Hollywoodfruar - the Robinson Edition (ulvlek)

Jag tänker rösta så att det är gjort. Är trött och sitter fast på ett tåg, så sen blir det hetsigt. Men jag kommer in igen under kvällen för att kolla läget så jag kan ändra vid behov.

Jag tyckte Qristinas förslag att de kvarvarande ulvarna röstat likadant som hemlig var lite skumt. Men när Qristina skulle förklara hur hon tänkt, då blev det skumt på riktigt. Hon verkar nämligen helt glömt att teorin kom efter DL och menar att den hade utgångspunkt i om hemlig var god trots allt. Då har jag ändå citerat inlägget.

Om man är god och letar ulvar, glömmer man då bort hur man tänkt så till den milda grad? Jag tvivlar. Men om man är ulv och bara teoriar som avledning - då är det en annan sak.

GW röstar på FarmenQristina

Dock nojjar jag lite för om jag minns rätt om vem som är Qristinas handler har jag en gång lurats av att hon var ond-skum som god...:crazy: Men Qristinas röstningsmönster som Sasse tog fram känns också ulvigt.

Såhär: jag hade också en teori om de som röstade i lynchen där det stod mellan paow och hemlig. Där tog jag bl.a. upp Sasse och bollen och vilka som röstade på vem.

När du skrev om en teori jag haft läste jag inte ordentligt utan trodde det var den teorin det handlade om.

Att hemlig var död (och bevisat ond) när jag skrev den teorin du citerat vet jag. Och där trodde att kanske de som röstat på Emma istället dör hemlig kunde vara onda. Men Gunilla vet vi är god så det faller ju. Men MM kan mycket väl vara ond för det.

Jag tänker på att tjuven inte räknas i vinstvillkoren, men å andra sidan är ju inte goda sidan så stark med en enda "riktig" sia.
Brevis kan ju dela ut en riktig sia? Men du tänker kanske på en siar-roll? Och brevis ska ju dessutom skicka till någon och det kan ju hamna hos en ond likaväl om den inte hittat en säkert god - men den fick ju bara skicka en gång till en och samma deltagare har jag för mig- så även om den tror sig veta om en god så ska den ju hitta fler
Sedan finns det väl alltid en risk att BSF tjuvat av brevis och då skulle väl LL lotta bland de kvarvarande paketen vilken hon fick?
Nu är vi på dag 5 och ficktjuven har 3 lyckade tjuverier totalt att göra . Så har den försökt att tjuva från någon som inget har så kan den fortsätta fram till den lyckats 3 ggr.
Jag misstänker att tjuven stal av hemlig i DL1 , och finner det inte orimligt att den lyckats med tjuveriet även i DL2 . I så fall har tjuven haft 2 försök till på sig att lyckas och har om den inte lyckats chansen idag med.

Sasse röstar på Blacksmithfarm

Jag hinner inte gå igenom allas inlägg som det är nu, för jag ska glo på Doobidoo och sedan The Strain därefter. Och Blacksmithfarm lär hur som helst vara på onda sidan. God kan hon ju inte vara när hon stoppade lynchen för hemlig. Tjuv är det troligaste valet, som andra påpekat, i och med att hon troligen siats av byfånen, men det skulle vara najs om hon ändå var ulv!

Nu ska jag dra, men tittar in efter 22.

Marias röst gör mig nojjig.:nailbiting: Vi är nio kvar. Tjuven räknas inte i vinstvillkoren. Vi behöver inte döda henne för att vinna, men hon är inte heller någon som kan bidra till att ulvarna är fler än goda.

Fast hon är väl fortfarande BM och har utslagsröst om det blir lika? Det kan ju aldrig vara bra att ha kvar en sådan på den onda sidan?

RÖSTLISTA DL5 kl 21.30 Stämmer tiden @Paddington ? Eller var det 21:15?

12:00 Blacksmithfarm röstar på bollen__
16:54 MariaMontazami röstar på Blacksmithfarm
18:06 FarmenQristina röstar på Blacksmithfarm
18:20 GW_Persson röstar på FarmenQristina
19:54 Sasse röstar på Blacksmithfarm

Blacksmithfarm: 3
bollen__: 1
FarmenQristina: 1

Jag kom precis hem och jag är sjukt trött.

Emma: Tror jag är god. Jag tror inte hon hade ändrat röst i det läget annars, hennes röstbyte hade kunnat innebära att hon själv rök.
Ankan: Jag tror Ankan vet något som gör att Emma tror hon är god. Så troligen är Ankan god.
Bollen: Ankan och Bollen verkar lita på varandra. Säkert också god.

Såklart någon av de ovan skulle kunna luras men tills de skulle göra något skumt så tror jag de är goda.

Bsf: Troligen tjuv annars förstår jag inte varför hon stoppade lynchen och räddade hemlig som jag tror hon hittade eftersom jag tror käket blev stulet i första lynch.
GW: Tveksam om han är ond eftersom jag tycker han borde ha röstat på hemlig igår för att få alibi. Men samtidigt vore det smart drag som ulv.
Maria: Jag vet inte.. Jag begriper jag inte helt varför hon inte röstade på hemlig igår. Ulv som hoppades att lynchen skulle gå åt ett annat håll? Jag behöver läsa igenom hennes inlägg ifrån idag igen.
Sasse: Röstade väldigt sent på hemlig igår och missade dagen innan. Röstade även sent i paowlynchen. Säger kanske inget om hennes roll. Jag behöver verkligen kolla upp henne närmare, om jag lyckats piggna till. Hon skriver väldigt långa inlägg (just därför jag nominerade henne till bm)
FQ: Rösten på mig i DL3 kändes som en röst som ulvar gärna gör för att göra lätt för sig, iallafall såpass tidigt i leken. I nuvarande lynchen hade jag förstått det mer. Röstade på hemlig igår när det verkade vara kört för henne. Det kan vara alibiröst. Men samtidigt tyckte jag hon kändes ärlig när vi diskuterade hemlig innan lynchen.

Katten vill ha lite uppmärksamhet. Sedan ska jag läsa igenom dagens inlägg igen. Jag har bara snabbläst ifrån mobilen idag.

Känns som BSF är ett sådant där störningsmoment som liksom förstöööör de andra tankarna som krävs för att hitta en ulv. Jag är alldeles för inriktad på BSF för att ens orka tänka på någon annan just nu med tanke på de senaste dagarnas händelser .

Därför
Emma Andersson röstar på Blacksmithfarm för jag typ vet att hon är tjuv :D

Nä men för att jag tror hon är tjuven som stoppade lynchen för att rädda ulven hemlig!

RÖSTLISTA DL5 kl 21.30 Stämmer tiden @Paddington ? Eller var det 21:15?

20:05 Emma_Andersson röstar på Blacksmithfarm

Blacksmithfarm: 4
FarmenQristina: 1

Ja, det är den jag menar. En enda riktig sia.

@Emma_Andersson - jag är helt öppen för att ändra till BSF men ulvarna måste ju ut och jag tyckte FQ kändes väldigt luden. Ska ta ställning till det svar jag ser att hon gett nu när jag kommer hem.

Ja ok. Ja jag är oxå öppen för att ändra röst till en möjlig ulv men det känns lite som alla är i samma läge som jag angående BSF

Men eftersom jag är nojjig och får för mig att hela Internet kan dö ändrar jag NU, innan jag tar mig sista biten hem:

GW ändrar röst till Blacksmithfarm

Eftersom hon måste vara tjuv!

Så får jag se över FQ och alla andra igen imorgon. Om jag inte har turen att ulvarna tycker professorer i sina bästa år passar som fredagsmys.

Öööööh, det där lät visst lite....

RÖSTLISTA DL5 kl 21.30

20:05 Emma_Andersson röstar på Blacksmithfarm
20:19 GW_Persson ändrar röst till Blacksmithfarm

Blacksmithfarm: 5

Har precis kommit hem och måste dra till jobbet nu. Börjar 21 så jag bör kunna kika in innan lynchen men ifall det är mycket att göra så vill jag lägga en röst nu.
Jag blev lite lur på FQ inatt, jag tror att jag vågar lita på Ankan och Ankan verkar ha hittat Emma, alltså vågar jag nog tro på Emma också. Och det gör att jag tycker att FQ verkar lite luden. Sen att FQ tycker att jag är ond pga Hedinn nominerade hemlig, tja, vad ska jag säga. Jag vet ju liksom inte hur hedinn tänkte då men jag vet att jag inte är ond. Så i mina ögon blir det en ulv som försöker sprida misstankar.. Nu misstänkte hon ju Sasse också och jag har ingen aning var Sasse står, men kan ju bara rösta på en.
Detta blir en hyffsat virrig slags form av teori men jag är lite stressad för att hinna bygga den bättre.
bollen__ röstar på FQ

Liknande trådar

• Låst
Tjatter Då är det äntligen dags för en ny säsong av Svenska Hollywoodfruar! Men vad händer bakom kulisserna innan strålkastarna tänds och...
35 36 37
Svar
735
· Visningar
23 004
Senast: LenaH
·
Tjatter Äntligen! Det har varit på gång länge men ikväll är det äntligen dags för tredje säsongen för Robinson-Buke – nu i Allstars edition...
85 86 87
Svar
1 737
· Visningar
64 487
Senast: Lobelia
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar