Hej! Behöver lite goda råd och tips inför hur jag ska tänka eller vad ni själva tänker.
Efter många om och men hittade jag äntligen en häst som jag verkligen kände var helt rätt, ålder, storlek, utbildningsnivå och temperament passade precis det jag hade i åtanke innan jag började leta häst. Tyvärr blev det en tråkig besiktning som gjorde att jag valde att avvakta med köp och göra en ny besiktning längre fram. Men är såklart nervös och föreställer mig det värsta. Jag hoppas verkligen på förbättring men vågar inte ha för höga förhoppningar.
Veterinären vid besiktningen var inte helt emot att köpa ändå utan gav olika förslag på lösning, valde till slut att vi gör en ny besiktning efter 2 veckor och ser hur det är då.
Problemen var; Lindriga gallor kotleder båda fram, lindrig galla kotsenskida vänster bak.
Kort i framsteget båda varven (longering) båda fram på mjukt underlag, kort i steget vänster fram på hårt underlag.
Böjprovsreaktion: Vänster fram hela benet 0, låg 0,5. / Höger fram hel 0, låg 0,5. Bakbenen ua.
Hästen vilar 1 vecka (promenader) och rids som vanligt 1 vecka igen och sedan besiktning. Sto 9 år gammal, rids 6 gånger i veckan, tränas väl hyfsat normalt/hårt. Ej tävlat mycket.
Jag själv kommer träna allround, hoppar inga högre höjder, rider mer på hobbynivå ca 4-5 gånger i veckan.
Vad tänker ni?