Ewelina
Trådstartare
Hjälp, jag har upptäkt att jag har väärldens höjdskräck och då menar jag inte bara att jag är rädd för höga höjder utan jag menar främst höga hinder Har hoppat upp till 125cm med min egen häst, men iom att han är väldigt svår att hoppa med (bryter ut/vägrar) och ibland så hinner han inte stanna, utan stannar och hoppar sedan rakt in i hindret. Jag är så rädd att han ska göra det rakt in i ett riktigt stort hinder och både jag och han skadar oss..
Har hoppat min tränares hästar som aldrig brukar vägra och då är jag inte lika tveksam men så fort jag sitter upp på Vito igen så blir jag nervös , fattar inte vad det är med mig
Och min häst har stått i ca 10 veckor pga en skada och nu när jag har satt igång honom så har han vart jättepigg och jag har blivit jätte nervös så fort jag suttit upp, Någon mer som har känt så eller om det är ngn mer hoppryttare som är rädd för höga hinder??
Uppskattar svar
Har hoppat min tränares hästar som aldrig brukar vägra och då är jag inte lika tveksam men så fort jag sitter upp på Vito igen så blir jag nervös , fattar inte vad det är med mig
Och min häst har stått i ca 10 veckor pga en skada och nu när jag har satt igång honom så har han vart jättepigg och jag har blivit jätte nervös så fort jag suttit upp, Någon mer som har känt så eller om det är ngn mer hoppryttare som är rädd för höga hinder??
Uppskattar svar