Hollywoodfruar - the Robinson Edition (ulvlek)

Här är inlägget jag pratade om:

Och mitt svar:

QUOTE="GW_Persson, post: 17787146, member: 139591"]Men hela lyan på en spelare? Visst - "så borde inte ulvar göra", men ändå?

Jag vet inte var jag har MM och Gullan men borde inte någon ulv snarare hängt på lynchen?

Iofs borde väl ulvarna inte käkat Gullan om FQ är ulv och tänkte köra denna linje. Men hon insåg kanske att den inte var framkomlig?

En annan sak: om FQ är ulv så nominerade både hon och paow mig till BM. Också skumt. Eller så körde de bara på utan att ha någon linje i nomineringarna bortsett från den deras karaktärer höll sig till (GW är man).[/QUOTE]

Teorin som du tog fram hör var ett försök att tänka vidare och förbi hela hemlig-BSF grejen igår. Nu vet vi att Gunilla var god men MM är jag lång från säker på.

Tiden rinner ut för petite moi som har åtaganden så här på fredagskvällen.
Jag behöver rösta känner mig ynklig och feg

MariaMontazami röstar i mesighetens namn på Blacksmitfarm

Jag vill hellre ha ut en ulv, men jag tar det säkra före det osäkra och röstar på den jag tror är tjuv.

Det finns inte på kartan att en god bsf hade stoppat om hon inte vetat säkert att det var en god hon stoppade för och som vi alla vet. hemlig var indeed ulv. Dessutom tror jag att hon har avslöjat sig och det skrev hon om i inlägg 764 på sidan 39 (om jag inte missminner mig) även om hon pekade på mig som avslöjad tjuv

Teorin som du tog fram hör var ett försök att tänka vidare och förbi hela hemlig-BSF grejen igår. Nu vet vi att Gunilla var god men MM är jag lång från säker på.

Jag tyckte också vi skulle tänka förbi eftersom BSF - hemlig tog så mycket energi och riskerade att göra att de andra ulvarna kunde flyga under radarn. (Lyckades mindre bra själv:p.) Men det var ju före lynchen. Hur applicerar du det efter lynch, när hemlig var en död, avslöjad ulv?

Förklaringen skaver!

Marias röst gör mig nojjig.:nailbiting: Vi är nio kvar. Tjuven räknas inte i vinstvillkoren. Vi behöver inte döda henne för att vinna, men hon är inte heller någon som kan bidra till att ulvarna är fler än goda.

Vi hade åtta namngivna specialroller. Av dessa har ängel, spion och en tvilling dött. Kvar finns den andra tvillingen, brevbäraren, nattvakten och byfånen som är goda och ficktjuven som är ond = totalt fem spelare. Två ulvar och en bybo är också döda.

Av de nio kvarvarande har alltså fem stycken kända roller. Fyra är okända. Dessa bör, enligt den vanliga fördelningen, vara två ulvar och två bybor. Dvs det står 6-2 just nu, eftersom tjuven inte räknas (men kan fortfarande ställa till med trubbel och har väl utslagsröst om det blir lika?) Om tjuven ryker och käket lyckas har vi 5-2. Får vi ut en ulv och käket lyckas 5-1.

Det jag far efter är - det bör väl inte vara någon risk att det var fem ulvar från början? Och att det står 5-3 nu och 4-3 om vi röstar ut tjuven och käket lyckas?

Jag tänker på att tjuven inte räknas i vinstvillkoren, men å andra sidan är ju inte goda sidan så stark med en enda "riktig" sia.

Jag tyckte också vi skulle tänka förbi eftersom BSF - hemlig tog så mycket energi och riskerade att göra att de andra ulvarna kunde flyga under radarn. (Lyckades mindre bra själv:p.) Men det var ju före lynchen. Hur applicerar du det efter lynch, när hemlig var en död, avslöjad ulv?

Förklaringen skaver!

Haha, det fetstilta ser lätt ulvigt ut!:rofl:

Det jag inte lyckades med var att tänka förbi BSF - hemlig och leta ulvar på andra ställen.

Förklaringen skaver!

Tja, det var väl kanske inte en bra teori eftersom utgångspunkten var att hemlig trots allt var god. Nu var hon inte det och därmed faller teorin. Vad mer kan jag säga?

Kommer inte vara online särskilt mkt ikväll så jag röstar redan nu.

FarmenQristina röstar på blacksmithfarm

Eftersom jag tror hon är ond eftersom hon använde sitt lynchstopp för att rädda ulven hemlig

Tja, det var väl kanske inte en bra teori eftersom utgångspunkten var att hemlig trots allt var god. Nu var hon inte det och därmed faller teorin. Vad mer kan jag säga?

Att hon var god? Nu trasslar du till det. Du lanserade teorin efter att hon var död när vi alltså visste att hemlig var ulv:

De som inte röstar på hemlig:

17:33 Gunilla_Persson röstar på Emma_Andersson
18:54 blacksmithfarm röstar på AnnaAnka

19:51 Emma_Andersson röstar på hemlig
19:54 MariaMontazami röstar på Emma_Andersson
20:31 hemlig röstar på Emma_Andersson

21:18 GW_Persson röstar på Blacksmithfarm
21:30 Emma_Andersson ändrar röst till ElenaBelle

Noterar att MM och Gunilla bägge röstar på Emma, samma som ulven hemlig väljer att rösta på. Kanske där vi hittar våra kvarvarande ulvar?

Jag tänker rösta så att det är gjort. Är trött och sitter fast på ett tåg, så sen blir det hetsigt. Men jag kommer in igen under kvällen för att kolla läget så jag kan ändra vid behov.

Jag tyckte Qristinas förslag att de kvarvarande ulvarna röstat likadant som hemlig var lite skumt. Men när Qristina skulle förklara hur hon tänkt, då blev det skumt på riktigt. Hon verkar nämligen helt glömt att teorin kom efter DL och menar att den hade utgångspunkt i om hemlig var god trots allt. Då har jag ändå citerat inlägget.

Om man är god och letar ulvar, glömmer man då bort hur man tänkt så till den milda grad? Jag tvivlar. Men om man är ulv och bara teoriar som avledning - då är det en annan sak.

GW röstar på FarmenQristina

Dock nojjar jag lite för om jag minns rätt om vem som är Qristinas handler har jag en gång lurats av att hon var ond-skum som god...:crazy: Men Qristinas röstningsmönster som Sasse tog fram känns också ulvigt.

RÖSTLISTA, DL5

16.54 MariaMontazami röstar på Blacksmithfarm
??? (Får inte fram tiden på fånen) FarmenQristina röstar på Blacksmithfarm
??? GW_Persson röstar på FarmenQristina

Nu har jag kommit hem efter en lång dag så är rätt trött i kroppen.
Ska sjunka ner i badet strax men tänkte kika in här först,
Har snabbt läst igenom vad som skrivits och även sett att Gunilla blev käk och att hon var tvilling.

Jag börjar få lite ordning i mitt pussel , tror jag- är väl säkrast att tillägga :idea:
Det är frågetecknen från igår som jag behöver få lite mer hum om vart de står egentligen, som det känns nu. Men som sagt ska läsa igenom mera efter badet:)
Får återkomma med reflektioner om de som är kvar senare.
Men så ni vet att jag inte glömt av leken ;)

Fixar till röstlistan och tiderna för rösterna
:)

RÖSTLISTA, DL5 kl 21.30 ( och det är endast en lynch idag så ingen missat det)

12:00 Blacksmithfarm röstar på bollen_
16.54 MariaMontazami röstar på Blacksmithfarm
18.06 FarmenQristina röstar på Blacksmithfarm
18.20 GW_Persson röstar på FarmenQristina

BSF 2
bollen__1
FQ 1

Nu måste jag ta mig hem (tåget går igen) men jag känner mig tveksam till min röst efter Qristinas svar... :arghh: Återkommer när jag är hemma om sådär 1,5 timme.

Liknande trådar

• Låst
Tjatter Då är det äntligen dags för en ny säsong av Svenska Hollywoodfruar! Men vad händer bakom kulisserna innan strålkastarna tänds och...
35 36 37
Svar
735
· Visningar
23 004
Senast: LenaH
·
Tjatter Äntligen! Det har varit på gång länge men ikväll är det äntligen dags för tredje säsongen för Robinson-Buke – nu i Allstars edition...
85 86 87
Svar
1 737
· Visningar
64 487
Senast: Lobelia
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar