Höjning av hinder?

G

glittertuss

I vilka olika bedömningar höjs hindren i omhoppningen?
Tråden om bedömningar finns ju inte längre kvar här! :confused:

Är det omhoppning (te.x A:1a) för hindren höjas.
Är det en andra fas får inte hindren höjas.

S har jag fått lära mig i alla fall.

Okej, så om det tex. är en LC hoppning med bedömningen A:xx i två faser så höjs inte hindren?!

Det beror på.
Är det en LC med bedömningen A:0/A:0 borde inte hindren höjas, men är det en A:1a så får de höjas.
Det är så jag har fått lära mig nu.

Får man inte höja i alla omhoppningar?

Var på en tävling i höstas (2 faser 0 sek/A:0-A:0)
Där hade dom hinder som bara ingick i omhoppningen och dessa var 10 cm högre än grundomgången.

I A1:B höjs oockså hindren i omhoppningen då det rä en liknande som A1:a men med två omhoppningar.

Sen bror det ju på hur du menar för i en A1:C så får ju hindren i omhoppningen vara 5 cm (kanske 10cm - är inte säker) högre....eller har jag fel??

I alla omhoppningar oavsett bedömning får (inte måste) hindren vara max 10 cm högre än i grundomgången under förutsättnming att de som hoppar om var felfria i grundomgången. I dagsläget gäller det bed A:1a, A:1b och A:2. Förut gällde det även A:1c och A:1d men av praktiska skäl kunde bara de hinder som inte ingick i grundomgången vara högre, nu finns ju inte de bedömningarna längre.

Vid hoppning i två faser är fas två INTE en omhoppning så där får hindren inte vara högre, det spelar ingen roll vilken bedömning det är i de olika faserna.

Okej. Tror jag är med nu! ;)

Klassen jag ska rida är bedömning A:1a, kollade upp det nu. Och då kan alltså höjning förekomma om jag fattade det rätt?!

Usch då. Jag är glad så länge det är så lågt som möjligt! :D

Liknande trådar

Hoppning Det finns en tråd för dressyren så det behövs en för hoppningen också. Laget meddelades igår och det blir samma ryttare som i Tokyo och...
53 54 55
Svar
1 084
· Visningar
51 161
Senast: fio
·
Övr. Barn Finns det någon idrottslärare här på Bukefalos? Mitt barn älskar idrott och var den enda på skolan som fick A i 6:an. På högstadiet...
7 8 9
Svar
163
· Visningar
8 358
Ekonomi & Juridik Jag vet inte om jag ska posta detta under "Vård" eller "Ekonomi och Juridik", men nu blev det det senare. Vi har en ponny sedan 3 år...
Svar
14
· Visningar
1 300
Senast: Grazing
·
Hundträning Hej och hjälp!... Har en retriever av jakttyp som tidigare velat apportera vilt, från 5 månader till 1-1,5 års ålder, men som nu ca ett...
Svar
10
· Visningar
1 003
Senast: bobbbo
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

• Vad gör vi? Del CCIV
  • Black Friday
  • Dejtingtråden del 38

Hund, Katt, Andra Djur