Högskolestudier HT 2014

@touche Det är inte det minsta omöjligt att skriva 1.2 :) Börja träna matten i tid bara, läs mycket och förbered dig för provdagen så ska det inte vara några större problem
 
@touche Det är inte det minsta omöjligt att skriva 1.2 :) Börja träna matten i tid bara, läs mycket och förbered dig för provdagen så ska det inte vara några större problem

Det låter bra :) Ja jag kommer ändå få öva matte en del om jag ska läsa matte B, är inte mycket kvar i huvudet sen gymnasiet :nailbiting:
 
Förresten, om jag kompletterar med matte B så hamnar jag ju i urval BII, men om jag även skriver HP så hamnar jag väl i den urvalsgruppen också, trots att jag kompletterat?
 
Jag förberedde mig inte ett dugg, kan tilläggas. Så svårt är inte högskoleprovet.

Tja..har man lätt för något är inget svårt...har man däremot svårt för något..så ÄR det svårt.

Jag gjorde exempelvis inte högskoleprovet. Är alldeles för svårt för mig. Är jag korkad? Nope, jag kan bara inte med den typen av prov. :)
 
Jag förberedde mig inte ett dugg, kan tilläggas. Så svårt är inte högskoleprovet.

Vad som är svårt är väl relativt och för all del individuellt. Jag tycker att halva HP är ärligt talat skitlätt, för det handlar om saker som jag dels sysslar en hel del med och dels har fallenhet för. Den andra delen fick jag plugga som en idiot till.

Dock är den springande punkten just det där sista, "plugga". Det går att plugga sig till bra resultat på HP, det tror jag har gått vissa förbi.
 
@Tassetass, klart att man kan plugga sig till bra resultat (och jag tror att många som har höga poäng har jobbat för det). Däremot tycker jag allt för ofta att man ser folk oroa sig mycket. Hur ofta läser man inte frågor om "kommer jag klara det"? osv. Och ja, jag tror att de flesta kan klara det med ett hyfsat mediokert resultat även utan att direkt plugga, åtminstone om man har en hyfsat färsk utbildning i bagaget (det är det jag själv och min omgivning har mest erfarenhet av). Vill man däremot ha högre poäng, då är sannolikheten större att man måste jobba för det. Men just 1.2-1.3 är ju inget som man ska behöva må dåligt över att prestera på två prov, menar jag.
 
Jag insåg just att jag råkat begå ett misstag när jag sökt program för hösten. Ett STORT misstag. Jag har lyckats söka in till fel program.
Jag ville läsa Agronom mot landsbygdsutveckling men ser nu att jag lyckats söka in till Agronom med inriktning Ekonomi.
Hur fungerar det med sena anmälningar? Är det möjligt att komma in även om anmälan kom in för sent eller är det helt kört?
 
Jag insåg just att jag råkat begå ett misstag när jag sökt program för hösten. Ett STORT misstag. Jag har lyckats söka in till fel program.
Jag ville läsa Agronom mot landsbygdsutveckling men ser nu att jag lyckats söka in till Agronom med inriktning Ekonomi.
Hur fungerar det med sena anmälningar? Är det möjligt att komma in även om anmälan kom in för sent eller är det helt kört?

Ring och fråga på SLU, det kanske går att byta över om man har tur?
 
Jag insåg just att jag råkat begå ett misstag när jag sökt program för hösten. Ett STORT misstag. Jag har lyckats söka in till fel program.
Jag ville läsa Agronom mot landsbygdsutveckling men ser nu att jag lyckats söka in till Agronom med inriktning Ekonomi.
Hur fungerar det med sena anmälningar? Är det möjligt att komma in även om anmälan kom in för sent eller är det helt kört?

Hur gick det för dig, löste det sig?
 
Hur gick det för dig, löste det sig?

Jag har varit utomlands senaste veckan (bra tajming...) så jag har inte kunnat ringa dem men har mailat istället. Som det ser ut just nu ser det inte allt för ljust ut för att bara kunna byta utbildning rätt upp och ner, men jag väntar på ytterligare svar. Ringde just men hade lyckats missa telefontiden med en timme så jag får göra ett nytt försök imorgon. Tusan också att man kunde vara så blind! :banghead:
 
Jag har sökt Internationella språkprogrammet engelsk inriktning på Göteborgs universitet till hösten. Hade tänkt tacka ja men nu är det väldigt osäkert om vad jag ska göra till hösten.
 
Jag har sökt Sjuksköterskeprogrammet i Linköping och är rätt säker på att jag kommer in. Igår fick jag en lägenhet på förstahandskontrakt :banana: och allt känns väldigt kul och spännande. Längtar!
 

Liknande trådar

Skola & Jobb Tror jag kan vara en av världens mest veliga personer, iaf när det kommer till utbildningar. :crazy: ht 2012 började jag på ett...
Svar
5
· Visningar
894
Senast: Marty
·
Relationer Jag känner mig ledsen, arg, besviken och nedstämd. Jag och min pojkvän har varit tillsammans i snart 7 år och nu till hösten så sökte...
2
Svar
36
· Visningar
4 909
Senast: moiran
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Tångbett dåligt?
  • Målbilder för trubbnosar.
  • Uppdateringstråd 30

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp