Högskolestudier HT 2014

Just ja, jag kom in på alla fristående kurser jag sökt. Så kommer jag inte in på programmet så kan jag roa mig med "Kost vid träning", "Medicinsk baskurs: anatomi och fysiologi", "Kropp: Stress, näring och hälsa" samt "Ergonomi grundkurs" (jag anar ett tema i min ansökan ;) )
 
Jag kom också in på fristående kurser som jag sökt, så sysselsatt kommer jag ju vara... Meeen... 2:a reserv på programmet... Åååh... I flera år så hade jag kommit in med mitt snitt, men iiinte nu när jag sökte. Ååååh *bitter*
 
Reservplats 1. SERIÖST?! VAD ÄR DET HÄÄÄÄR?! GE MIG MIN PLAAAATS :p
Vågar jag räkna med att komma in?

Ja, det tror jag faktiskt att du vågar. Det är som zassoo säger alltid folk som tackar nej. Och skulle det mot all förmodan vara så att ingen tackar nej officiellt, så har jag hört att det är ett hett tips att gå på uppropet ändå för att det alltid är folk som har tackat ja men sedan inte dyker upp.
Mvh, har gjort exakt så... :angel:

Själv kom jag in på mitt förstahandsval, Juristprogrammet på GU och även en fristående kurs i Rättspsykologi. :)
Är inte alls säker på hur jag ska göra, dock.
 
Grattis till alla som kommit in !

Jag kom in på de kurser jag sökt, så ser fram emot att plugga mitt andra år mot att bli föremålsantikvarie:)

Sambon kom tyvärr inte in, 11 reserv, men vi väljer att vara hoppfulla inför det andra antagningsbeskedet! Förra året var den väldigt många som kom in på det programmet under andra antagningen, så vi tänker vara fortsatt positiva!
Och om han inte kommer in så kom han ialf in på en 30 hp kurs i religionsvetenskap som han blivit rekommenderad, och han har även tänkt att ha religion som huvudämne när han väl kommer in på programmet så den kursen kan han ju isnf räkna till godo senare !
 
Och skulle det mot all förmodan vara så att ingen tackar nej officiellt, så har jag hört att det är ett hett tips att gå på uppropet ändå för att det alltid är folk som har tackat ja men sedan inte dyker upp.

Så ska man absolut göra! Det var på det viset min syster kom in på sitt program, nu har hon tagit examen. Det är inte över förrän det är över :D
 
Jag kom också in på det jag sökt, men det var föga förvånande, för det är i stort sett aldrig några problem med de kurserna eftersom att det är så få som läser dem. Ska läsa fyra 7,5 kurser på mag/masternivå i litteraturvetenskap. Man får söka delkurser och plocka ihop sin examen själv, finns inget magister/masterprogram. Ska bli förbannat roligt! Bara jag nu överlever sommarens studier..
 
I vilken stad? :)

*kl* Jag ska bli socionom jag med, här hemma i Kalmar precis som jag ville :banana:

Göteborg :) jag ska ringa dem och kolla upplägget -jag är utbildad Socialpedagog och kan tillgodoräkna mig en stooor del av utbildningen, och min plan är att läsa det jag behöver parallellt med jobbet, så måste höra hur man går tillväga.
 

Liknande trådar

Skola & Jobb Tror jag kan vara en av världens mest veliga personer, iaf när det kommer till utbildningar. :crazy: ht 2012 började jag på ett...
Svar
5
· Visningar
894
Senast: Marty
·
Relationer Jag känner mig ledsen, arg, besviken och nedstämd. Jag och min pojkvän har varit tillsammans i snart 7 år och nu till hösten så sökte...
2
Svar
36
· Visningar
4 909
Senast: moiran
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp