Hollywoodfruar - the Robinson Edition (ulvlek)

Det var ju mycket sorgligt att Gunsan-gullet bröt en nagel. Hoppas att tvillingen kommer att hålla fanan högt framledes, det var bra att du var tydlig häromdagen med vem som inte var tvilling i allafall. Det fick mig på andra tankar om vederbörande.

Jag kollade lite på Gunsans sista inlägg innan nagelkatastrofen.

Hon har samma tre som jag på min lista över de jag är mycket osäker på. FarmenQristina, Sasse och ElenaBelle. Jag får inget grepp alls om dessa tre

Sen har vi de jag är lite osäker på AnnaAnka och bollen__ , så finns det några enstaka jag vågar hålla som god GW och Emma och till sist har vi en som vi mer eller mindre är säkra på som tjyv.

AnnaAnka har teoriat så fint och bra om hemlig (även om jag håller med GW om att ögonen blir trötta och vill blöda) och jag betvivlar inte att hon besatt information, det enda kruxet är att jag inte litar på henne, det troligaste är väl att hon är god när hon drivit på så, men möjligheten att hon är ond kan jag inte bortse ifrån. Det.Går.Inte. Lägger åt sidan så länge

bollen__ har också kommit med en väldig massa bra inlägg och det finns egentligen inget att ta på som pekar på henne som ond mer än att jag inte litar på henne heller. Jag kan inte avgöra om hon är följsam eller tänker själv. Lägger åt sidan så länge

GW och Emma vill jag hålla som som möjligt goda, jag håller helt med GW om att en ulv inte skulle gjort en sån röständring som Emma gjorde igår. Jag ber Emma om djupaste ursäkt för min alltför snabba röst igår. Hade jag sett allt som dragits upp hade jag nog förstått att jag var ute på djupt vatten. Lägger åt sidan.

Jag får gå igenom mina osäkraste kort när möjligheten gives.

Jag är på jobb, så tänker bara gå in med lite snabba tankar utifrån röstlistorna osv, men inga citat.

AnnaAnka - Först ut med att nominera hemlig. Lägger en sen röst på goda bollen__ dag 1. Röstar på paow dag 2. Har röstat på hemlig både dag 3 och 4, och har då varit rätt drivande. Känns spontant som att hon bör vara på goda sidan, om inte ulvarna kör ett högt spel med alibiröster.

FarmenQristina - Nominerar GW. Röstar sent på hemlig dag 1, enda rösten på hemlig då. Rätt sen röst på hemlig dag 2. Röstar relativt tidigt dag 3 på okända ElenaBelle. Och dag 4, en femteröst på hemlig. Tycker hon syns dåligt och jag har inget grepp om henne alls. Utifrån röstlistan skulle det kunna vara en ulv som försöker alibirösta. Vet inte alls som sagt, behöver gå igenom inläggen här.

MariaMontazami - Nominerar Hedinn. Röster: goda bollen__ - hemlig - AnnaAnka - EmmaAndersson. Röstar tidigt i de tre första DL, en andraröst på Emma på fjärde dagen. Har för mig att hon var rätt drivande mot hemlig dag 2, varför skulle hon göra så som ulvkollega? Dag 3 vill hon inte rösta på hemlig utan väljer istället Ankan. Om hon varit ulv så bör hon rimligen ha röstat på hemlig igen? Varför dra upp en teori om sin kollega som flera hakar på och sedan ändra riktning liksom. Får inte ihop det.

ElenaBelle - Nominerar mig. Röster: GW - missad - hemlig - hemlig. Hennes röster kan ses som strömröster eller försök till alibi. Annars rätt osynlig i leken. Jag får inget grepp om henne och behöver gå igenom inläggen.

Emma_Andersson - Nominerar: ElenaBelle. Röstar: Snurrfian - hemlig - hemlig - hemlig/ElenaBelle. Det som talar till hennes fördel är väl att hon ändrade röst igår, varför göra det som ulv? Om inte tanken är för att förvirra? OM hon är ulv så ser ju inte röststatistiken så bra ut med först goda Snurrfian och sedan sena röster på hemlig två dagar i rad, och en "mittenröst" på hemlig dag 4. Röständringen vet jag inte vad jag ska tro om.

Blacksmithfarm - Nominerar: Mig. Röstar: Hedinn - paow - bollen - Ankan. God kan vi ju utesluta efter allt som har hänt. Det finns ingen logik i varför hon i så fall skulle stoppa lynchen av hemlig. Frågan är om hon kan vara ulv eller om hon helt säkert är tjuven?

GW_Persson - Nominerar: BSF. Röstar: MM - paow - hemlig - BSF. Är först ut att rösta på paow dag 2, känns märkligt att en ulv skulle göra så? Andraröst på hemlig dag 3. Inga strömröster mao. Känns genuin i sitt teoriande och jag har inte reagerat på något där. Ska gå igenom inläggen dock.

Bollen__ - (Hedinn) nominerar: hemlig. Röstar: (Hedinn) ANW - paow - hemlig - hemlig. Bollen har teoriat väl tycker jag efter hennes återuppstående. Men Hedinns nominering på hemlig skaver lite. Bollen lägger sedan sena strömröster på paow dag 2 och hemlig dag 3. Tidig röst på hemlig dag 4. Så hennes teoriande känns vettiga och röster "mindre" vettiga, eller hur man ska säga, utifall de skulle vara försök till alibi. Men jag vet inte. Ska läsa hennes inlägg också.

Jag känner mig inte så mycket klokare. Känns som om jag misstänker typ alla, för TÄNK OM det och det... Kommer in senare.
BSF - måste ju vara tjuv. Såg förresten att hemlig var den första som nominerade henne till BM, så jag gissar att hon valde sitt tjuvoffer på det sättet.
Hur tänker du då?

Funderade lite över MM som jag är ambivalent till. I samband med DL3 avfärdar hon åter tvillingspåret, när Ankan tar upp det igen. Tycker att det borde vara i ondas intresse att osäkerhet finns runt tvillingspåret och att vi fortfarande ser det som en möjlighet. Så det är ju ett plus för MM.

Jag ska säga att jag laborerat med tanken på Gullan och MM som tvillingar. MM var den första som öppet skrev att hon funderat runt BSF och hemlig som tvillingar (men sen släppt det). Jag tänkte då att det kunde vara ett sätt för MM att föra fram att hon visste att de inte var tvillingar. Nu, efter Gullans död tror jag snarare att hennes tvilling är någon annan. Men som sagt, jag tycker ändå att MMs avfärdande av den teorin när den surfade upp igen är ett plus för henne.

@Sasse - jag tänkte bara att BSF först tjuvade av den som nominerade henne först. Inte något djupare än så.

Senast ändrad:
När jag läser det @Sasse skriver om @FarmenQristina blir jag fundersam:

FarmenQristina - Nominerar GW. Röstar sent på hemlig dag 1, enda rösten på hemlig då. Rätt sen röst på hemlig dag 2. Röstar relativt tidigt dag 3 på okända ElenaBelle. Och dag 4, en femteröst på hemlig. Tycker hon syns dåligt och jag har inget grepp om henne alls. Utifrån röstlistan skulle det kunna vara en ulv som försöker alibirösta. Vet inte alls som sagt, behöver gå igenom inläggen här.

Igår reagerade jag på FQ som funderade på om ulvarna fanns bland de som röstat på Emma eftersom hemlig röstade på Emma. Återkommer med citat. Multidjävlacitatsfunktionen verka flippat ur på min fån.:rage: Jag tyckte det var konstigt då, kändes som ett sätt att rikta blickarna åt fel håll. Visst kan ulvar rösta avvikande men i drev mot ulv är väl alibiröster som döljs i mängden vanligare?

Med röstsammanställningen ovan känns det som att FQ undviker att ta ställning. Först möjlig alibiröst på hemlig, sen sent på hemlig i en Lynch där det stod mellan två onda, så tidig röst på en spelare som inte varit på tapeten och sen sen röst igen. Känns skumt!

Här är inlägget jag pratade om:

De som inte röstar på hemlig:

17:33 Gunilla_Persson röstar på Emma_Andersson
18:54 blacksmithfarm röstar på AnnaAnka

19:51 Emma_Andersson röstar på hemlig
19:54 MariaMontazami röstar på Emma_Andersson
20:31 hemlig röstar på Emma_Andersson

21:18 GW_Persson röstar på Blacksmithfarm
21:30 Emma_Andersson ändrar röst till ElenaBelle

Noterar att MM och Gunilla bägge röstar på Emma, samma som ulven hemlig väljer att rösta på. Kanske där vi hittar våra kvarvarande ulvar?

Och mitt svar:

QUOTE="GW_Persson, post: 17787146, member: 139591"]Men hela lyan på en spelare? Visst - "så borde inte ulvar göra", men ändå?

Jag vet inte var jag har MM och Gullan men borde inte någon ulv snarare hängt på lynchen?[/QUOTE]

Iofs borde väl ulvarna inte käkat Gullan om FQ är ulv och tänkte köra denna linje. Men hon insåg kanske att den inte var framkomlig?

En annan sak: om FQ är ulv så nominerade både hon och paow mig till BM. Också skumt. Eller så körde de bara på utan att ha någon linje i nomineringarna bortsett från den deras karaktärer höll sig till (GW är man).

Men såhär. Vilka har mest varit på tapeten ? Bsf hemlig. Och bsf tycker Ankan och jag är rimliga ulvar . Det är ju verkligen att kasta misstankar . Visst kan Ankan lura mig långt upp på läktaren men jag vet ju att bsf har fel när hon misstänker mig så då tror jag att hon har fel om Ankan m å att det är för att sprida misstankar bara .
Det här funderar jag på, då jag ett tag trodde att bollen__ försökte hinta om att hon och anna skulle vara tvillingar. Nu vet vi att det inte kan vara så - så då känner jag mig faktiskt fortsatt misstänksam mot bollen__

Sedan verkar många av er övertygade att jag är tjuv, ni har fel där men fine. Betyder det att ni inte röstar ut mig så är det ju bra i alla fall, så jag ska väl inte klaga alltför mycket. :p

Som jag sa igår när LL föreslog dubbellynch ikväll så ska jag jobba vid DL. Och det tillsammans med att ni som sagt tror att jag är tjuv och därför antagligen inte kommer tro på något jag skriver gör att jag känner att jag lika gärna kan lägga min röst nu.

Blacksmithfarm röstar på bollen__
För jag tror hon ville verka vara tvilling med AnnaAnka, men när vu nu vet att Gunilla var tvilling med någon så faller det. Plus att jag redan innan det misstänkte bollen__ dels för att jag trodde (och nu kan vara säker på) att hennes röst i hemlig-paow lynchen var alibi och för att hon (när hon var hedinn fortfarande) tillsammans med annaanka nominerade hemlig till BM. Jag tror att lyan ville ha BMrollen själva.

Det här funderar jag på, då jag ett tag trodde att bollen__ försökte hinta om att hon och anna skulle vara tvillingar. Nu vet vi att det inte kan vara så - så då känner jag mig faktiskt fortsatt misstänksam mot bollen__

Sedan verkar många av er övertygade att jag är tjuv, ni har fel där men fine. Betyder det att ni inte röstar ut mig så är det ju bra i alla fall, så jag ska väl inte klaga alltför mycket. :p

Som jag sa igår när LL föreslog dubbellynch ikväll så ska jag jobba vid DL. Och det tillsammans med att ni som sagt tror att jag är tjuv och därför antagligen inte kommer tro på något jag skriver gör att jag känner att jag lika gärna kan lägga min röst nu.

Blacksmithfarm röstar på bollen__
För jag tror hon ville verka vara tvilling med AnnaAnka, men när vu nu vet att Gunilla var tvilling med någon så faller det. Plus att jag redan innan det misstänkte bollen__ dels för att jag trodde (och nu kan vara säker på) att hennes röst i hemlig-paow lynchen var alibi och för att hon (när hon var hedinn fortfarande) tillsammans med annaanka nominerade hemlig till BM. Jag tror att lyan ville ha BMrollen själva.

Jag har aldrig upplevt att @bollen__ har försökt hinta om att hon ska vara tvilling med AA ? Isåfall tvärtom!

Men visst , det känns jätterimligt att du skulle använda din extraröst och stoppa en lynch för en Ulv om du var God! Jätterimligt! :angel: Men jag gillar att du försöker! :D

En annan sak: om FQ är ulv så nominerade både hon och paow mig till BM. Också skumt. Eller så körde de bara på utan att ha någon linje i nomineringarna bortsett från den deras karaktärer höll sig till (GW är man).

Jag tror att lyan ville ha BMrollen själva.

Med avseende på att de flesta tror att BM borde snabbt bli omfrågad så tror jag tvärt emot Blaskmittfram att ulvarna inte alls ville ha BM hos sig pga risken för omfrågnad.

Det gör att jag har ännu ett skäl att tro att DenRiktigeMannen i sällskapet är av god natur. Det gör också att den där Qristina ser än ulvigare ut

BM-Nomineringar:
12:53 FarmenQristina nominerar LeifGW
13:07 Blacksmithfarm nominerar Sasse
14:21 Emma nominerar ElenaBelle

(14:34 bollen__ nominerar Sasse)
14:42 hemlig nominerar Blacksmithfarm
14:47 MariaMontazami nominerar Hedinn
15:47 GW_Persson nominerar Blacksmithfarm
16:17 Gunilla_Persson nominerar Hedinn
17:19
Snurrfian nominerar paow
18:18 Sasse nominerar Blacksmithfarm
18:34 AnnaAnka nominerar
hemlig
18:35 Hedinn nominerar hemlig
19:11 Paow nominerar GW_Persson
20:06
agnesnicolewinter nominerar MariaMontazami
20:23 ElenaBelle nominerar Sasse
20:51
bollen__ ändrar sin nominering till Blacksmithfarm

DL 1
14:42 hemlig röstar på FarmenQristina
19:30 MariaMontazami röstar på bollen__
19:54 Hedinn röstar på Agnesnicolewinter
20:00 Sasse röstar på Emma_Andersson
20:04 Emma Andersson röstar på Snurrfian
20:24 paow röstar på AnnaAnka
20:26 Agnesnicolewinter röstar på bollen__
20:28 GW_Persson röstar på MariaMontazami
20:49 Blacksmithfarm röstar på Hedinn
20:52 bollen__ röstar på MariaMontazami
20:56 ElenaBelle röstar på GW_Persson
20:59 GunillaPersson röstar på Blacksmithfarm
21:12 Snurrfian röstar på bollen__
21:13 FarmenQristina röstar på hemlig
21:14 AnnaAnka röstar på bollen__

Bollen__1 ängel
Snurrfian bybo

DL 2
19:21 GW_Persson röstar på
paow
20:54 MariaMontazami röstar på hemlig
20:55 Gunilla_Persson röstar på hemlig
21:56 hemlig röstar på AnnaAnka
20:57 AnnaAnka röstar på
paow
21:06 agnesnicolewinter röstar på hemlig
21:11 Blacksmithfarm röstar på paow
21:12 paow röstar på hemlig
21:13 bollen__ röstar på paow
21:13 Sasse röstar på paow
21:14 EmmaAndersson röstar på hemlig

paow - ulv
ANW - lösmynt spion

DL 3
16:55 MariaMontazami röstar på AnnaAnka
18:56 FarmenQristina röstar på ElenaBelle
20:51 hemlig röstar på MariaMontazami
21:05 Gunilla_Persson röstar på Emma_Andersson
21:07 Blacksmithfarm röstar på bollen__
21:23 AnnaAnka röstar på hemlig
21:26 GW_Persson röstar på hemlig
21:27 ElenaBelle röstar på hemlig
21:29 bollen__ röstar på hemlig
21:30 Emma_Andersson röstar på hemlig

Stoppad lynch
Missat käk
DL 4
17:43 AnnaAnka röstar på hemlig
18:43 Bollen__2 röstar på hemlig

21:06 ElenaBelle röstar på Hemlig
21:07 FarmenQristina röstar på hemlig
21:09 Sasse röstar på hemlig

hemlig lynchas - ulv

Jag är så vänlig att jag plockar fram den här!

