Högt eller lågt?

L

LLOUIISEE

Vad är bäst ?
¤hoppa 90cm helt perfekt ?
Eller
¤hoppa 1.20 med mycket stor osäkerhet?

Sv: Högt eller lågt?

90 helt perfekt!..tycker att allt för många skyndar med sina hästar och går upp på höjder som de egentligen inte är klara för alldeles för snabbt

Åh vad bra :D , för de tycker jag med ! jag och min ponny är lite osäkra när det gäller hoppning .. och det är många som tycker att man ska hoppa högt för att det ska vara bra ..

Jag ska inte påstå att jag är världens hoppguru men,
när man har tränat och tränat och hoppar 90 perfekt gång på gång på gång...
Då är det väll dags att börja prova på lite högre.?
Kanske inte 120 med stor osäkerhet men kanske 1,00 lite oruttinerat?

Håller med om att många har alltför bråttom

ja, men det är klart ! jag hoppar 110cm lite då och då men är osäker .. :(

Senast ändrad av en moderator:

90 perfekt helt klart! Man ska alltid sträva efter kvalité i språnget/rundan... I allt egentligen. Att man sen måste vara beredd på att man stöter på nya svårigheter när man går upp en nivå är självklart, men att gå upp en nivå när den lägre inte ens är bra tycker jag är konstigt.

ja, de är mycket konstigt .. och de vad de jag menade .. ( att man inte ska hoppa högre om de går dåligt på lägre)...

Jag ska inte påstå att jag är världens hoppguru men,
när man har tränat och tränat och hoppar 90 perfekt gång på gång på gång...
Då är det väll dags att börja prova på lite högre.?
Kanske inte 120 med stor osäkerhet men kanske 1,00 lite oruttinerat?

ja, självklart..jag menar verkligen inte att man ska stanna kvar på samma höjd i all evighet utan kanske gå upp en klass när båda ryttare och häst är redo. Fast samtidigt så är man nöjd med att bara hoppa 90 cm så tycker jag inte att det är något fel att inte hoppa högre, hur perfekt det än är på den höjden. Det viktigaste är ju att häst och ryttare har roligt:D

Beror på i vilket syfte det är. Men av 90 helt perfekt och 120 väldigt osäkert så är såklart 90 alltid bättre. Men om man inte bara vill ligga på 90 cm för all framtid s.a.s. så bör man ju kanske gå upp då. När det alltid blir perfekt så har man ju inte så mycket kvar att lära sig på den höjden. Så jag skulle säga 90 helt perfekt + 100 med lite osäkerhet.

precis min åsikt!

Jag ber ofta storasyster att ta det lite lugnt med min ponny, när hon hoppar den på sisådär 1.20. Det ser säkert ut och så, men jag tycker inte att det känns säkert med en så pass otränad ponny.

Det ska kännas bra, se bra ut och vara säkert!

Men lite fjärilar i magen får man utstå!

90 helt perfekt,. Men varför 90 eller 1,20 vf Inte 1meter till och börja med? Bara en fråga;)

Heej LLOUIISEE!! :D <3
90 cm klart!! men man måste ju röra på sig framåt också!! :)

Liknande trådar

Kropp & Själ Vad kan man göra åt lågt blodtryck/återkommande blodtrycksfall? Det kommer från ingenstans, kan komma när jag sitter och äter eller...
8 9 10
Svar
194
· Visningar
5 764
Senast: sthu
·
R
Kropp & Själ Först så jag vet att iallafall domflesta här inte är läkare och jag har själv klart kontakt med vård osv så ingen be höver oroa sig för...
2 3
Svar
52
· Visningar
2 511
Senast: Raderad medlem 149524
·
Katthälsa Vår 17-åriga bondkatt har det senaste året börjat jama på ett väldigt ovanligt sätt. Hon utger ett mörkare och högre ljud än sina...
Svar
8
· Visningar
842
Foder & Strö Jag har lite bryderier med att välja hösilage i år till våra normalfödda ponnysar ( D ponny) .De är ute mycket, 14 timmar på dagen på...
Svar
10
· Visningar
712
Senast: Sesca
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka