Högskolestudier HT 2014

Jag fick 6:e reserv på mitt förstahandsval. :( Kognitionsvetenskap på GU.
Kom in på andrahandsvalet i Halmstad, det är dock en utbildning jag blivit mer och mer skeptisk till om det är rätt "för mig" sen jag sökte... så usch, jag vet inte alls hur jag ska göra. Hoppas såklart komma in ändå från reservlistan, men ja... Känns osäkert. :crazy:
 
Jag kom in på de 4 fristående kurserna jag hade lagt som 1-4, Jag kom ju på sen att det kanske var dumt..för programmet jag sökte på plats 5 blev ju struket.
Om jag tackar nej till kurserna, blir jag då under andra antagningen matchad mot programmet jag hade som nr 5? Eller är det helt kört på det? Jag vill iofs läsa kurserna..har ångest. Det är kurser jag vill läsa, plus att jag tagit examen i juni så egentligen orkar jag inte läsa ett helt program till..kanske behåller kurserna ändå!
 
I see! Starkt gjort att ta tag i det igen, inte alla som skulle göra det :)
Tack! :)
Jag har haft ångest över detta i så många år men för första gången kan jag tänka på det och känna "nu jävlar" bara :). Det var först för ett par månader sedan som jag insåg att jag ju, istället för att skriva själv utan handledare, kan söka in igen bara och göra om allt från början. Och då kändes det mycket lättare, speciellt eftersom jag får en handledare och får börja om från scratch liksom.

Så håll en tumme för mig, vill verkligen bli klar och få undan detta den här gången. Min belöning blir tre månader i Australien :D
 
Du kommer in. Grattis!
Det som gör mig tveksam är att det bara är 15 personer i min antagningsgrupp. Hade känts bättre om det varit 50 :p

Men det har ju faktiskt varit reserver som kommit in på HP alla tidigare år, så det ska väl förhoppningsvis vara så nu också.

Dock förbannat sugigt att inte ha ett antagningsbesked att visa upp, för nu får jag förmodligen inte den lägenheten som var klar i övrigt. Hon får bara hyra ut den till folk som studerar på GU eller Chalmers - och jag kan ju inte komma med ett intyg på att jag är reserv :( Mina fristående kurser är på andra skolor (distans).
Nån som har nåt tips där?
 
@cili - Du borde komma in! Det var folk som kom in efter ha vart på 20:e plats nånting när jag började plugga. Välkommen till ett roligt yrke :D

Jag kom in på kardiologi-kursen efter att ha blivit bortlottad två gånger :banana: och sen kursen kost vid träning :)
 
@cili - Du borde komma in! Det var folk som kom in efter ha vart på 20:e plats nånting när jag började plugga. Välkommen till ett roligt yrke :D

Jag kom in på kardiologi-kursen efter att ha blivit bortlottad två gånger :banana: och sen kursen kost vid träning :)
Nämen! Det låter ju helt fantastiskt lovande! Måste bara lösa bostadsproblemet nu då, om det inte går att fixa till med den lägenheten jag har på gång sen innan.
Och tack! :D

Härligt! Jag är bra sugen på att läsa Kost vid träning även om jag kommer in. Frågan är om man orkar det?
 
Jag tror det blir tufft första året, jag läste 150% sista året men då hade jag examensarbetet och kurser med inte så många föreläsningar. Första terminen framförallt gick en massa energi åt bara till att lära sig hitta till alla lokaler :P
 
Jag tror det blir tufft första året, jag läste 150% sista året men då hade jag examensarbetet och kurser med inte så många föreläsningar. Första terminen framförallt gick en massa energi åt bara till att lära sig hitta till alla lokaler :P
Haha ja jag kan tänka mig det! Var det i Göteborg du läste förresten?
Apropå nya lokaler, hur går uppropet till? Jag tänker mig bara att det är sisådär 1000 personer i en jätteaula och så ropar dom upp namn efter namn, och när man hör sitt ska man ställa sig upp och säga ja. Något säger mig att det inte riktigt går till just så ;)

Får kolla upp lite mer om den där fristående kursen. Har ju läst massor och jobbat samtidigt förut, men samtidigt vill jag ju inte riskera att göra sämre ifrån mig på programmet för att jag prompt ska stressa in en lös kurs i huvudet också. Men det är ett himla intressant ämne!
 
@cili Kanske inte just 1000 personer :p Men ungefär så har det gått till på alla upprop jag varit på :) (3 olika universitet/högskolor)
Jag har ju bara gymnasiet att jämföra med (har ju bara läst på distans samt enstaka kurs på plats förut), där satte dom alla elever i gymnastiksalen och gjorde just precis sådär (fast det var nog bara ettorna?). Kan ju bara tänka mig hur lång tid det skulle ta med den mängden folk jag fått för mig att det är ;)
 
Det som gör mig tveksam är att det bara är 15 personer i min antagningsgrupp. Hade känts bättre om det varit 50 :p

Men det har ju faktiskt varit reserver som kommit in på HP alla tidigare år, så det ska väl förhoppningsvis vara så nu också.

Dock förbannat sugigt att inte ha ett antagningsbesked att visa upp, för nu får jag förmodligen inte den lägenheten som var klar i övrigt. Hon får bara hyra ut den till folk som studerar på GU eller Chalmers - och jag kan ju inte komma med ett intyg på att jag är reserv :( Mina fristående kurser är på andra skolor (distans).
Nån som har nåt tips där?

Förstår att du inte vill ropa hej i förskott men du kommer in, helt övertygad. Såvida inte skolan gjort ett väldigt stort överintag?

Jobbigt med bostadsfrågan dock, men hör med henne för förhoppningsvis vet hon också att första reserv i första urvalet innebär typ detsamma som att vara antagen.
 

Liknande trådar

Skola & Jobb Tror jag kan vara en av världens mest veliga personer, iaf när det kommer till utbildningar. :crazy: ht 2012 började jag på ett...
Svar
5
· Visningar
894
Senast: Marty
·
Relationer Jag känner mig ledsen, arg, besviken och nedstämd. Jag och min pojkvän har varit tillsammans i snart 7 år och nu till hösten så sökte...
2
Svar
36
· Visningar
4 909
Senast: moiran
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp