Hon blev 4 veckor

L

LuckyBoy

För fyra veckor och tre dagar sedan tog jag hand om en liten "vild" honkatt som var högdräktig.
Hon var krafigt infekterad av kattvirus som gått över till en bakteriellinfektion. Jag tog henne akut till djursjukhuset där hon fick två påsar dropp, utskrivet antibiotika och ögonsalva.
Veterinären talade om för mig att kattungarna kanske inte skulle överleva, eftersom hon var så sjuk.

Hon fick komma hem till mig. Dagen efter sjukanmälde jag mig, hon verkade redan mycket bättre och åt glatt den näringsrika maten jag gav henne.
Jag la mig i soffan och hon kröp föriktigt upp till mig. Hon var så kelen och visade verkligen sin tacksamhet!

Plötsligt gick vattnet!

Jag rusade in i badrummet för att hämta handdukar som skydd.
Det hela gick väldigt snabbt och vips låg där fem små kattungar.
Alla levde och var pigga!

Veckorna gick och ungarna växte och var pigga.
Den ena lilla kattungen, Mellis, hade ett ganska stort huvud, men hon var pigg och började leka så smått nu den sista tiden.
Jag tänkte att hon säkert växer ikapp sig själv.

Men igår, på Sveriges Nationaldag, på dagen fyra veckor sedan de små underbara varelserna föddes, dog Mellis.

Jag kom hem och märkte att något var fel. Hon kunde inte gå, utan ramlade ihop med framtassarna och slog huvudet i golvet, hon var varm och torr om nosen och ville bara sova.

Jag körde med illfart upp akut till djursjukhuset där de konstaterade att hon hade vattenskalle.
Jag hade virat in henne i en hadduk och höll henne i famnen.
Eftersom det var kväll och akut så fick vi vänta en timme.
Hon låg alldeles stilla och drömde lite!
Jag stortjöt!

Veterinären kom in och gav henne en spruta, hon skrek till lite och vandrade upp mot min hals, sen somnade hon!

Varför ska en sådan liten varelse som precis satt sina tassar på jorden få vara med om detta!

Till minne av Mellis!
mellis.jpg

(tre veckor på bilden)

Sv: Hon blev 4 veckor

Usch vad tråkigt och hemskt!! :cry::cry::cry:
Vila i frid söta lilla kisse..

Nu gråter jag. :cry:
Usch... Stackars lilla Mellis.
Många tröstkramar till dig!
Och heder till dig för att du gjorde allt du kunde för både Mellis och mamman. :bow:

Sorgligt !

Men ändå - kattfamiljen och lilla Mellis har fått ett BRA liv ! Hur hade det gått om inte du funnits ?

Du har gjort det ända och det bästa !

Lycka till med resten av katterna !

Till alla: Tack snälla för de värmande orden!

Det kan nog ha varit en missbildnig p.g.a. kattmammans virus.

Men tänk ändå - 4 kattungar klarade sig trotts allt detta.
Och det var ju tack vare dig.

Kram på dig.

nejj sånt ska inte få hända igenligen:cry::cry:
:cry:"Vila i fred lilla Mellis":cry:
Hoppas allt går bra med de andra katt ungarna:crazy:

nejj sånt ska inte få hända igenligen:cry:
:cry:"Vila i fred lilla Mellis":cry:
Hoppas allt går bra med de andra katt ungarna:crazy:
"En stor karam på dig och katterna"::cry:::cry::cry:

Ja, de mår bra och ungarna busar omkring och förstör hela min lägenhet:D:rofl:

Till alla Tack! Ni får mig att må bättre.

Men sjukanmäler sig gör man väl när man är sjuk, inte när man behöver vara lite extra ledig? Då tar man väl semester?

Jag pluggar på högskolan och tar själv ansvar för mina lediga dagar och om jag missar något!

Liknande trådar

Småbarn Vi har sökt vård både på jourcentral, akuten och kommer sannolikt behöva söka oss till VC nästa vecka om symtomen inte släpper - men är...
2 3
Svar
49
· Visningar
5 301
Senast: Blyger
·
  • Låst
Övr. Hund Jag har problem med min hund. Att flytta hit var det bästa beslutet för mig, men från att vara relativt okomplicerad, om en husky kan...
20 21 22
Svar
425
· Visningar
34 402
Senast: Snurrfian
·
Hästvård Hejsan! Jag tror att jag skriver här för att kunna bolla min oro med någon som har nya tankar och idéer att ta upp med veterinären:)...
9 10 11
Svar
216
· Visningar
22 301
Katthälsa Hej! Har läst massa trådar men inte specifikt hittat det som jag söker så jag provar här. 2016 reagerade jag på att vår (mina...
Svar
12
· Visningar
5 722
Senast: mackan
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama