Hollywoodfruar - the Robinson Edition (ulvlek)

jag måste sova ( indeeed !)
ska upp tidigt imöra med dessutom :crazy:
och eventuell alkoholintag har INGET med saken att göra utan endast att jag HAR ett jobb hur litet det än är
Men mycket mycket MYCKET glad för det jag har!:bump:
JAPP det är därför jag inte kunnat delta förräns på em till stora delar!
mitt jobb i denna leken känns rätt...färdigt - känner jag ;)

Jo men du Ankan nu är det dags att kvacka vidare och hitta nästa lurviga deltagare! Jag mobiliserar som synes och är dessutom på jobbet så grävande uteblir från min sida för nu.
Tja de andra ulvarna är lite svårare att få grepp om tycker jag då
Men en tanke jag har är att titta på lynchen där @paow blev till (intetgjord) och verkligen TITTA på motiveringarna för rösterna på antingen Paow eller hemlig där?
Fullkomligt klart ( numera) väl att jag hade rätt i att det var en massa alibiröster till höger och vänster där väl?
Så nu gäller det att sålla agnarna från vetet och se vilka som röstade på endera Paow eller hemlig med lama teorier där ;)

Jag hoppas att alla möter ett fönster av "Väldigt upprepade störning" imöra
Däremot hoppas jag att en annan bild har klarnat nu?:)
*tumbs holding*

Tja de andra ulvarna är lite svårare att få grepp om tycker jag då
Men en tanke jag har är att titta på lynchen där @paow blev till (intetgjord) och verkligen TITTA på motiveringarna för rösterna på antingen Paow eller hemlig där?
Fullkomligt klart ( numera) väl att jag hade rätt i att det var en massa alibiröster till höger och vänster där väl?
Så nu gäller det att sålla agnarna från vetet och se vilka som röstade på endera Paow eller hemlig med lama teorier där ;)

Jag hoppas att alla möter ett fönster av "Väldigt upprepade störning" imöra
Däremot hoppas jag att en annan bild har klarnat nu?:)
*tumbs holding*
Du är för kryptisk för mig denna tiden men det kanske faller ner en polett om det sista du skrev tidigare.
Tänkte att jag skulle kolla igenom rösterna igen.

Jag måste be om ursäkt för jag fick ingen tid att gå igenom leken idag. Och nu är jag upptagen.:crazy:

Vill inte missa att rösta och därför tvingas jag gå på det jag reagerade på igår vilket var @paow s kommentar om att hon trodde de som röstade på bollen1 var säkra på att hon var tjuv. Som jag sa då - hur kan någon vara säker på det DL1, men om man nu tror att några identifierat en ond - varför inte rösta där själv om man är god?

GW röstar på paow

Åter - ursäkta inaktivitet!

Jag tycker nog allt att den där hemlig har gjort alldeles för många fel i sin sammanställning för att mina tofsar ska känna sig trygga. Dessutom tycker jag att det är ett kraftigt feltänk med att en andraröst skulle vara särskilt skum under de omständigheter som rådde. Jag tror inte att lurvet skulle försöka rösta på en möjlig tjyv.

MariaMontazami är lite putt på hemlig för av dessa skäl och tror att hennes slarv beror på att polisongerna är långa

MariaMontazami röstar på hemlig

Ok. Jag gör så här. Igår röstade jag på bsf. Idag blir det hemlig. Hon la första nomineringen på bsf till bm och verkar idag rätt säker på hennes godhet. Eftersom jag hakat upp mig på bsf i lyan, misstänker jag att hemlig sitter där också.

Inte så underbyggt som jag önskat, men jag hinner inte mer. Bättre att få iväg en röst.

Gunilla_Persson röstar på hemlig

NÄ jag tänker inte vänta med att rösta idag !
Sorry jag har utlovat en sammanställning , men jag vill hellre lägga rösten först och komma med tankarna sedan. Jag har skrivit vad jag tycker redan igår egentligen
Jag reagerade väldigt snabbt på @paow som följde med MariaMontazami med ÅH det var skarpt tänkt! Misstänkligt - mystiskt? ang bollen__ igår Men ville INTE ändra röst däråt ändå?
Och nu känn hon som en mycket trolig ulv idag som inte ville ändra röst till någon hon trodde var tjuven!
Och idag vill hon inte lägga sin röst på mig för att JAG skulle kunna vara tjuven?
Visst jag håller med på ett sätt bättre få ut en ulv än en tjuv
Samtidigt misstänker jag att GW Persson kan ha lite på fötterna ang Paow så jag tänker följa min tanke om vem som är ulv idag

AnnaAnka röstar på Paow för jag tror att hon kan vara ulv,
dels pga hennes egna tankegångar (de som inte går att klassificera som en bimbos) :D
och dels för att jag tror hon kan vara en avslöjad ulv

Min handler måste gå och lägga sig så ANW röstar på hemlig för att det är lite väl många luckor i teorierna och det känns som en lurvig typ som skriver för att ha skrivit ungefär.

Jag velar. Jag tycker att alla som har fått röster nu (hemlig AA och paow ) känns som möjliga ulvkandidater.
Men jag tror ju inte att vi har sådan tur att det står mellan tre ulvar.

hemlig har börjat snurra till det för sig nu ikväll, och jag är inte säker på att jag är odelat positivt inställd till hennes godförklaring av mig. Men samtidigt känns det som att hon blev ett lätt offer nu.
paow - vet inte. Kan vara ond som kommenterade teorierna om bollen men valde att inte rösta efter dem då hon ville hålla sig utanför?
AnnaA har jag väl teoriat om mest hela dagen känns det som. Vet varken ut eller in. Varför lägga den rösten som god? Samtidigt kanske hon troligare är tjuv än ulv? och just därför vågar sticka ut?

Blacksmithfarm röstar på paow
Då hennes kommentar om att teorierna om boll1 var intressanta tillsammans med hennes ovilja att lägga sin röst där känns som en ulv som inte vill bli indragen i att rösta på en god (eller tjuven) som åker ut.

Ja vet ju min roll, även om Ankan verkar ha fått för sig nåt knäppt bara för att GW lagt en röst på mig. Så för att inte riskera att åka ut, så röstar jag där det gör skillnad.

Paow röstar på Hemlig

För att rädda mej själv å för att ja tror hon kan vara luden me tanke på hur hon rörde till det i sitt teoriinlägg.

Jag är mycket skeptisk till @AnnaAnka men det känns mer som att hon skulle vara tjuv än ulv. Därför kanske hon kan vänta tills senare.

Så har vi då @paow och det som talar mot henne är just hennes reaktion på misstankarna mot bollen. Men så röstar Ankan där vilket gör att jag måste tänka ett varv till.
Och så har vi @hemlig som visserligen brukar röra till det men nu var det väldigt mycket.

Eftersom klockan tickar på så väljer jag att rösta på hemlig eftersom hennes sammanställning var väl slarvig.

FarmenQristina röstar på hemlig

Noterat att ANW nominerade MM och sedan röstat på samma spelare som MM i två DLs nu.

Jag velar mellan hemlig och paow men tycker nog att paow är skummare, främst att hon inte ville rösta på B1 samtidigt som hon tyckte teorin var så bra. Och det här med att lyan borde veta vem tjuven är nu det känns ju trots allt rätt otroligt? Men främst är det att hon inte röstade på B1 när hon tyckte teorierna var så bra som gör att jag funderar vilken sida hon är på.
B2 röstar på paow

Jag hinner tyvärr inte teoria som jag tänkt innan DL, så det får bli lite som det blir och jag lägger in fler teorier allt eftersom.

Spontant (utan att ha läst de senaste sidorna, ni skriver för mycket! :p) så reagerar jag mest på paow. Jag tycker att hennes inlägg dag 1, att hon tyckte MM's motivering på Bollen__ var vettig, och att hon tyckte att MM och Agnes nog säkert hade hittat en ond. Då borde hon ha röstat där. För mig känns det som att hon ville misstänkliggöra Bollen__ men utan att gå hela vägen för att rösta, och samtidigt hålla av MM lite diskret.

Sasse röstar på paow

Ledsen för dåligt motiverad röst! Jag håller på med citat och teorier, men LL har ju satt en så dum tid som DL :mad: ;)

Börjar jobba om tre minuter, så det blir en snabbvisit

Emma Andersson röstar på hemlig

Även om hon brukar trassla till det för sig brukar det vara på ett mer ärligt sätt när hon är god. Nu tycker jag det är mer utstuderat trassel hon kommer med med sina luckor i teorierna, känns helt klart ulvigt

Tror att detta ska va allas röster, utom hemligs och EB(som missade) . Nu har vi dom samlade i ett inlägg iaf.

Jag måste åka till jobbet nu och har inte hunnit igenom vad ni skrivit under natten, men om jag överlever ska jag försöka titta närmare på FQ idag, för mig har hon flutit under radarn helt. Även Sasse tänkte jag fundera över, samt ElenaBelle. Dessa tre vet jag inte alls vart jag har.

Emma ska jag också fundera över och se om jag kan hitta det där jag letade efter igår.

Bsf har ju stötta och blötts, just nu, kvart över fem på morgonen känns hon inte prioriterad. :p

Bollen och Ankan väljer jag att lita på. Tror jag.

GW och MM behöver också kollas mer, men det känns inte lika akut som de andra. Är jag lurad då?

Jag kan inte svära på att hon fått all info, en drällrad eller någon utvald rad men i inlägget nedan så framkommer det att hon HAR fått info. Det säger inget om hennes roll utan bara att hon har fått info! Det var ju mer att det var jag som trodde att det var det AA menade med testamente eftersom @GW_Persson inte hittade något.

Halvt OT, men för sakens skull: tror du har rätt och konstaterar då att det inte är ett testamente så som jag definierar det. Ett testamente är öppet för alla spelare att ta del av.

[...]
GW och Emma lägger ströröster i slutet, aka fegar ur. Kan vara kollegor som insett att loppet är kört?[...]

Varför skulle ulvar som insett att loppet är kört rösta på någon annan än kollegan det är kört för?:confused: Ok att avvikande röster inte kvalificerar för godförklaring men den där förklaringen är ju märklig.

Jag spelar denna lek helt från mobilen och har inte tid att leta citat. Reflekterar lite:

Emma - har jag svårt att se som annat än god efter gårdagens röständring. Varför skulle en ulv byta från en kollega som håller på att ryka?

BSF - måste ju vara tjuv. Såg förresten att hemlig var den första som nominerade henne till BM, så jag gissar att hon valde sitt tjuvoffer på det sättet.

Sasse - får jag inga ulvvibbar ifrån. Men visst kan hon vara ulv.

Ankan - var drivande i lynchen mot hemlig men tyvärr litar jag ändå inte på henne. Eftersom hon... hrmpf... skrivit några inlägg är det extremt svårt att få en överblick. Många kloka tankar men även en del rundgångar där jag tycker diskussionen förts tillbaka. Men jag tycker hon känns godare nu är före hemlig-lynchen.

B2 - inga direkta ulvvibbar bortsett från att Hedinn (!) nominerade hemlig (som även som god jag uppfattar som lite oberäknelig:)) - det gäller ju även Ankan. Sen är det Ankans godförklaring. Bollen själv känns vettig, så det som skaver hos mig är saker andra gjort!:rofl:

MM - känns som om hon underblåste rätt ordentligt att hemlig lika gärna kunde vara god? Känns skum.

FQ - tycker kommentaren igår om att lyan borde finnas bland de som röstade på Emma (visst var det så?) är skum. Varför skulle lyan outa sig så?

EB - ingen koll. Tycker det är en vettiga kommentarer, men samtidigt låg profil.

Gullan - tror hon är fel ute med Emma, men annars tycker jag hon känns vettig i resonemanget.

Tror det var alla. Om inte måste jag ändå sluta. Blev rätt svepande men försök till tankar i alla fall.

Uppdatering

Katastrofen är ett faktum
Gunilla Persson har brutit en nagel!!!!!

Det blev ambulansflyg och intensivvård på sjukhus i Singapore för Gunilla som samtidigt
hotar att stämma produktionen för denna traumatiska upplevelse.

Gunilla Persson var tvilling

DagDL 21.30
NattDL 09.00

Liknande trådar

• Låst
Tjatter Då är det äntligen dags för en ny säsong av Svenska Hollywoodfruar! Men vad händer bakom kulisserna innan strålkastarna tänds och...
35 36 37
Svar
735
· Visningar
23 004
Senast: LenaH
·
Tjatter Äntligen! Det har varit på gång länge men ikväll är det äntligen dags för tredje säsongen för Robinson-Buke – nu i Allstars edition...
85 86 87
Svar
1 737
· Visningar
64 487
Senast: Lobelia
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar