Högskolestudier HT 2014

Sv: Högskolestudier HT 2014

kl

Jag är så nervös så jag håller på å dö!
Har pluggat flera timmar om dan de senaste veckorna och kontinuerligt varje vecka sen augusti. Men jag är så TRÖG. Det fäster sig inte i hjärnan.

Min packlista:
celcius
vatten
måltidsersättning
mackor - många
godis (om jag inte hinner äta upp det nu)
huvudvärkstabletter
tamponger (ska inte ske men man vet ju aldrig)
lista på hur normeringstabellerna sett ut de senaste åren så jag kan jämföra på vägen hem
kontanter
sambons armbandsur
"bärbar" mobilladdare
 
Sv: Högskolestudier HT 2014

Haha, själv har jag inte pluggat alls, hade i princip glömt bort det. Fick veta i måndags att pojkvännen varit otrogen -igen- och gått igenom ett ganska fult uppbrott. Kanske inte den bästa upptakten, men fan, det löser sig! :D
 
Sv: Högskolestudier HT 2014

Önskar att jag också var smart nog att fixa en lista. Men har ett centrum ganska nära så det löser sig nog :angel:
 
Sv: Högskolestudier HT 2014

Det gör det alltid! :D Låter riktigt tråkigt att du ska behöva genomgå något sådant, men antar att det är bättre än att du varit ovetandes om det. Du kommer definitivt hitta någon ny prins!
---
*kl*
Blev lite spam, ber om ursäkt om detta- vet inte riktigt hur allt fungerar än :D
 
Sv: Högskolestudier HT 2014

Å gud, jag lider med dig :/ Försök att se detta som en nystart!
Jag har själv varit med om en pissig grej idag och har såå svårt att släppa tankarna på det.
Men imorrn MÅSTE vi. Full fokus!
 
Sv: Högskolestudier HT 2014

Det gör det alltid! :D Låter riktigt tråkigt att du ska behöva genomgå något sådant, men antar att det är bättre än att du varit ovetandes om det. Du kommer definitivt hitta någon ny prins!
---
*kl*
Blev lite spam, ber om ursäkt om detta- vet inte riktigt hur allt fungerar än :D

Man lär så länge man lever: En gång otrogen - alltid otrogen.
Skit samma, liksom, nu är det dags att ladda till provet imorgon istället.
Men tack! :)

Å gud, jag lider med dig :/ Försök att se detta som en nystart!
Jag har själv varit med om en pissig grej idag och har såå svårt att släppa tankarna på det.
Men imorrn MÅSTE vi. Full fokus!

Tack. :) Det ska jag! Lyssnat repeat på Simple Plans "You suck at love", den är ganska bra i sånna här situationer. :D
Tråkigt att höra att du också varit med om en pissig grej, hoppas du håller upp ändå!
Full fokus, tror allt annat släpper när proven startar faktiskt. :)
 
Sv: Högskolestudier HT 2014

Lycka till allihop som ska skriva högskoleprovet imorgon! Håll huvudet kallt och stressa inte upp er är mitt bästa råd. Ta hellre och fundera några sekunder extra om ni är osäkra än att bara skena vidare. Det tjänade jag många poäng på sist jag skrev.
 
Sv: Högskolestudier HT 2014

Efter att första mattedelen avslutades innan jag var färdig så blev det så att jag stressa igenom alla delar och blev klar innan tiden var slut - förutom på den sista som var . Men det kändes endå bra.

