Hohenstein...

• Avel
  • Trådstartare Trådstartare simpan
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 9
  • Visningar Visningar 999

simpan

Trådstartare
Måste fråga det allvetande bukefolket :angel:

Nån som vet om det finns video på Hohenstein någonstans på nätet?
Skulle gärna vilja se honom röra sig!

Sv: Hohenstein...

Tackar! Superbra sida som jag helt glömt av, har kollat där förut men inte fått videosarna att fungera.Tyvärr visas bara galopp på videon, jag är framförallt intresserad av hans trav.

Någon annan som vet om han går att se på annat håll?

Någon som har koll på hur han förvärver sina gångarter. Han ska läggas på fullblodssto med bra skritt, medioker trav och bra galopp. Hon har mycket knän fram, jättebra hasarbete och är luftig i sina gångarter, skulle dock behöva lite mer framåtgripande och schvung i traven. I övrigt mkt trevlig modell men fullblod som hon är så önskas lite mer massa.
Så, vad tror ni om hingstvalet?

Senast ändrad:

Tackar! Superbra sida som jag helt glömt av, har kollat där förut men inte fått videosarna att fungera.Tyvärr visas bara galopp på videon, jag är framförallt intresserad av hans trav.

Någon annan som vet om han går att se på annat håll?

Någon som har koll på hur han förvärver sina gångarter. Han ska läggas på fullblodssto med bra skritt, medioker trav och bra galopp. Hon har mycket knän fram, jättebra hasarbete och är luftig i sina gångarter, skulle dock behöva lite mer framåtgripande och schvung i traven. I övrigt mkt trevlig modell men fullblod som hon är så önskas lite mer massa.
Så, vad tror ni om hingstvalet?

Skulle välja His Highness,mer sporthäst och bra ben dessutom.

/barb

Jag känner till 2 st Hohenstein hästar. Den ena är klassad som en av Sveriges största förmågor. En otroligt snygg häst med super gångarter.
Den andra är nu 8 år och har debuterat St Georg med bra resultat. Även den en super vacker häst med bra gångarter.
Så mina erfarenheter är bara positiva.

Jag tycker att Hohenstein ska kombineras med ston som har mycket gång, men som behöver förädlas. Om du har ett fullblodssto eller en märr som inte rör sig så jättemycket skulle jag ta en blandning med Hohenstien/Donnerhall (som Barbarella föreslog) eller kanske Highlander, om du föredrar den smäckra typen. Räkna inte med att han förbättrar gångarterna så jättemycket, däremot kan du säkert få ridbarhet, lätthet och en mycket snygg avkomma!

Nu blir det nog tyvärr inget hingstbyte då jag fått en "beställning" på detta föl. Ville mest bara veta lite om vad ni tror om kombinationen och framförallt se video på honom för att jag är lite nyfiken :angel:

Hann.förbundets avkommeindex på Hohenstein
Dressyr 156
Hoppning 58
Typ 161
Extremiteter 126
Skritt 159
Trav 143
Galopp 136
Ridbarhet 157

Liknande trådar

Skola & Jobb Någon som vet om det ens går att komma åt mybenefit (förmånsportal) för två olika arbetsgivare "samtidigt"? Jag tänker att det ju borde...
Svar
4
· Visningar
523
Senast: Cattis_E
·
R
Hundavel & Ras OBS att jag kan iprincip inget om avel och jag har inte precis några planer att min hund ska bli en "avels hund" ändå utan jag är bara... 11 12 13
Svar
242
· Visningar
15 745
Senast: ildiko
·
Fordon Vi har flyttat från lägenhet till hus en bit från kommunikationer och inser att vi skulle behöva en andrabil. Dels för att inte bli... 2
Svar
21
· Visningar
1 266
Senast: Fetaost
·
Ridning Hej allihopa! 😊 Jag är ny här och skulle gärna vilja höra era tankar om något jag funderat mycket på. Jag är relativt ny på det här med... 2
Svar
22
· Visningar
2 161
Senast: Kajsalisa
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka