Sv: Högskoleprovet 2013!
Men vad fa... sådär får det inte gå till! Er provledare verkar inte ha tagit till sig informationen från provledningen över huvud taget. Det är ju skitviktigt att alla får samma förutsättningar, och i det ingår att ni SKA få era 55 minuter att skriva provet på, inte en sekund mindre!
Säg åt henne att kontakta huvudprovledarna om hon fortsätter krångla, så får de reda ut med henne vad det är som gäller. Hon ska ha fått kontaktuppgifter till dem i sitt provmaterial. Fylla i kontrollpappret ska man göra EFTER provtiden, efter att svarsblanketterna har samlats in men innan man samlar in provhäftena.
Precis... Efter att ha blivit av med 5 minuters provtid per prov hela förmiddagen (alltså, totalt 15 min!!

) där varje prov slutat med en ganska hätsk diskussion, verkar hon fått information under lunchen för de två sista proven fick vi våra 55 minuter. Riktigt tråkigt, det blev ju en fruktansvärt dålig stämning i rummet och man märkte att alla blev lite spända ju längre in i provet vi kom, då man istället för att fokusera på själva provet istället satt och funderade över när tanten skulle gorma (i förtid) om att provet var slut.
Vi hade heller ingen klocka i rummet och det var avtalat att tanten skulle hojta till när det var 15 min kvar, vilket aldrig hände. Jag hade dock egen klocka. men kan tänka att det var frustrerande för resten av gruppen, man hade ju verkligen ingen koll alls på hur man låg till tidsmässigt.
Jättebesviken verkligen, och man kunde se på kontrollpappret hur det i slutet av varje prov började droppa in fel

. Funderar på ifall man ska anmäla till, ja, vilka det nu är som håller i proven, för att tanten inte ska få sitta kvar som provledare.
Enl tidigare år normering skulle jag hamna på 1,3 i år, lite på gränsen för lite för att komma in på min önskade i utbildning i rätt stad, men känner ingen direkt tidspress, blir 20 år i år och går det inte vägen detta året drar jag till Australien några månader, gör nästa års HP och satsar på att komma in då istället.
Kul att se att det gick så bra för många av er!