Högskolestudier HT 2014

Hur får man den här dagen att gå? Tiden har aldrig gått så långsamt som nu. Att bara sitta och vänta ökar bara nervositeten (och stress är något jag inte borde samla på just nu). Vad har ni för knep?
 
@mooi Minst sagt! Jag är hysterisk. :D Vad har du sökt?

1. Psykologprogrammet i Göteborg
2. Socionom i Göteborg (jag är redan Socialpedagog så kan då tillgodoräkna mig nästan hela utbildningen -det handlar om 30p som ska läsas till -en klasskompis från socialpedagogen håller på med det nu).
3. Psykologprogrammet i Lund

Nu är grejen att jag efter ansökan fick mitt vik förlängt 1 år -så kommer jag in på Psykolog (men det är jag rätt osäker på om jag gör, sökte mest för att se om mina betyg/meriter räcker till eller om jag måste läsa upp nåt), så ska jag ansöka om anstånd att få börja nästa år.
 
Hur får man den här dagen att gå? Tiden har aldrig gått så långsamt som nu. Att bara sitta och vänta ökar bara nervositeten (och stress är något jag inte borde samla på just nu). Vad har ni för knep?

Jag jobbar... :p
 
Det skulle jag också gjort. Sen kom en sjukdom och tyckte annat. Så nu sitter jag här och rullar tummarna. Kan ju inte åka och träna, besöka nån vän eller så heller pga det :(

Nån som har koll på mer vilken tid det kommer? Eftermiddag som i kl 13 eller 17 liksom? :D
 
@mooi Spännande! Hoppas det löser sig. :)

@cili Åh, jag vet inte heller hur man fördriver tiden... Funderar på att städa och ta en lång promenad, men det känns som om att jag kommer sitta i ett hörn och vara hysterisk istället. :angel:
Brukar inte beskeden komma vid 13-14? Min tanke kring att dom inte skriver tiden är för att vi inte ska tjura ihop när dom blir sena som vanligt. :D
 
Tyvärr så brukar ju antagning.se bryta ihop av all belastning. Jag har brukat kunna se mina antagningar vid 15-tiden.

Jag har sökt valbar kurs inom mitt program med historia som förstaval, sedan följer museologi & statsvetenskap. Hoppas innerligt på historia! Saknar det som sjutton. :)

Lycka till idag, alla som väntar på besked!
 
Håller tummarna för alla som har sökt program, hoppas verkligen ni kommer in! :)

Själv har jag sökt inom programmet men inte bestämt hur jag ska välja mellan kurserna... Får börja med att se om jag ens kommer in på den alternativa kursen :p
 
Ååååh... Hur lång är inte den här dagen?!
Löjligt lång!
Vill du ha nåt att göra? ;) Leta upp outlets/liknande som köper upp varor från mindre företag, och som finns någonstans längs sträckan Uppsala - Skövde (eller en mindre avstickare från den sträckan). Så har jag fördrivit en stund nu :p
 
Hoppas alla får positiva besked idag!:D

Själv har jag sökt kurser inom mitt program, borde inte vara några konstigheter med att jag kommer in på dem men man vet ju aldrig!
Dock har jag en sambo här hemma som väntar på besked om ifall han kommer att börja högskolan till hösten:D Vet inte vem av oss som är mest nervös över beskedet dock;) Jag vill ju så gärna att han ska få komma in på sin drömutbildning!
 
Reservplats 1. SERIÖST?! VAD ÄR DET HÄÄÄÄR?! GE MIG MIN PLAAAATS :p
Vågar jag räkna med att komma in?
 
Grattis till er som har (eller nästan) kommit in!

Visst kan man tacka nej till en utbildning utan att det påverkar ens ansökan till samma utbildning nästa år?
 
Om någon här sökt Sjukgymnastprogrammet i Gbg, kommit in på HP och tackar nej så kan ni ju hojta till ;) För då vet jag om jag kommer in :p
 
Blä fattar inte varför dom inte just vid antagningssläpp stärker sin sida lite så de faktiskt kanske skulle kunna palla trycket nått som när :p men nej nej.
 

Liknande trådar

Skola & Jobb Tror jag kan vara en av världens mest veliga personer, iaf när det kommer till utbildningar. :crazy: ht 2012 började jag på ett...
Svar
5
· Visningar
894
Senast: Marty
·
Relationer Jag känner mig ledsen, arg, besviken och nedstämd. Jag och min pojkvän har varit tillsammans i snart 7 år och nu till hösten så sökte...
2
Svar
36
· Visningar
4 909
Senast: moiran
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Tångbett dåligt?
  • Målbilder för trubbnosar.
  • Uppdateringstråd 30

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp