Hollywoodfruar - the Robinson Edition (ulvlek)

Jag har tre som jag inte riktigt får grepp om.

En är FarmenQristina. Hon har inte kommit med extremt många tankar själv faktiskt när jag letat igenom hennes inlägg har det ofta baserat sig på att hon vill leta ulvar lite snävt. Jag vet inte om det är pga lurv eller om det är en osäker god som försöker sortera. Sen har vi hennes egna röster. Det som sticker ut är att hon genomgående har en finfin röststatistik, dvs mest röstat på hemlig utom den udda rösten på ElenaBelle, samt den rätt så väntade rösten på bsf. Hon fick också en röst på sig från hemlig i första DL. De kan ha gjort en kollegial röstning i första DL, FQs röst var i så fall helt safe eftersom den kom så sent att risken var liten att hemlig skulle ryka. Däremot så är det ganska risky business att lägga en tidig röst på en kollega. Sen är det detta med valet av borgmästare. Jag tror att lyan ville slippa den eftersom den snabbt lär omfrågas, FQ önskar herrRiktigMan som borgmästare med samma motivering som blondinbimbon paow senare angav. Jag är frågande till att två ulvar skulle nominera samma herre med samma motivering. Däremot är det logiskt att om de är ulvar bägge att önska en som inte är i lya (ty jag tror att herrRiktigMan har rent mjöl i sin påse)

En annan som jag inte greppar är Sasse, hon har förvisso haft ett liv att ägna sig åt på sidan av spelandet ;) och det kan ju finnas viss ringrostighet, men jag tycker ändå inte att hon har stärkt sina godaktier. Här är ett citat urklippt som skaver lite. Här försöker hon putta bsf lite åt det godare hållet, nu vet vi ju säkert att bsf indeed var tjyvaktig.
Även MM har gått i samma banor som GW, och som svar på det inlägget tänker jag mig att om en god BM spelar i händerna på ulvarna finns det ju ingen anledning att käka BM. Är BM grundlurad så är hon ju. Och varför käka en BM om man inte måste liksom?
Om vi nu ponerar att tjyven stal käket natt1 så att lyan verkligen visste att tjuven vet om åtminstone en ulv så borde de också vid detta laget när ovanstående skrevs förstått att bsf borde vara tjuv och därför så fanns det ett behov hos ulvarna att försöka få det att se ut som om blaskmittfram är en möjlig god. Utan att ha sagt det så är det i dom banorna jag ser att Sasse vill få oss att tänka här.
En annan episod som jag minns är hemligs inlägg efter DL1 som fick mig att rösta på henne i DL2 var att hon tyckte att Sasse kommit med bra tankar och förde leken framåt.
Sasse – tar med myggnät. Röstar EmmaAndersson. Har kommit med några försök att leta ulvar idag och det känns genuint, men jag har lärt mig att man aldrig ska säga aldrig i ulvlekar.

Den siste jag funderar över är ElenaBelle. Hon har inte gjort mycket väsen av sig alls i denna lek och bara en sån sak blir jag misstänksam över. Något jag däremot reagerade på är att hon är detn första att konstatera att bsf borde vara tjuv. Det tog de flesta andra (briljanta som-jag-ser-det goda spelare en bra stund att klura ut att det var det troligaste scenariot. Spontant så tänker jag at ten ulv visste mycket väl att bsf inte var i lyan och att hon troligen var tjyven, frågan är om det är värt för en ulv att lansera denna teori för att själv se godare ut? Det tror jag faktiskt eftersom händelserna efter detta var ganska så förutsägbara och eftersom tjyven inte är med i vinstvillkoret. Plus att tjyven antaligen har stulit klart och alltså inte kan stjäla någon väsentlig förmåga, så för en ulv är det hyffsat safe att outa tjuven och förhoppningsvis få lite credd på det

Jag var tvungen att leta upp hemligs (för hennes del ödesdigra inlägg).
Hon har outat två kända onda (paow och bsf)
Sen är ju frågan om även AnnaAnka (som hon anser inte är så misstänkt) och Sasse är resten av lyan (om antalet med 4 i lyan och 1 ond utanför stämmer).

Hela inlägget var ju proppat med förvirring och felaktigheter. En av felaktigheterna som jag noterar särskilt att AnnaAnka är oskum som lagt första rösten på bollen__ medan jag är skum som la andra rösten. När det i själva verket var AA som la sista rösten och jag första. Felaktigheten om Sasse tog jag upp i tidigare inlägg.

Då ska vi se hur många inlägg ni hinner med medan jag skriver min sammanfattning och mina tankar såhär långt :cautious:

Paow – tar med nån multigrej. Nominerar GW som borgmästare. Röstar på AnnaAnka. En bimbo. påstår hon själv, som gör ett försök att leta ulvar. Känns inte ond för mig i nuläget.

AnnaAnka – har frågor om brevbäraren. Googlar på ElenaBelle. Nominerar hemlig till borgmästare. Tar med MP3 med högtalare. Röstar på bollen__. I och med att det är första rösten känns den inte så väldigt misstänkt just nu, men å andra sidan kanske det blev en ren lyckoträff för en ulv. Pratar en del om ficktjuven.

FarmenQristina – tycker det är mycket trams i leken. Tar med en limpa cigg (och smugglar med en tändare). Röstar GW som borgmästare, tycker det behövs en karl för att hålla ordning. Röstar på mig, hemlig. Har inte sett så mycket av henne som jag skulle vilja. Har förstått att hon är lite egen, men ja...skulle vilja se mer tankar från FQ.

Gunilla_Persson – räknar roller. Tar med ett foto av sig själv (O_o). Nominerar Hedinn som borgmästare. Röstar på BSF.

MariaMontazami – tar med toffsar, vad annars. Dock orolig att de ska bli stulna. Nominerar Hedinn som borgmästare. Röstar på bollen__. En andraröst känns lite udda i första DL tycker jag. Får mig att lägg MM åt den lurviga sidan, men jag kan ha fel.

ElenaBelle – tar med läppglans. Nominerar Sasse till borgmästare. Röstar på GW_Persson. Känns inte som hon har så stor koll på sig själv, hon är förlovad men hon vet inte mer än så. Rädd att försäga sig om fästman och nåt mer?

Emma_Andersson – tar med en spegel. Röstar ElenaBelle som borgmästare. Röstar på Snurrfian. Flaggar för tidsbrist. Känns rätt neutral för mig.

agnesnicolewinter – tar med plattång, känns som en udda sak att ta med sig men jaja. Nominerar MariaMontazami som borgmästare. Röstar bollen__

Hedinn/bollen__2 – undrar vad de som varit gifta flera gånger kallas. Funderade på att ta med vin. Valde istället insektsmedel. Nominerar hemlig till borgmästare. Röstar på Agnesnicolewinter, rädd att hon ska stjäla eluttaget för vinkylen.

hemlig – that's me :)

Sasse – tar med myggnät. Röstar EmmaAndersson. Har kommit med några försök att leta ulvar idag och det känns genuint, men jag har lärt mig att man aldrig ska säga aldrig i ulvlekar.

Blacksmithfarm – Har lite frågor om rollerna. Tar med hörlurar för att få lugn och ro. Nominerar Sasse som borgmästare. Röstar på Hedinn. Letar ulvar. Tror AnnaAnka lade en räddningsröst på MariaMontazami. Valdes till BM, jag lade min röst där själv och hon känns genuint god.

GW_Persson – tar med en hopfällbar jaktstol. Röstar på MariaMontazami. Röstar paow i dagDL2 då han tycker det var konstigt att hon inte röstade på bollen__ i DL1. För min del känns en andraröst i DL1 mer skumt än det. Vet inte riktigt var jag har GW just nu.

Jag är mycket oroad över att AnnaAnka-gullehönan lurar brallorna av oss alla andra.

Hon har med största säkerhet fått spioninfon från dear agnesnicole, men gör det henne till god, det bevisar ingenting egentligen? Hon drev på fint mot hemlig, men gör det henne till god?

Jag är mycket oroad över att AnnaAnka-gullehönan lurar brallorna av oss alla andra.

Hon har med största säkerhet fått spioninfon från dear agnesnicole, men gör det henne till god, det bevisar ingenting egentligen? Hon drev på fint mot hemlig, men gör det henne till god?
Men har hon egentligen gjort något som gör henne till ond då?
Jag förstår hur du tänker och det vore ju trevligt att behålla brallorna på men jag tycker nog hon verkar rätt god iaf? Jag är lite förvånad att hon inte röstade på någon hon tror är ulv idag, utan på tjyven men sen skriver hon om samma personer jag gick och funderade över, vilket också verkar vara de du funderar över? Naturligtvis kan ju en ulv göra så också..

BM-Nomineringar:
12:53 FarmenQristina nominerar LeifGW
13:07
Blacksmithfarm nominerar Sasse
14:21 Emma nominerar ElenaBelle

(14:34 bollen__ nominerar Sasse)
14:42 hemlig nominerar Blacksmithfarm
14:47 MariaMontazami nominerar Hedinn
15:47 GW_Persson nominerar
Blacksmithfarm
16:17 Gunilla_Persson nominerar Hedinn
17:19
Snurrfian nominerar paow
18:18 Sasse nominerar Blacksmithfarm
18:34 AnnaAnka nominerar hemlig
18:35 Hedinn nominerar hemlig
19:11 Paow nominerar GW_Persson
20:06
agnesnicolewinter nominerar MariaMontazami
20:23 ElenaBelle nominerar Sasse
20:51
bollen__ ändrar sin nominering till Blacksmithfarm

DL 1
14:42 hemlig röstar på FarmenQristina
19:30 MariaMontazami röstar på bollen__
19:54 Hedinn röstar på Agnesnicolewinter
20:00 Sasse röstar på Emma_Andersson
20:04 Emma Andersson röstar på Snurrfian
20:24 paow röstar på AnnaAnka
20:26 Agnesnicolewinter röstar på bollen__
20:28 GW_Persson röstar på MariaMontazami
20:49 Blacksmithfarm röstar på Hedinn
20:52 bollen__ röstar på MariaMontazami
20:56 ElenaBelle röstar på GW_Persson
20:59 GunillaPersson röstar på Blacksmithfarm
21:12 Snurrfian röstar på bollen__
21:13 FarmenQristina röstar på hemlig
21:14 AnnaAnka röstar på bollen__

Bollen__1 ängel
Snurrfian bybo

DL 2
19:21 GW_Persson röstar på
paow
20:54 MariaMontazami röstar på hemlig
20:55 Gunilla_Persson röstar på hemlig
21:56 hemlig röstar på AnnaAnka
20:57 AnnaAnka röstar på
paow
21:06 agnesnicolewinter röstar på hemlig
21:11 Blacksmithfarm röstar på paow
21:12 paow röstar på hemlig
21:13 FarmenQristina röstar på hemlig
21:13 bollen__ röstar på paow
21:13 Sasse röstar på paow
21:14 EmmaAndersson röstar på hemlig

paow - ulv
ANW - lösmynt spion

DL 3
16:55 MariaMontazami röstar på AnnaAnka
18:56 FarmenQristina röstar på ElenaBelle
20:51 hemlig röstar på MariaMontazami
21:05 Gunilla_Persson röstar på Emma_Andersson
21:07 Blacksmithfarm röstar på bollen__
21:23 AnnaAnka röstar på hemlig
21:26 GW_Persson röstar på hemlig
21:27 ElenaBelle röstar på hemlig
21:29 bollen__ röstar på hemlig
21:30 Emma_Andersson röstar på hemlig

Stoppad lynch
Missat käk
DL 4
17:33 Gunilla_Persson röstar på Emma_Andersson
17:43 AnnaAnka röstar på hemlig
18:43 Bollen__2 röstar på hemlig
18:54 blacksmithfarm röstar på AnnaAnka

19:51 Emma_Andersson röstar på hemlig
19:54 MariaMontazami röstar på Emma_Andersson
20:31 hemlig röstar på Emma_Andersson
21:06 ElenaBelle röstar på Hemlig
21:07 FarmenQristina röstar på hemlig
21:09 Sasse röstar på hemlig

21:18 GW_Persson röstar på Blacksmithfarm
21:30 Emma_Andersson ändrar röst till ElenaBelle

hemlig lynchas - ulv
Gunilla_Persson käk - tvilling

RÖSTLISTA DL5 kl 21.30
12:00 Blacksmithfarm röstar på bollen__
16:54 MariaMontazami röstar på Blacksmithfarm
18:06 FarmenQristina röstar på Blacksmithfarm

18:20 GW_Persson röstar på FarmenQristina
19:54 Sasse röstar på Blacksmithfarm
20:05 Emma_Andersson röstar på Blacksmithfarm
20:19 GW_Persson ändrar röst till Blacksmithfarm
20:41 bollen__ röstar på FarmenQristina
21:23 ElenaBelle röstar på Blacksmithfarm
21:27 AnnaAnka röstar på Blacksmithfarm

Blacksmithfarm -ficktjuv

Har gått tillbaka och läst lite (inte hela leken) och fastnar lite på att Sasse inte har kommit med så mycket teorier? Jag tycker det mest verkar vara vad som hänt och lite frågor. Men minns att hon skrev att hon hade mycket IRL och hon brukar ju skriva mycket både som ond och god så det är väl inget säkert tecken liksom.
Men för mig är det nog Sasse, FQ och EB som känns mer åt de onda hållet än övriga.

Vet inte när jag kan titta in igen imorgon.

Nog för att det är ont om karlar på ön, förutom den eminenta professorn då, men riktigt SÅ desperat är jag inte att jag tänker lura brallorna av DIG :eek: :D Eller någon annan heller för den delen!

Om du nu är god, vilket jag faktiskt tror enligt hur jag redovisade mina tankar i går kväll- så tycker jag att du ska fundera över den första lynchen igen istället och se om det kan göra dig lite lugnare;)
Du hade ju två röster . Bollen__ hade 2 rätt tidigt ,och då borde jag som ulv vara ganska nöjd eller hur? Ingen hade lagt en andra röst på mig heller och jag röstade sist så jag hade sett om jag haft två röster.

Om något så var jag ju väldigt väldigt misstänkt för att ha räddat DIG i den lynchen , om du kommer ihåg?

Om man ser till vilka som hade röster på sig i den lynchen så ser jag ju att bara hemlig av kända ulvar hade en röst på sig. BSF hade visserligen en, men hon kunde ju i det läget lika gärna vara en god för lyan.
Av de övriga som fick röster på sig har jag i princip alla åt det godare hållet , mer eller mindre starkt ( bollen__2 som tagit över hedinns roll allra säkrast som god , med EmmaAndersson som god tvåa)

det enda är väl just hemligs röst på FQ , en tidig första röst som jag inte riktigt vet vad jag ska tro om.

Uppdatering

Skrik och panik!!!
Någon har i nattens mörker smugit sig in i Emma Anderssons tält.
Så när hon vaknar råkar hon putta till sin spegel och får sju års olycka! :nailbiting:
Det är ju därför inte konstigt att det som händer när hon sätter ner fötterna på golvet är att hon får en spegelskärva i foten. Blodet flyter och Emma eskorteras snabb till sjukhuset i Singapore för omplåstring.

Emma Andersson var byfåne

DagDL 21.30
NattDL 09.30

Uppdatering

Skrik och panik!!!
Någon har i nattens mörker smugit sig in i Emma Anderssons tält.
Så när hon vaknar råkar hon putta till sin spegel och får sju års olycka! :nailbiting:
Det är ju därför inte konstigt att det som händer när hon sätter ner fötterna på golvet är att hon får en spegelskärva i foten. Blodet flyter och Emma eskorteras snabb till sjukhuset i Singapore för omplåstring.

Emma Andersson var byfåne

DagDL 21.30
NattDL 09.30

Det var väl tyvärr ingen överraskning :cry:

Nog för att det är ont om karlar på ön, förutom den eminenta professorn då, men riktigt SÅ desperat är jag inte att jag tänker lura brallorna av DIG :eek: :D Eller någon annan heller för den delen!

Om du nu är god, vilket jag faktiskt tror enligt hur jag redovisade mina tankar i går kväll- så tycker jag att du ska fundera över den första lynchen igen istället och se om det kan göra dig lite lugnare;)
Du hade ju två röster . Bollen__ hade 2 rätt tidigt ,och då borde jag som ulv vara ganska nöjd eller hur? Ingen hade lagt en andra röst på mig heller och jag röstade sist så jag hade sett om jag haft två röster.

Om något så var jag ju väldigt väldigt misstänkt för att ha räddat DIG i den lynchen , om du kommer ihåg?

Om man ser till vilka som hade röster på sig i den lynchen så ser jag ju att bara hemlig av kända ulvar hade en röst på sig. BSF hade visserligen en, men hon kunde ju i det läget lika gärna vara en god för lyan.
Av de övriga som fick röster på sig har jag i princip alla åt det godare hållet , mer eller mindre starkt ( bollen__2 som tagit över hedinns roll allra säkrast som god , med EmmaAndersson som god tvåa)

det enda är väl just hemligs röst på FQ , en tidig första röst som jag inte riktigt vet vad jag ska tro om.

Jag vill tro att du är god. Du verkar god och du kan luras. :heart

Du var misstänkt för att ha räddat mig, men det vet ju båda att du inte gjorde. Vem lanserade de misstankarna förresten? Jag minns inte men det kan ju vara någon att titta på (om den inte är död) för i så fall är det ju någon som vill kasta skit på både dig och mig?

Gullehönan, jag är benägen att tro att du är god efter att mina blonda lockar tillåtit mig att tänka lite klart. Jag bestämmer mig nog för det faktiskt.
Jag har läst igenom en del igen och din röst på bollen__ en misstänkt tjuv i DL1 talar till din fördel, jag tror inte en ulv skulle röstat där. Din nominering av en känd ulv talar också till din fördel, jag lever ju i tron att de valde bort att ha BM i lyan.

Det var nog den där blaskmittfram som lanserade att du skulle ha räddat mig.
Jag är fortfarande på rutan att det nog är trion FQ, Sasse, ElenaBelle som borde vara lurviga.

Jag fångar upp tanken lite ang Sasse och det hemlig skrev om henne som var felaktigt:

Jag kan ju inte låta bli att fundera över om det kan vara så att Sasse skrivit liiite mer i lyan kanske ? och hemlig inte riktigt hade koll på att hon inte skrivit mer än ett inlägg i tråden?
Jag har funderat över det sedan inatt och dessutom har jag känt mig lite frågande till Sasse ett par dagar nu.

Jag ska på födelsedagskalas nu.

Jag tror också att Sasse kan vara ulv, har lyft det tidigare. Då mkt baserat på hennes sena röst i lynchen när paow åkte som kan varit ett försök att skaffa ett snyggt alibi. Dessutom misstänker hon mig för att jag röstat sent, men hon gör ju samma sak!

FarmenQristina röstar på Sasse

Jag måste rösta :arghh:

Jag förstår att jag är i trion bland de misstänkta. Men att jag inte skriver lååånga inlägg har inget med min roll att göra. Jag kommer vara borta hela kvällen så jag kan inte försvara mig om det skulle behövas. Ni kan väl lyncha en ulv idag så kan jag försvara mig imorgon? (om jag lever då).

Jag tror att Emma siade bsf andra natten och det tror jag Ankan fick info om. Vilket Emma pekade ut. Visst kan Ankan ha skrivit så oavsett om hon visste det eller inte men jag tycker Ankan. Bollen och Ankan verkar säkra på varandra och jag tror det finns info bakom det.

Jag är osäker på GW och Maria.

Sasse känns det som jag missat. Intressant det där med Hemligkommentaren. Men jag hinner inte ta ställning till det nu. Risken finns att Hemlig ville ställa sig in hos Sasse om hon hört att Sasse är duktig.

ElenaBelle röstar på FarmenQristina

Jag tror att rösten i DL 3 på mig kom ifrån en ulv som ville göra det lätt för sig

Jag ska försöka kolla leken med mobilen men jag är ingen mobillekare.

Jag ska ha en kompis över på middag. Ska förbereda den och sen har jag ca en timme på mig att gå igenom leken. Nu har jag faktiskt en dator, så förhoppningsvis går det lite snabbare än vad det har gjort hittills!

Lite snabbt så kunde jag väl knappast annat än hålla med @MariaMontazami om att viss oro finns för att "Gullehönan" aka @AnnaAnka lurar oss. Dessutom har jag ingen aning om var Maria själv står. Jag är inte heller säker på @bollen__ För att ta de som tycks vara mindre misstänkta av de flesta. Och faktiskt även av mig. @Sasse har jag hittills inte haft några ulv-vibbar av, men när får man det av Sasse? @ElenaBelle är ett blankt blad. @FarmenQristina röstade jag först på igår och jag ska se över hur jag tänkte då.

Nu fixetifixeti och sedan åter!

Jag ska på födelsedagskalas nu.

Jag tror också Sasse kan vara ulv, har lyft det tidigare. Då mkt baserat på hennes sena röst i lynchen när paow åkte som kan varit ett försök att skaffa ett snyggt alibi. Dessutom misstänker hon mig för att jag röstat sent, men hon gör ju samma sak!

FarmenQristina röstar på Sasse
Jag vet inte om jag håller med om att det anses som "snyggt alibi" att lägga en strömröst sent. Snarare tvärtom kan jag tycka. Men visst, jag kan förstå att du tycker min sena röst på paow skaver.

Jag kommer in om ca en timme. Noterar att det finns en del misstankar mot mig, så ska försöka svara på alla dom sedan! Men jag hoppas att ni inte väljer att lyncha mig. Jag är inte rätt val! :crazy:

Liknande trådar

• Låst
Tjatter Då är det äntligen dags för en ny säsong av Svenska Hollywoodfruar! Men vad händer bakom kulisserna innan strålkastarna tänds och...
35 36 37
Svar
735
· Visningar
23 004
Senast: LenaH
·
Tjatter Äntligen! Det har varit på gång länge men ikväll är det äntligen dags för tredje säsongen för Robinson-Buke – nu i Allstars edition...
85 86 87
Svar
1 737
· Visningar
64 487
Senast: Lobelia
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar