät och knöt själv till påse. Maskorna är inte stora, 2*2 cm om jag inte minns fel. Men min häst har en sjujäkla teknik och älskar mat. Normala hästar äter inte så hysteriskt fort.
Foder & Strö
Hej!
Nu behöver jag lite input från er. Det är lång läsning och jag förstår om ni inte orkar läsa 😅
Jag vill vara tydlig från början med...
Hästnyheter Ingen svensk till omhoppning i Stuttgart.
Efteråt är stjärnorna Peder Fredricson och Henrik von Eckermann rasande.
– Fanns det gula kort...
Hästmänniskan En nordsvensk är inte en stor häst egentligen. Bland arbetande kallblodsraser är den liten och hyfsat nätt/sportig ändå. Den är ju ingen...
Hästhantering Yo, sent omsider så har även jag gått med i BHIS och börjat med en för mig ny form av träning tillsammans med hästarna. Inte för att jag...
Cookies används för olika funktioner, trafikanalys, innehållsanpassning och annonser. Information om din användning av vår webbplats vidarebefordras till de sociala medier, annons- och analysföretag som vi samarbetar med. De kan kombinera informationen med annan information du tillhandahållit eller de har samlat in när du har använt deras tjänster. Våra regler och sekretesspolicy gäller. Genom att fortsätta använda denna sida godkänner du detta.