Hon slår sig.... Behöver råd !!

Sv: Hon slår sig.... Behöver råd !!

Bakvända framskor,och kör aldrig utan senskydd igen. Slag på frambenen kan lätt ge hemska skador.

Ska börja med att åka ner till banan i morgon, sätta på henne skydd fram och boots bak, så får vi se vad som händer. Vi ska ha en heldag där så vi hinner kolla upp lite olika varianter och snacka lite med en "gammal farbror" som är bra med unghästar.

Kom gärna med fler goda idéer.....

Uppdatering

Tack för alla goda råd!
Körde provlopp med senskydd fram och faktiskt balltrampsringar bak (som fick henne att brädda lite).

Resultatet blev att hon gick kanonbra utan den minsta skada......
men (för det finns ju oftast ett men...) nu när hon själv kan öka farten utan att få ont ligger hon på som en ångvält och verkar fundera på att klättra över framförvarande.

Så, nu till nästa problem.... (varför dyker det alltid upp nya?)
Nu körs hon med vanligt läderklätt travbett..... Vad göra så att hon blir lättare att kontrollera? Checkbett? Eller bara ett skarpare vanligt bett? Annat bett?

//Kicki

Liknande trådar

Hundhälsa Vi i vår familj har under hösten hamnat i en fasansfull situation, som gjort och gör mig så upprörd och ledsen. Den 20:de september i år...
14 15 16
Svar
311
· Visningar
26 760
Hästvård Hej! Igår var vi med vår nyinköpta valack på Strömsholm för en TMS. Jag som inför det här besöket letade information om denna...
Svar
8
· Visningar
4 864
Senast: Jamtland
·
Hästvård Hej ! Behöver tips råd ! För att göra en lång histora kort så i september hade min häst en stor lymfangit på bak benet höger bak. Tog...
Svar
3
· Visningar
1 189
Senast: aramis
·
Hästvård Hej! Behöver lite goda råd och tips inför hur jag ska tänka eller vad ni själva tänker. Efter många om och men hittade jag äntligen en...
3 4 5
Svar
86
· Visningar
8 007
Senast: Sirap
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• DIY hästvård