Hönan kan inte gå!

S

ShantiBaba

Hej.
Jag har dvärghöns och för en vecka sen så upptäckte jag att det var en ung höna som var på golvet i ett hörn.
Hon kunde inte gå ordentligt utan stapplade fram lite som sittande.. Jag flyttade upp henne i ett rede men nästa gång jag var ut så satt hon i en vrå igen. Så här har det varit i ca 1 vecka nu. Lägger jag fram en brödbit så hackar hon i sig och hon borde ju fått i sig lite mat annars borde hon väl dött? Hon har blivit lite hackad på bakom kammen såg jag.. men det var så innan jag fann henne så dom är inte på henne nu.
Nu tog jag in henne i en kartong på kvällen och har henne inne i tvättstugan där det är lite varmare men inte inte jättevarmt.

Vad tror ni? Kan hon bli bra igen eller måste jag ta bort henne? :( Hur tåliga är dom? Är det kört nu efter 1 vecka?

Tacksam för svar!!!

Sv: Hönan kan inte gå!

är de ute så någon hund eller något varigt på den??.
låter lite konstigt att en unghöna skulle ha svårt att gå..
jag skulle ha tagit bort henne och sen om de andra börjat hacka på henne kommer de säkert att fortsätta med det..

Nej, ingen hund.. kan hon ha ramlat ner från pinnen och gjort illa sig tro?
finns det inga solskenshistorier om hönor som varit dåliga i 1 vecka och sen piggat på sig?
Kan dom få hjärnskakning?

nej ner från pinnen kan hon inte trillat ner och skadat sig ifrån...
kan ju tippsa att du går in på "Alternativ.nu" och kanske ställer denna frågan i hönsforumet eller bara kollar runt lite och ser om du hittar något liknande :)..

Jag skulle prova med att ge hönan en dos selen.
Om inte annat så för att kunna räkna bort den möjligheten.

Att dom andra kan hacka henne när hon är dålig, är inte att bry sig så mycket om. Blir hon frisk så slutar dom med det.

LIA

Min höna var också så en gång och vi kom fram till att hon hadde blodbrist
så du borde ge henne lite ost smör och lite sånna saker så ska du se att hon blit bättre det gav vi till min höna
min höna bler bra efter bara några dagar. värt ett försök
Lycka till

kommer inte riktigr ihåg men hon var mycke blek och svag
+ att vi hadde sätt ett program som hette Vetrinärena så var det en tupp som hadde presic samma symton. och verinären sa åt ägaren att ge den mycke ost och smör och massa gärnrika saker och sedan medde den bättre presic som min höna
typ så va de

Liknande trådar

Övr. Katt Hej, Har precis skaffat två kattungar (Maine Coon). Den ena flyttade in tre veckor före, M, och H kom 3 veckor efter och är således tre...
Svar
5
· Visningar
1 645
Senast: MissFideli
·
Katthälsa Hej Jag provar att fråga här. Snälla inga påhopp, jag är här för att be om tips o råd. Jag gör det bästa jag kan för mina katter efter...
Svar
18
· Visningar
4 449
Hästvård Gjorde jag rätt?..Mycket långt inlägg..! Min älskade häst finns inte mer, tog jag rätt beslut, jag mår så fruktansvärt dåligt. En i...
2
Svar
26
· Visningar
4 076
Övr. Barn Har en son på 6 år. Han är utredd som 4,5 åring för autism,men då han fick normalt resultat på pappret så slogs det bort. Nu började...
2 3
Svar
46
· Visningar
9 706
Senast: Fraegd
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Hemlösa hundar ökar
  • Senast tagna bilden XV