Höftledsröntgen?

P

Pippi´n

Är det någon som vet om man ska höftledsröntga Cairnterrier? :confused:

Tex innan man får tävla i agility mm, som man gör med vissa (många) andra raser...
Tack på förhand
mvh/ Pippi´n :bump:

Sv: Höftledsröntgen?

Jag vet inte specifikt hur det är med cairnterrier, men röntgen verkar inte vara ett krav för tex. avel av hundarna (som det är med tex. labradorer).
Däremot kan det vara skönt för sin egen skull just om man ska köra agility att röntga hunden så man vet om det är fritt fram!

Sv: Höftledsröntgen?

men en sån liten lär väl inte få problem ens om höfterna inte riktigt ser ut som som ska?

Liknande trådar

R
Övr. Hund Jag ska kanske åka och titta på en hund utställning i helgen. Jag har bara varit på pytte små utställningar förut och den som jag kanske...
10 11 12
Svar
220
· Visningar
6 451
Senast: Raderad medlem 149524
·
Hundavel & Ras Jag har alltid älskat hundar och är uppvuxen med labradorer i kärnfamiljen. Har från det jag var barn gått ut med hundar, genomgående...
2 3
Svar
50
· Visningar
4 548
Senast: Cissi_ma
·
Övr. Hund Ja, jag får tyvärr inse att jag (hittills) lyckats med konsten att misslyckas med allt jag föresatt mig att lyckas med när jag skaffade...
Svar
9
· Visningar
1 633
Senast: Rugge
·
Övr. Hund Behöver ventilera av mig… Jag tog emot en omplacerings hund i april först på prov i två veckor innan jag beslöt mig för att köpa honom...
2
Svar
33
· Visningar
5 234
Senast: Hermelin
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• Dressyrsnack nummer 18