J
JuliaAmanda
Mitt vackra arabsto Zinnyett har börjat hugga mot mig ibland när jag ryktar eller över huvudtaget pysslar med henne. Hon har annars ett otroligt fint temperament och jag har inte märkt av något sånt här innan (Hon har varit min sedan april 2008). Vissa dagar reagerar hon inte alls, andra så lägger hon öronen bakåt och visar kraftigt att jag ska hålla mig på avstånd.
Det är främst när jag närmar mig de bakre regionerna så jag har en teori om att det kan vara pga av att hon brunstar?
Men jag hörde också någon som sa att vissa hästar blir mer i obalans på hösten pga av att de sätter päls?
Eller kan det kanske vara något med musklerna?
Vill gärna höra vad ni tror/ har för egna erfarenheter?
Kan tilläggas att hon står i ett mycket lugnt trevligt stall där hon trivs. Och vi som är i stallet är lugna och har gott hästförstånd. Jag och Zinnyett har en väldigt nära relation så jag vill verkligen ta reda på vad detta beror på.
Har haft ute vet som konstaterat att hon är frisk på alla sätt han kunde hitta (ingen feber, bra puls, fint hull, inga hårda/stela muskler)
Tacksam för svar!
Det är främst när jag närmar mig de bakre regionerna så jag har en teori om att det kan vara pga av att hon brunstar?
Men jag hörde också någon som sa att vissa hästar blir mer i obalans på hösten pga av att de sätter päls?
Eller kan det kanske vara något med musklerna?
Vill gärna höra vad ni tror/ har för egna erfarenheter?
Kan tilläggas att hon står i ett mycket lugnt trevligt stall där hon trivs. Och vi som är i stallet är lugna och har gott hästförstånd. Jag och Zinnyett har en väldigt nära relation så jag vill verkligen ta reda på vad detta beror på.
Har haft ute vet som konstaterat att hon är frisk på alla sätt han kunde hitta (ingen feber, bra puls, fint hull, inga hårda/stela muskler)
Tacksam för svar!