Min klasskompis sa att andra provpasset var "testet", jag hoppades på det första. :angel:
 
Sv: Högskolestudier HT 2014

Andra provet var testet!
Provet var inte alls lika läskigt som jag hade trott, vilket är bra att veta till nästa gång jag ska skriva!
Tyckte bara en gång att tiden kändes knapp, annars blev 15- 20 min klar tidigare. :s
 
Sv: Högskolestudier HT 2014

Andra provet var testet!
Provet var inte alls lika läskigt som jag hade trott, vilket är bra att veta till nästa gång jag ska skriva!
Tyckte bara en gång att tiden kändes knapp, annars blev 15- 20 min klar tidigare. :s

Samma här, tyckte snarare att det var lite smått roligt :D
 
Sv: Högskolestudier HT 2014

Efter att första mattedelen avslutades innan jag var färdig så blev det så att jag stressa igenom alla delar och blev klar innan tiden var slut - förutom på den sista som var . Men det kändes endå bra.

Min klasskompis sa att andra provpasset var "testet", jag hoppades på det första. :angel:

Min hjärna är lite smått ofunktionell just nu, skall vara "förutom på den sista som var seg."
 
Sv: Högskolestudier HT 2014

kl

Det gick så jävla dåligt på andra mattedelen. Jag som börjat så fint med 9 fel i första matten och bara 4 fel i den första riktiga verbala. Drog sen till med fantastiska 18 fel i andra matten. Fan vad less jag blir, jag och matte går verkligen inte ihop, alla siffror bara hoppar runt.
Har jag tur så räcker det till 1,5 totalt sett ändå. Och då har jag lyckats med mitt mål att höja mig från förra året.
 
Sv: Högskolestudier HT 2014

Hahaha, jag bah "JAG FICK 20 POÄNG PÅ ENA MATTEDELEN!! TJOHO!! DET ÄR JU TYP HÄLFTEN!!" :D ;)

Sen kändes det skitbra på det provet de strök, och skitdåligt på det andra som jag bara fick 16 rätt på (hade väntat mig typ 5, så är nöjd ändå). ;)

Hade jag fått samma poäng vt-13 räknade jag ut att jag fått 1.15, mer än jag behöver och jag är nöjd! :p
 
Sv: Högskolestudier HT 2014

Jag jämför ju bara med mitt förra försök, hade hoppats komma upp i 1,6 denna gång. Menade givetvis inte att jag tycker att någon annan gjort dåligt ifrån sig om den hamnar på dom siffrorna :)

Men eller hur! Testprovet kändes hur bra som helst. Hade varit bättre om dom strukit det sista ;)
 
Sv: Högskolestudier HT 2014

Nejdå det förstår jag. :) Det var mer "Titta så olika vi är". :D

Helt klart! jag bad till gudarna att de skulle stryka det sista, men icke... Det är fan inte min vecka den här veckan. :p
 
Sv: Högskolestudier HT 2014

Jag sitter just nu och stoppar in massa fristående kurser i min ansökan. Funderar på att ta bort sjukgymnastprogrammet i uppsala, och bara söka i Gbg + fristående kurser (inom hälsa/idrott) och söka programmet igen till våren om jag inte kommer in nu. Att det ska vara så svårt att bestämma sig.
Ett annat alternativ är att söka fristående kurser här uppe/på distans och i så fall stanna kvar ett halvår till. Här har jag ju möjlighet att jobba extra. Meeen jag vet inte om jag vill vara kvar här så länge.
 
Sv: Högskolestudier HT 2014

Vet hur det känns!
Har velat och haft mig nåt otroligt jag med.

Men söker nu:
Kognitionsvetenskap - Göteborg
Digital Design och Innovation - Halmstad
Webbutveckling - Distans


Jag blev ju by myself nu i alla fall, så behöver någon en rumskamrat i Göteborg så säg till. :angel:
 

Liknande trådar

Skola & Jobb Tror jag kan vara en av världens mest veliga personer, iaf när det kommer till utbildningar. :crazy: ht 2012 började jag på ett...
Svar
5
· Visningar
894
Senast: Marty
·
Relationer Jag känner mig ledsen, arg, besviken och nedstämd. Jag och min pojkvän har varit tillsammans i snart 7 år och nu till hösten så sökte...
2
Svar
36
· Visningar
4 909
Senast: moiran
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp