Home made :)

Torktumlare

Trådstartare
Många leksaker man köper i djuraffären är både dyra & håller inte så jätte bra. Min daghund som är en större hund mördar alla nya leksaker på några minuter. Någon som har tips på olika hemmgjorda grejjer till vovvarna? Även annat som inte är leksaker är välkommet kanske egensydda kläder eller annat smått & gott ni har pysslat ihopa :) så in med bilder bara =)

Sv: Home made :)

Jag brukar återanvända pipgrejerna i slaktade leksaker och sy egna. Behöver ju inte vara så hållbara för när en går sönder är det bara att knåpa ihop en ny. Idag fick jag lite teddytyg över efter att ha klätt om en fotpall så nu blir det teddyleksaker till både katterna och hunden.

hmm en väldigt enkel sak är ju att bunta ihop en trasig strumpa.
Perfekt som apportleksak!

Lägg en tennisboll i en strumpa och knyt till, är en av dom populäraste leksakerna till min vovve även efter ett halvår :)

Som dpmatte, jag har köpt en gammal päls på second hand, skurit i remsor och knutit fast i ett snöre.

Brukar använd det på mina valpkurser när vi har kontaktövningar.

stroppar till släpkapell är väldigt effektiva och HÅLLBARA leksaker i massivt gummi och går o sätta ihop flera eller olika former. min hund har oxå ihjäl allt utom detta, hon har haft sina i två år nu.

Det där har jag funderat på, funkar det med era hundar? Jag har bara testat en gång och då hoppade hon på den så den blev bara ihopknycklad och kunde varken släppa ut några godisar eller pantas efter det :cool:

Min vovva är jätteduktig med dessa, först biter hon sönder korken så den är borta sen snurrar hon flaskan så att godiset far ut :)

Jag brukar ta toarullar/hushållsrullar när papperet på dom är slut och he in godis i dom och tejpa ihop ändarna på dom. Sen gömma dom nånstans i rummet medan vovve är nån annanstans, så får vovve sedan leta redan på rullarna och öppna de själv :) funkar bra som aktivering en liten stund iaf :)

Det där har jag funderat på, funkar det med era hundar? Jag har bara testat en gång och då hoppade hon på den så den blev bara ihopknycklad och kunde varken släppa ut några godisar eller pantas efter det :cool:

Ta en riktig hård flaska dom flersta är ju mjuka nu förtiden:/ Så lär dom sig bita bort korken sen så är det full fart med flaskan för att fort få ut godiset:)

Tja - min hund tittade på flaskan, nosade på den, konstaterade att det inte var värt jobbet och gick därifrån. :cool:

Hon är inte så mycket för aktiveringsleksaker :D

jag ger inte min hund petflaskor av just den anledningen.. han blöder alltid!
jag har gjort det nån gång, men då har jag haft hål i flaskan och suttit med när han puttar ur godiset. han får alltså inte bita i den :p det borde ju spä på aktiveringen lite, det är jobbigt att vara glupsk och inte få sluka allt som man vill! ;)

vi brukar gömma godis på olika ställen i lägenheten, han sitter alltid och väntar i köket medan vi gömmer.. han sitter som på nålar och riktigt studsar iväg när jag säger sök :D

Hej,

Vi klippte av ett par gamla jeans och knöt en knut på benet. Våran dansk-svenska gårdshund älskar den leksaken:laugh:

Har också lagt en tennisboll i en gammal strumpa, som någon annan skrev, och det var populärt men jeansknuten har hängt med i 3 år och det är fortfarande favoriten.

Liknande trådar

Hundhälsa Jag blir mer och mer förvånad desto mer jag märker hur lite folk aktiverar sina hundar, så jag måste höra även med er för att vidga mina... 2 3 4
Svar
67
· Visningar
7 084
Senast: Lazio
·
Hundhälsa Dagarna har kommit, min 9 åriga cocker spaniel (han ser lite ut som en cavalier med med lite taxben!) blandraspojk (Shitzu 20% Cocker...
Svar
19
· Visningar
1 828
Senast: Red_Chili
·
A
Övr. Hund Folk med trist ton och elaka kommentarer gör sig inte besväret att skriva något.. Jag och sambon har 2 vovvar. Hans är en 2-årig... 2 3 4
Svar
70
· Visningar
12 928
Övr. Hund Den lilla ligisten har plötsligt drabbat av akut förstörelselusta. Säkert för jag skrev att han 'minsann inte äter upp saker' i en annan...
Svar
7
· Visningar
1 038
Senast: Red_Chili
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Kattsnack 11 🐈‍⬛🐈
  • Valp 2025
  • Kattbilder #10