Enligt samma tanke som i förra inlägget att ulveriet inte alls vill ha BM hos sig så tror jag att just BM önskemålen gör att både @AnnaAnka och @bollen__ faktiskt lutar över åt det goda laget. Lite. Mer. Igen. Kanske.

BM-Nomineringar:
12:53 FarmenQristina nominerar LeifGW
13:07 Blacksmithfarm nominerar Sasse
14:21 Emma nominerar ElenaBelle

(14:34 bollen__ nominerar Sasse)
14:42 hemlig nominerar Blacksmithfarm
14:47 MariaMontazami nominerar Hedinn
15:47 GW_Persson nominerar Blacksmithfarm
16:17
Gunilla_Persson nominerar Hedinn
17:19
Snurrfian nominerar paow
18:18 Sasse nominerar Blacksmithfarm
18:34 AnnaAnka nominerar
hemlig
18:35 Hedinn nominerar hemlig
19:11 Paow nominerar GW_Persson
20:06
agnesnicolewinter nominerar MariaMontazami
20:23 ElenaBelle nominerar Sasse
20:51
bollen__ ändrar sin nominering till Blacksmithfarm

DL 1
14:42 hemlig röstar på FarmenQristina
19:30 MariaMontazami röstar på bollen__
19:54 Hedinn röstar på Agnesnicolewinter
20:00 Sasse röstar på Emma_Andersson
20:04 Emma Andersson röstar på Snurrfian
20:24 paow röstar på AnnaAnka
20:26 Agnesnicolewinter röstar på bollen__
20:28 GW_Persson röstar på MariaMontazami
20:49 Blacksmithfarm röstar på Hedinn
20:52 bollen__ röstar på MariaMontazami
20:56 ElenaBelle röstar på GW_Persson
20:59 GunillaPersson röstar på Blacksmithfarm
21:12 Snurrfian röstar på bollen__
21:14 AnnaAnka röstar på bollen__

Bollen__1 ängel
Snurrfian bybo

DL 2
19:21 GW_Persson röstar på
paow
20:54 MariaMontazami röstar på hemlig
20:55 Gunilla_Persson röstar på hemlig
21:56 hemlig röstar på AnnaAnka
20:57 AnnaAnka röstar på
paow
21:06 agnesnicolewinter röstar på hemlig
21:11 Blacksmithfarm röstar på paow
21:12 paow röstar på hemlig
21:13 bollen__ röstar på paow
21:13 Sasse röstar på paow
21:14 EmmaAndersson röstar på hemlig

paow - ulv
ANW - lösmynt spion

DL 3
16:55 MariaMontazami röstar på AnnaAnka
18:56 FarmenQristina röstar på ElenaBelle
20:51 hemlig röstar på MariaMontazami
21:05 Gunilla_Persson röstar på Emma_Andersson
21:07 Blacksmithfarm röstar på bollen__
21:23 AnnaAnka röstar på hemlig
21:26 GW_Persson röstar på hemlig
21:27 ElenaBelle röstar på hemlig
21:29 bollen__ röstar på hemlig
21:30 Emma_Andersson röstar på hemlig

Stoppad lynch
Missat käk
DL 4
17:43 AnnaAnka röstar på hemlig
18:43 Bollen__2 röstar på hemlig

21:06 ElenaBelle röstar på Hemlig
21:07 FarmenQristina röstar på hemlig
21:09 Sasse röstar på hemlig

hemlig lynchas - ulv
Gunilla_Persson käk - tvilling

Liknande trådar

• Låst
Tjatter Då är det äntligen dags för en ny säsong av Svenska Hollywoodfruar! Men vad händer bakom kulisserna innan strålkastarna tänds och...
35 36 37
Svar
735
· Visningar
23 004
Senast: LenaH
·
Tjatter Äntligen! Det har varit på gång länge men ikväll är det äntligen dags för tredje säsongen för Robinson-Buke – nu i Allstars edition...
85 86 87
Svar
1 737
· Visningar
64 487
Senast: Lobelia
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar